В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

    1. Благодарим Ви за обратната връзка.

  1. poly4ih e-mail koito glasi slednoto
    Уважаеми zi7@abv.bg,


    Моята Fibank би могла да ви помоли да въведете вашата лична информация като: Мобилен телефон, Е-мейл адрес или други на страницата за вход!


    Банката вече разполага с тази информация, но ние потвърждаваме Вашите данни. Трябва да посетите нашия уебсайт.


    Ако не сте потвърдили данните си с данни за вход и лични данни, вашият профил и кредитна карта ще бъдат задоволителни



    Забележка: това известие е за новата актуализация!


    актуализация
    prosto go pro4etoh ni6to ne sam pravil no pak ne moga da vlqza v proila si.za6to?

  2. Здравейте,получих е-майл от info@my-fibank.bg.Истински ли е или да се притеснявам,защото си написах всички данни за които питаха след като последвах линк от емайла

  3. Новият fishing от няколко седмици води до страница за вход, която е идентична с тази на my.Fibank - т.е. не ви искат данните за кредитна карта, но ви открадват данните за вход. Разликите са в леко стария дизайн и липсата на сертификат (зеленото оцветяване в адрес бара). Ако имате интерес мога да ви пратя скрийншотове

    1. Здравейте! Благодарим Ви за подадената информация. Линкове и скрийншотове можете да ни изпратите на my.fibank@fibank.bg Поздрави и успешен ден!

  4. Здравейте,

    Днес получих следния Phishing мейл от "fibank" (myfibank@inbox.eu):


    Уважаеми ivo.slavkov@abv.bg,

    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    актуализация

    http://yoncabalya.com/images/fibank.php


    © my@fibank.bg 1999-2018

    22 Crescent Avenue, PA28 3WZ, DRUMORE, United Kingdom
    Vous pouvez vous désabonner ou modifier vos coordonnées à tout moment.

    Optimisé par:
    GetResponse


    Искам да попитам от къде е изтекла информация, че човек (в случая аз) с този мейл има сметка във вашата банка?

    1. Здравейте! Разпространителят на Phishing-a го разпраща до база данни, е-mail адреси, без да има яснота каква част от тях са на лица със сметки в определената банка. Поради това Phishing-a получават и много лица, които не са наши клиенти.

  5. Здравейте днес получих слединят мейл: Уважаеми dessie88@abv.bg,



    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    с подател:
    "fibank" (myfibank@inbox.eu)

  6. Здравейте,
    Как става подаването на сигнал за Phishing имейли?

  7. "my-fibank" (my-fibank@inbox.eu)
    Въпрос : Този имейл истински ли е? Въпрос към банката

Коментирай