Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте имам въпрос ,който е следния: Когато регистрирах картата си в пейпал служителите от банката ми казаха, че първите 5месеца няма никакви такси. НО след като прехвърлих парите от пейпал към картата си установих, че има разминава в сумата и то с 50лв. Още първата транзакция. Искам да попитам как мога да разбера защо има такова размина. Другия проблем е че не мога да си регистрирам картата за онлайн банкирането ви в сайта на ПИБ.

  1. Здравейте,

    Не мога да си активирам дебитна карта виза електрон към акаунта в PayPal. Виждам, че съобщението е за кредитна карта. Имам ли опция за моята?
    We're sorry, but that credit card can't be linked to additional PayPal accounts. Please link a different credit card.

    1. Здравейте! За да акивирате Вашата карта в PayPal е необходимо да имате наличност по нея, тъй като има такса при регистрация в системата на PayPal.В случай, че имате наличност и има подобен проблем за регистрация на картата Ви, за да направим справка - пишете ни marketing@fibank.bg, като ни предоставите описание на Вашия случай, трите имена, ЕГН и последните 4 цифри на Вашата карта.

  2. Здравейте. Вчера прехвърлих пари от пейпал към Виза картата ми във Фибанк. Дейността е отчетена като "завършена" от Пейпал. За жалост едва преди минути видях, че съм забравила да потвърдя картата си и го направих сега. Въпроса ми е това проблем ли ще бъде , за да получа парите по сметката си и какво мога да направя в този случай?

    1. Здравейте! За да направим справка, моля, изпратете ни на e-mail marketing@fibank.bg информацията с Вашите три имена, ЕГН и последните 4 цифри на Вашата карта. Предварително Ви благодарим.

  3. В PayPal имам регистрирана дебитна карта Visa Electron издадена от ПИБ, като сметката по нея е в EUR. Всички плащания, които съм извършвал досега (независимо дали са в долари, британски лири или евро) един път PayPal ги трансферира от съответната валута в лева, след което банката ги обръща от лева в евро при което губя двойно от маршовете! Това нормалната практика ли е и ако не какво трябва да направя за да може поне еврото да си е в евро?

    1. Здравейте! От PayPal превалутират в лева, тъй като това е на базата на това от коя държава е издадена картата. След това от Банката е необходимо да бъде осчетоводена сумата отново в евро. Съветваме Ви да се свържете с представители на PayPal, за да Ви предоставят повече информация, защото превалутирането е свързано с тяхната система.

  4. Здравейте ! Моята на карта е Debit Master Card на Fibank. При опит да я регистрирам в PayPal възниква следната грешка: The bank that issued your card didn't approve this transaction. Please contact the card issuer.s customer service department if you have any questions. Or you can add a different card now to continue.
    Следователно отидох в банката и си извадих Visa Electron и когато опитах да я регистрирам- отново същия проблем ! Моля ви да разясните този проблем защото спешно ми трябва PayPal !

    1. Здравейте! Моля, изпратете ни тази информация на marketing@fibank.bg, за да направим проверка, като допълните и Вашите три имена, ЕГН и последните 4 цифри от номера на Вашата карта/карти.

  5. Az imam въпрос относно РayPal top up (захранване на сметката ми в пейпал - от картата ми, издадена от ПИБ)
    Затрудних се предният път при тази операция и така и не разбрах какво точно стана.

    1. ПИБ не е сред банките, посочени поименно от Пейпал , и съответно се натиска OTHER BANK.
    2 Посочва се сумата, напр. 100 евро
    3. Логваш се в Пейпал
    4.Появява се инфо за банков трансфер, и отдолу следва текста:
    Please, copy the details stated above and continue to the website of your bank. Enter the copied data carefully into the relevant fields in your payment order and send this order. The account belongs to TrustPay which is a partner of PayPal and a provider of the website you are currently on. When your funds are credited to the account of the receiver your PayPal account will be automatically topped-up.
    5. Аз обаче, не мога онлайн да наредя това плащане, нали?
    Отидох в банката - центр. офис във Варна на "Ген. Колев"113. Там за пейпал не са чували, което е малко...неочаквано и ги помолих да наредят това плащане.
    Реших, вместо да посоча картовата си сметка, рег към Пейпал, да платя кеш. Казаха, че парите ще пристигнат след 2-3 дена. ОК
    6. След 4 часа обаче парите се появиха в Пейпал сметката.

    Това парите от направения кешов банков превод ли са? Или са дръпнати от картата ми - без да е иамло нужда въобще да ходя до банката?

    Моля да ми орговорите:
    Т.е аз питам работи ли за ПИБ "Top up my account (instantly)" или за това трявба да се ходи до банката и да се прави превод?
    Благодаря Ви!

Коментирай