Разплащанията с банкови карти бележат ръст. Причина за това е не само по-широкото разпространение на ПОС терминали в търговската мрежа в страната, но и набиращите популярност плащания в интернет.

Съветваме при пазаруване в интернет, както и в търговската мрежа, винаги да вземате мерки, за да гарантирате сигурността си. В интернет най-добре е да използвате услугите на посредници при разплащанията, какъвто е например ePay в България, а когато използвате картата си, за да пазарувате в международни сайтове, често се налага да прибягвате до регистрация в PayPal, един от унифицираните международни посредници.

Добавянето на карта към регистрация в PayPal преминава през два етапа. В първия въвеждате данните на своята карта – нейния бранд (VISA, MasterCard), номер и срок на валидност, - както и вашия адрес. За да можете да я използвате обаче, трябва да потвърдите, че сте неин притежател – проста и ефективна защита срещу злоупотреби. Разбира се, самата процедура става бързо и лесно. Срещу трансакция на малка стойност (€ 1.5) PayPal ви изпращат т.нар. “PayPal Code”, който вие получавате в своето месечно извлечение или отчета за всички плащания с вашата карта в банката. Тази сума ще ви бъде възстановена по вашата сметка в PayPal, когато въведете кода и потвърдите картата.

Често при нас постъпват въпроси къде може да бъде открит този код. Ако получавате месечно извлечение за кредитната си карта, можете да го откриете там. Но ако имате дебитна карта или пък се налага спешно да платите чрез PayPal, съветваме да посетите клон на банката. Не можем да предоставим кода по електронната поща или в разговор по телефона, тъй като за целта е нужно да ви идентифицираме като притежател на картата. Друга възможност да получите кода е регистрацията за услугите SMS за авторизации с банкови карти или SMStatus, чрез които получавате съобщения за, съответно, всички плащания с картата или движенията по вашите сметки.

Във всички случаи, когато си издавате банкови карти, препоръчваме да си направите регистрация и за друга наша услуга - My Fibank. Чрез нея получавате пълна и безплатна информация за движенията по всички ваши сметки, за плащанията с карти, задължения и минимални вноски по кредитни карти. Услугата е много удобна, а ви позволява и лесно да следите своите финансови операции. В My Fibank бързо ще откриете кода, който PayPal очакват от вас. Той се отразява в рамките на няколко минути в меню “Справки” , “Картови авторизации”. Информацията, която ви е необходима, изглежда по този начин:

Кодът е „5899” и се намира между PP* и CODE. Той е включен в информацията за трансакцията на стойност € 1.5, която споменахме по-горе, и по-точно в колонката “Локация”. Клиентите, които имат регистрация в нашия Виртуален клон, също могат да използват тази функционалност.

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Можеш и от сметката си в ПИБ, просто избираш "Other bank".
    И за нищо! Това е единственият вариант, за който се сещам.

  2. За съжаление услугата не е активна за ПИБ.
    Благодаря все пак!

  3. Виктор, засега можеш да добавиш само банковата си сметка в банка в САЩ, в България не става.

    Вариант е да пробваш новата им услуга "Top Up Account" - https://www.paypal-topup.bg/WhatIsPayPalTopUp.aspx. Казваш колко пари очакваш, генерират ти информацията, която трябав да пуснеш в онлайн банкирането си, правиш превода по тези данни и получаваш парите по личната си сметка в PayPal. Аз все още не съм го пробвал, така че не знам точно как работи.

    Достъпът е през профила ти в PayPal - в лентата си за My Account ще видиш това "Top Up Account (Instantly)".

  4. Интересува ме регистрацията не на карта, а на банкова сметка в Рaypal.
    Възможно ли е това?
    Имам роднини в Лондон, на които искам да изпращам пари от време на време, но когато използвам кредитна или дебитна карта се налага да плащам такса в размер на 13.99€, докато ако имам регистрирана банкова сметка, транзакцията ще е безплатна.

  5. Здравейте, гледам че доста клиенти са питали за картовата ауторизация и такста от 1USD, която в последствие се освобождава и се връща по сметката.

    Аз също добавих нова карта в РР, но след освобождаването на въпросната сума от 1USD ми се начисли такса от 0.04 GBP, каква е тази такса и при всяко плащане ли има подобна такса за POS ауторизация или в случая тази такса е заради освобождаването на блокирната сума?

    Поздрави и благодаря за отделеното време.

    1. Здравейте, г-н Иванов! Вероятно таксата от 0.04 GBP е за регистрация за Моята Fibank или промяна на настройки в системата. Правилили ли сте такива в деня, в който е начислена таксата? В описанието на плащането е описано към кого е то. Оставаме на разположение, за да изясним въпроса :) Поздрави!

  6. Здравейте! На 03.09.2013г. си направих виртуална карта, в която внесох сумата от 45лв. и отделно заплатих таксата. Регистрирах картата си в PayPal, след това получих 13 съобщения през известен интервал от време, във всяко от които ме уведомяваха, че ми се удържа по 1 USD...(пазя всичките съобщения). На 11.09.2013г. направих покупка от сайт на eBay, на стойност 26.62лв. Влязох в меню "Баланс по карта" за да проверя колко пари имам в картата и установих, че в нея има само 0.80лв....
    Искам да Ви помоля да ми отговорите какво се е случило с останалите пари от картата ми и как мога да си ги възстановя?

    Благодаря Ви предварително! Приятен ден!
    С уважение: Йоана Симеонова

    1. Здравейте, г-жо Симеонова! Възможно е средствата да са останали блокирани по картата Ви и да бъдат отблокирани впоследствие след изтичането на срока на блокировката. Оставаме с впечатлението, че сте използвали карта, издадена от друга банка. Нашият съвет е да се обърнете към нея, за да уточните случая. Ако картата Ви е издадена от Fibank, пишете ни отново, за да съдействаме. С уважение, Екипът на Fibank

  7. Ако успея да се свържа с търговеца и тои е съгласен да ви изпрати съобщение по какъв начин да се свърже с вас по имейл ли.И ако да какъв е имейла

    1. Добро утро, One Of All! Практиката е обичайна. Търговецът може да изпрати имейл в свободен текст на cards@fibank.bg, като предостави и данни за авторизацията. Поздрави и приятен ден!

Коментирай