В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

    1. Здравейте! Полученото от Вас писмо е Phishing. Благодарим Ви за обратната връзка.

    1. най-лошото е, че получих същото писмо от адрес:
      customer@noreply.fibank.bg
      адресът си изглежда съвсем достоверен за съжаление

  1. Здравейте, втори ден получавам имейл на личната си поща за активиране на 3d сигурност на дебитната ми карта от този имей, който ме препраща към портала myfibank.

    "ҒіЬаɴκ Card" (zagopa@interbrand.com.au

    1. Здравейте! Полученото от Вас съобщение е Phishing. Линкът, който получавате, както можете да видите не е от е-mail на Fibank, а от zagopa@interbrand.com.au Сайтът, към който води линка, имитира началната страница на Моята Fibank и има за цел да заблуди клиенти на банката, за да предоставят личните си данни, които да бъдат използвани злонамерено. Такива съобщения са изпращани масово до клиенти на всички големи банки в България на произволен принцип, поради това част от получателите дори не са клиенти на съответната банка. Колегите ежедневно докладват такива линкове, за да бъдат деактивирани. Бъдете внимателна и пазете Вашите лични данни. Банката никога няма да изпрати подобно съобщение, в което се изискват лични данни, на свои клиенти.

  2. Здравейте,
    никога не съм бил и не съм ваш клиент, но вчера получих имейл от MyFibank.bg /customers@fibanq.bg/ със следното съдържание.



    Потвърдете своята идентичност


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:


    Отключване на профила


    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Подобни съобщения се изпращат на произволен принцип до различни физически лица, не само до клиенти на банката. От Phishing-a са засегнати клиенти на всички големи български банки.

  3. Эдравеите.
    И аэ получавам редовно подобни илеили.
    Но най странното е че нямам нищо общо с Fibank !

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Съобщението, което сте получила, е фишинг. Подобни съобщения се изпращат на произволен принцип до различни физически лица, не само до клиенти на банката. От Phishing-a са засегнати клиенти на всички големи български банки. Ежедневно колегите докладват такива линкове, за да бъдат деактивирани.

  4. За мен няма интернет тайни , за жалост за болшинството хора това не е така . И сега към въпроса : А как точно господата/дами хакери са достъпили ВАЛИДНИТЕ имейли на Вашите потребители ??? Грешката е само и единствено Ваша !
    Преди да почнете с оправданията - имам 6 шест лични и 2 два служебни имейла . Фишинга е адресиран само до този обявен за комункация с Вас .
    Поздрави на системните ви администратори

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Подобни съобщения се изпращат на произволен принцип до различни физически лица, не само до клиенти на банката. От Phishing-a са засегнати клиенти на всички големи български банки. Бази данни с е-mail адреси се "закупуват" по различни канали. Ежедневно колегите докладват такива линкове, за да бъдат деактивирани.

Коментирай