В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Здравейте, днес получих две писма: едното във входящата кутия "Fibank subject: [Support Service] Your account is on hold ! и още едно във спама: fibank@fibank.bg (notice): Please confirm details. Голямо беше учудването ми когато и в другата ми поща, която не е регистрирана в банката отново получих писма от фибанк абсолютно същите като първите и като изпращач и като относно. След като втората кутия не ми е регистрирана в бнаката съм абсолютно убеден че е измама.

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Изпратили сме Ви отговор на Вашия e-mail.

  2. Здравейте,
    току що получих следният e-mail:

    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank.bg" (clients@my-fibanq.bg)
    дата: 18.03.2018 18:08
    до:
    "telec" (telec@abv.bg)
    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти




    Предполагам, че това е измама и моля уведомете клиентите си и администраторите на сайта на банката.
    С уважение: Роси Ганева

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Съобщението, което сте получила, е фишинг. Колегите са предприели необходимите мерки. Сигнали можете да ни изпращате директно и на е-mail my.fibank@fibank.bg

  3. Здравейте,
    Днес получих имейл от следният адрес: fibank-info@inbox.eu

    Уважаеми yo_anna1@abv.bg,

    Моята Fibank би могла да ви помоли да въведете вашата лична информация като: Мобилен телефон, Е-мейл адрес или други на страницата за вход!

    Банката вече разполага с тази информация, но ние потвърждаваме Вашите данни. Трябва да посетите нашия уебсайт.

    Ако не сте потвърдили данните си с данни за вход и лични данни, вашият профил и кредитна карта ще бъдат задоволителни

    Забележка: това известие е за новата актуализация!
    актуализация

    За жалост отворих линка и въведох потр.име и парола, но адреса на сайта ме усъмни, излизаха надписи и на френски език - веднага затворих сайта и от реалния си профила си смених потр.име и паролата!
    Към кого трябва да се обърна, за да сигнализирам?

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Съобщението, което сте получила, е фишинг. При подобни ситуации, когато сте попълнили Ваши данни, е необходимо незабавно да се свържете с колегите от Е-банкиране на: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10

  4. Здравейте, за голямо мое съжаление аз съм от тези глупачки които се вързаха на този Email. Днес ходих до клон на Банката спрях карта. Моля само да ми кажете дали има и малка надежда нещата да се оправят, и блокираната за сега сума да ми бъде върната. Благодаря предварително.

  5. Здравейте,
    днес получих следния email от info@my-fibank.bg
    Fiban
    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.
    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу. можете да го направите тук:
    Отключване на профила
    С уважение,
    Обслужване на клиенти

    Разбира се, досетих се, че е вид измама, но все пак реших да Ви информирам.

    1. Благодарим Ви за обратната връзка.

  6. poly4ih e-mail koito glasi slednoto
    Уважаеми zi7@abv.bg,


    Моята Fibank би могла да ви помоли да въведете вашата лична информация като: Мобилен телефон, Е-мейл адрес или други на страницата за вход!


    Банката вече разполага с тази информация, но ние потвърждаваме Вашите данни. Трябва да посетите нашия уебсайт.


    Ако не сте потвърдили данните си с данни за вход и лични данни, вашият профил и кредитна карта ще бъдат задоволителни



    Забележка: това известие е за новата актуализация!


    актуализация
    prosto go pro4etoh ni6to ne sam pravil no pak ne moga da vlqza v proila si.za6to?

Коментирай