Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Привет, passat! Благодарим Ви за този доуточняващ въпрос. Не, този не излиза от сметката. PayPal просто правят проверка за картата, затова и плащане не се осъществява.

  2. А освобождаването на блокирана сума смята ли се за "Получаване на суми по карта чрез терминално устройство"?

  3. Здравейте, Петър, Първата трансакция (за ) е контролна - с нея проверяват дали картата е валидна. Впоследствие този отпада като искане и се освобождава по Вашата сметка. Поздрави! :-)

  4. За какво е тоя 1долар кадето ми го иска при рега

  5. Здравейте, Валентин, Ориентирали сте се правилно - това е таксата за получаване на средства по карта. По принцип плащанията с карти се извършват чрез терминално устройство, а в случая с плащанията в интернет устройството е виртуално. Кодът, който трябва да въведете, за да публикувате коментара, съдържа единствено букви на кирилица. Но ще имаме предвид идеята Ви. Лек и хубав ден! :-)

    1. Според мен е редно също така да въведете яснота в тарифата си по отношение на онлайн банкирането, когато то не се ограничава само до My Fibank и e-fibank. Ровя из целия огромен документ, за да намеря два реда, които ме интересуват, и пак не съм сигурна дали съм попаднала на точните два реда и дали някъде другаде из безбройните страници не се крие друга уловка. А каква е таксата към сметка в ПейПал?

  6. Dear Eileen, In order to use your Universal Electronic Signature, you have to have it properly installed on your computer. We got in touch with Infonotary and they told us that the issue had been solved. We remain at your disposal for further questions and help if needed.

  7. В тарифата само това най-много прилича на "такса при получаване на пари от PayPal":

    "Получаване на суми по карта чрез терминално устройство 1% от сумата"

    Това ли е същата такса, която се удържа при получаване на пари от PayPal?

    Какво е това "терминално устройство"?

    (Препоръчвам да махнете буквата "З" (главно "зъ") и числото "3" (три) от анти-спам защитата, защото изглеждат еднакво и не е ясно кое трябва да се въведе. Също и "нула" и "главно о".)

  8. After taking about 8 weeks to get access to my accounts via the internet, I am now not allowed again!! I keep getting a message 'Wrong SSL Certificate'. I have emailed FIB 3 times and got no response. I have emailed infonotary 3 times and got no response. How do I get someone to assist me???????????

    eileen

  9. Здравейте, Валентин, Начислява се такса от 1% при получаване на суми по карта. Можете да я откриете в Тарифата.

Коментирай