Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Здравейте. Казусът е следният - преди седмица, когато се опитах да преведа пари от СМЕТКА във Fbank в акаунта ми в PayPal ми даваше, че не може. Свързах се с банката и ми казаха, че не работите с Trustly . Според дамата по телефона Fbank не работи с PayPal, но PayPal не са си актуализирали информацията ( в падащото меню с 5 банки, фигурира и Fbank). Несериозно е такова твърдение. Все пак в банкирането ми дойде чакащо потвърждение в "Наредени документи" и след като го потвърдих, парите се преведоха до няколко дни. Явно работят все още заедно, просто служителите на банката не знаят! Сега обаче повтарям процедурата, но нямам такова потвърждение в банкирането. Когато се свържа с отдел клиенти на банката ме прехвърлят към отдела , който поддържа Тоукъните, но имам усещането, че те просто са фирма, която обслужва Тоукън в различни банки и изобщо не са наясно за случая с Fbank. Нямат информация, не са запознати и не могат да ми асистират. Те ми казаха, че НЕ МОЖЕ да се прехвърлят, но се оказа, че може. Моля за контакт към отдел със служители, които разбират какъв точно ми е проблемът и могат да ми помогнат.

    1. Здравейте! Наш колега от Дигитално банкиране ще се свърже с Вас при първа възможност, за да Ви съдейства.

  2. Здравейте! Интересува ме дали с картаViSA V Pay мога да прехвърля пари от Pay pal акаунта си към личната ми сметка. Днес звънях в Pay pal и ми казаха, че с Visa карта мога и аз отидах да подменя Master картата си. Сега като чета тук коментарите си мисля, че пак няма да успея. Моля за съвет как да изтегля парите си от пей пал към сметка във вашата банка, тъй като дълги години съм клиент.

    1. Здравейте! Не би трябвало да имате проблем с карта VISA. Моля да ни пишете на cards@fibank.bg или да се свържете с колегите от Картовия център на 028171143, 028171144 или 0888681010, за да Ви съдействат колегите.

  3. Здравейте, Имам кредитна карта Visa paywaveСинът ми иска да купува чрез.Paypal .Visa payWave били ми свършила работа или трябва да правя регистрация в
    Paypal и в последствие на посттерминал да да вкарам пари за покупката?

  4. Здравейте , занимавам се с онлайн търговия в чужбина и получавам сумите в GBP , преди месец бях в клон на ваша банка в Пловдив до блок 142 , обясних на служителката , с какво се занимавам , понеже текущата ми сметка е в левове искам да избегна конвертирането на валута според някакъв курс на paypal от GBP в BGN и ми казаха да си открия сметка в паунди. Това и направих, но с огромно съжаление установих , че това въобще не е така. Добавих новата си карта към сметката в паунди , добавих и банковия си акаунт директно в пейпал , защото вече позволяват .
    Какво обаче се оказа в действителност , когато направя опит за теглене към дебитната ми карта към сметката в GBP пейпал пак конвертира в левове .
    Направих и опит за теглене директно към банковата сметка в GBP и се оказа , че там пък се конвертира в ЕВРО , т.е. при теглене ще се конвертира един път от GBP в EURO и после пак в GBP !!!
    Чувствам се подведен и излъган !!!

    1. Здравейте! Моля, изпратете ни тази информация на cards@fibank.bg, като предоставите Ваши три имена, ЕГН и последните 4 цифри от номера на Вашата карта, за да направят справка колегите и да Ви съдействат.

  5. Благодаря Ви за отговора, но той щеше да е навременен когато го зададох на служителя на банката. В допълнение - при (пре)издаването на картата, след изтичане на срока, споменах на служителя, който ме обслужваше, че имам намерение да я използвам в PayPal. Очевидно служителите във фронт-офисите не са "в час".
    Сега трябва да инвестирам допълнително време и пари за друга карта.
    Във връзка с предложеното от Вас (към същата сметка, втора карта) - бихте ли ми казала какви са разходите за това, еднократни и периодични?
    И за какво евентуално би ми служила изобщо първата карта ако издам втора? Това май е риторичен въпрос...

    1. Здравейте! Съветваме Ви да разгледате нашата Тарифа, където ще откриете детайлна информация за такси при дебитните и кредитните карти. Стр. 24-30 http://www.fibank.bg/uploads/_Tariff_Bulletin/docs/Tariff.pdf

  6. Разочарован съм от ПИБ, обективно погледнато - от конкретен служител, но той не е обучен очевидно.
    В клона до НС разпитах как мога да регистрирам дебитната си карта в PayPal. И то за конкретната си дебитна карта, която указах недвусмислено и дори показах. Отговорът на младежа беше:
    може, ама кода - при нас (доста далече от писаното в статията).
    Да ама не - Maestro не става?!!!

Коментирай