Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Колко дни горе-долу са нужни на кода га се появи на интернет страницата (My Fibank)?

  2. Благодаря за отговора! При следващо пазаруване през PayPal, ще потърся тази опция!

  3. Здравейте, г-н Тулев, PayPal посредничат при разплащанията в различни валути. При плащането в една от стъпките можете да изберете валутата, в която желаете то да се извърши. Нашият съвет в подобни случаи е да избирате валутата, очаквана от търговеца. Прилагаме скрийншот, който направихме преди малко. На него с червено сме оградили опцията "Other Conversion Options".


    Там можете да изберете дали плащането да се извърши във валутата на картата (вероятно PayPal я избират на база Вашата локация в момента на плащането), или във валутата, очаквана от търговеца. Поздрави!

  4. Имам еврова кредитна карта Visa на ПИБ (вашата банка). При пазаруване през PayPal, примерно от английски сайт, PayPal конвертира левове към паунди, вместо евро към паунди (картата ми все пак е еврова) , така дърпа лева от евровата ми карта, и става дефакто двойно превалутиране евро към лева в банката ви, лева към съответната валута в PayPal. Въпросът ми е къде е проблема в PayPal или в в банката, т.е. картата не е истинска еврова и PayPal я разпознава като левова?

  5. Здравейте, Даниела, За да Ви изпратят пари чрез PayPal, е достатъчно да въведат имейла от Вашата регистрация в PayPal във формата за превод на средства. Имайте предвид,че за тази операция PayPal начисляват такса. Този, който нарежда превода, решава кой ще заплати таксата: Поздрави!

  6. Здрвейте!
    Искам да попитам,за да получа пари чрез pay pal освен,че трябва да направя гореописаните неща-какви данни са нужни на този,който ми превежда сумата?
    Благодаря!

  7. Здравейте отново,
    изпращам Ви и писмото от май тази година,за да направите разликата между лимитите.

    Hello Ivanka Yosifova,

    We have completed our review of your PayPal account and your account
    receiving limits have been removed.
    Thank you for your understanding and cooperation.

    Thanks,
    John
    PayPal

    Подала съм молба за вдигане и на другите лимити за прехвърляне на суми от ПП баланса по кредитна карта в ПейПал.

    Дано да съм била полезна с тази информация и разбира се да благодарим на ПИБ,че даде възможността на клиентите на банката да обменят опит ,относно ПейПал.

    @ между другото сега ми даде да прехвърля доста по-голяма сума от дневния лимит,нямам идея защо.....

  8. Здравейте,
    както Ви обещах ,изпращам изискванията на ПейПал за вдигане на лимитите за получаване на суми по кредитната Ви карта.

    In order to have this limit lifted you should:

    Have a Verified PayPal account
    Be a PayPal member for 90 days
    No open buyer complaints
    No limitations in the last 30 days

    Have received over ,000 USD since opening your account

    Забележете:както по-горе писах,нямам лимити за получаване на суми в ПейПал,но само по баланса.Разбира се тези суми,могат да се прехвърлят до 500 евра/дневно.За да можете да прехвърлите сумата от 4000 Британски лири/например/еднократно от ПейПал баланса Ви към картата ,трябва да си вдигнете лимите на Withdraw limits.

    Receiving Limits have nothing to do with Withdraw Limits

    :-)
    Или най общо казано............Има лимити за всичко и то само за "избрани" страни.
    А аз все още нямам пари по картата си,........но все пак са минали три работни дни /без събота/от първата ми трансакция.

    Хубави събота и неделя от мен.

  9. Здравейте и благодаря за отговора.
    Не искам да навлизам в подробности,но този Refund,стой в статус Pending,докато се извършва трансакцията и в статус Completed,когато е завършен,което е отнело половин ден на PayPal,а не 2-3 дни,както е указано в информацията на сайта.И още нещо,тези 2-3 дни се отнасят за времето в което парите ,ще бъдат в картата Ви,дадено от PayPal,а не за Refund/за справка погледнете какво Ви изписва след направен Withdraw по картата/.Крайния срок даден от PayPal ,за да бъдат парите по картата Ви е 2-3 дни. Все пак това е организация със 130 милиона потребители и не могат да си позволят забавяне или подвеждаща информация.
    Благодаря за вниманието,лек и успешен ден.

  10. Здравейте, Мартин, Когато прехрърляте средства от своята сметка в PayPal към своята кредитна или дебитна карта, регистрирана в PayPal, PayPal правят т.нар. refund трансакция, която отнема между 2 и 3 работни дни. Обслужващата ги банка изпраща съобщение за тази трансакция по номера на Вашата карта към картовите организации - във Вашия случай това е Visa. След това тази информация пристига при банката, която е издала картата - във Вашия случай това е Първа инвестиционна банка. Съобщението за получаване на сума по картата се обработва и най-късно на следващия ден парите постъпват по сметката на Вашата карта. Забавянето от страна на банката е до 1 работен ден. В тази връзка Вашите средства първо стоят по сметката Ви в PayPal, а след това информацията за плащането преминава от обслужващата ги банка през картовите организации и накрая достига до Вашата банката. Затова и срокът в най-голяма степен зависи PayPal като посредник в плащанията, банката, която ги обслужва, и картовите организации като компании, които обслужват плащанията с карти. Надяваме се, че с това отговаряме на Вашия въпрос. Лек и успешен ден!

Коментирай