В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Привет !
    Много полезна е функционалността за блокиране и разблокирането на карти ,но липсва само потвърждението кога това е станало .
    Това би направило тази услуга перфектна !
    Поздрав Асен.

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Ще я вземем под внимание. Поздрави и Весели празници!

  2. Здравейте,
    Разбирам че искате да няма проблеми с phishing-а но това огромно червено съобщение не изглежда много красиво на логин страницата, бих се радвал ако има бутон с който мога да го премахна след като съм го прочел веднъж. Дори бихте могли да добавите радио бутон "Разбрах" или нещо от сорта за да сте сигурни че сме му обърнали поне някакво внимание.
    Благодаря!

    1. Здравейте, г-н Лазаров. Благодарим Ви за обратната връзка. Ще вземем коментара Ви под внимание. Успешен ден!

  3. You have a new message from Fibank
    от:
    ПИБ (no-reply@vsichkioferti.bg)

    Такова съобщение получих аз от нерегламентиран сайт, който е копирал вашия по всички параметри, освен домейна разбира се, който е ruthmende.cl

    1. Здравейте! Благодарим Ви за подадения сигнал. Колегите ще вземат необходимите мерки. Успешна седмица!

  4. "Fibank.bg" (bank_statement_@fibank.bg)

    скъпи клиенти,
    Вашата електронна сметка в fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.
    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.
    можете да го направите тук:
    Отключване на профила

    С уважение,
    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте! Благодарим Ви за подадения сигнал за фишинг. Колегите ще вземат необходимите мерки. Успешна седмица!

  5. Здравейте,
    Съпругата ми получава такива имейли регулярно. Наясно сме с фишинга и внимаваме като цяло, но е много хубаво че го има обявено в сайта, тъй като много хора може да бъдат подведени.
    Поздрави,
    Любомир

    1. Здравейте, Любомир. Благодарим Ви за обратната връзка. За жалост подобни съобщения се изпращат на случаен принцип, често основно преди почивни и празнични дни. Фалшивите линкове са докладвани и деактивирани, но чисто технологично, като процес, това отнема известно време. Именно поради това най-важното е хората да бъдат добре информирани и никога да не предприемат бързи и импулсивни действия. Желаем Ви спокоен уикенд!

Коментирай