Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

    1. Здравейте, за да направим справка за грешката, която Ви изписва, ще ни бъдaт необходими Вашите данни. Бихте ли изпратили на: marketing@fibank.bg дебитна или кредитна е картата Ви, последните й четири цифри, както и трите Ви имена и ЕГН. Предварително благодарим! Поздрави, Екипът на Fibank

  1. Здравейте, добавих картата си към пеи пал, получих кода си и го използвах. Но не успявам да прехвърля пари от пеипал в картата си, пише че картата ми трябва да е виза, а моята е мастъркард...

    1. Здравейте, Йоана, Доколкото сме запознати, PayPal не позволява услугата прехвърлянето на средства по карти MasterCard. Това не е обвързано с банката издател на съответната карта. Допълнителна информация можете да намерите на сайта на PayPal, в тази секция: https://www.paypal.com/us/webapps/helpcenter/helphub/home/ Поздрави, Екипът на Fibank

    1. Здравейте, Йоана! Дали сте успели да прехвърлите парите си от Pay pal акаунта си към сметката в банката. Ако да, моля да споделите как. Имам същата драма!

  2. Здравейте, имам пайпал акаунт и искам да го свържа с картата си. Има ли някаква такса, когато прехвърлям средства от пейпал към картата си?
    Видях, че няколко човека са имали удържани средства и съм малко объркана на какъв принцип става това.

    1. Здравейте, при прехвърляне на средства от PayPal към карта, PayPal начисляват такса от 2 евро. От страна на Банката се удържа комисионна - по "Тарифа за такси и комисионни" на Fibank - в размер на 1% от сумата, която прехвърляте по картата. Поздрави, Екипът на Fibank

  3. Здравейте,

    регистрирах картата си в Paypal, направих разплащане в чужбина през интернет (без такси от страна на Пейпол) и в последствие установих, че от картата ми са удържани +20 лв! Каква е причината?

    Предварително благодаря!

    1. Здравейте, за да направим справка ще ни бъдат необходими Вашите данни. Бихте ли ни изпратили трите Ви имена, ЕГН и последните 4 цифри на Вашата карта на емайл: marketing@fibank.bg? Предварително благодарим! Поздрави, Екипът на Fibnak

  4. Здравейте искам да попитам колко дни отнема прехвърлянето на пари тъй като прехвърлих пари от paypal accounta си преди 5работни дни а парите все още ги няма на картата.

    1. Здравейте! Според информацията в PayPal прехвърлянето на средства отнема 2-3 работни дни, но нашата практика показва, че е в рамките на около 5 работни дни. Имаме и случаи, в които този срок е бил по-голям по независещи от нас причини. След като пристигне преводът от PayPal в Банката, на следващия ден след 19.00 часа можете да видите парите по Вашата сметка и да ги използвате. За повече информация - можем да направим справка дали е пристигнал преводът, ако ни предоставите Вашите лични данни на marketing@fibank.bg - три имена, ЕГН, последните 4 цифри на Вашата карта.

Коментирай