Phishing – полезни съвети как да се предпазим от измами

В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?
Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел – да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

  • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
  • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
  • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
  • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
  • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
  • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

 

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Виртуален банков клон: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Споделете с приятели

  • във Facebook
  • в Twitter
  • в Google+
  • в LinkedIn
  • в Pinterest

Коментарите по темата

  • Велемира Димитрова
    07.03.2018 @ 11:25

    Здравейте от около месец получавям на ел. поща писмо означено като Alert Fibank с подател barol@lifelongegroup.com
    Независимо, че го изтривам без да го отварям мейлите продължавт да пристигат.
    Надявам се, че тази онформация би била полезна.
    Поздрави
    Велемира Димитрова

    • admin
      07.03.2018 @ 11:46

      Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Това, което можете да направите, е да добавите подателя в спам листата Ви. Колегите подават сигнал за всеки нов генериран линк – фишинг, за да бъдат спирани своевременно.

  • Антоанета Петкова
    07.03.2018 @ 14:17

    Здравейте.
    Получих имейл от 4052_25478@solution4u.com. със следния текст :
    Уважаеми ,
    За новата година актуализацията на нашата банка е да ви уведомим, че профилът ви е временно деактивиран.
    Какво трябва да направя ?
    За да продължите, трябва да попълните данните си само за повече сигурност .
    копирайте поставете тази връзка в лентата на браузъра си :
    http://fotodarko.com/system_web/
    Моля, не отговаряйте на този имейл. За да се свържете с нас, отидете на Fibank.bg и кликнете върху Помощ .
    Надявам се,че ще бъда полезна.

    • admin
      09.03.2018 @ 12:41

      Благодарим Ви за обратната връзка.

  • stefan
    08.03.2018 @ 0:02

    “my-fibank” (my-fibank@inbox.eu)
    Въпрос : Този имейл истински ли е? Въпрос към банката

    • admin
      09.03.2018 @ 12:41

      Здравейте! Всички е-mail адреси на Fibank завършват на @fibank.bg В случая, посочен от Вас, става въпрос за Phishing.

  • Ваня
    08.03.2018 @ 4:51

    Здравейте,
    Как става подаването на сигнал за Phishing имейли?

  • Десислава
    08.03.2018 @ 9:17

    Здравейте днес получих слединят мейл: Уважаеми dessie88@abv.bg,

    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    с подател:
    “fibank” (myfibank@inbox.eu)

  • Ivaylo Slavkov
    08.03.2018 @ 11:44

    Здравейте,

    Днес получих следния Phishing мейл от “fibank” (myfibank@inbox.eu):

    Уважаеми ivo.slavkov@abv.bg,

    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    актуализация

    http://yoncabalya.com/images/fibank.php

    © my@fibank.bg 1999-2018

    22 Crescent Avenue, PA28 3WZ, DRUMORE, United Kingdom
    Vous pouvez vous désabonner ou modifier vos coordonnées à tout moment.

    Optimisé par:
    GetResponse

    Искам да попитам от къде е изтекла информация, че човек (в случая аз) с този мейл има сметка във вашата банка?

    • admin
      09.03.2018 @ 12:39

      Здравейте! Разпространителят на Phishing-a го разпраща до база данни, е-mail адреси, без да има яснота каква част от тях са на лица със сметки в определената банка. Поради това Phishing-a получават и много лица, които не са наши клиенти.

  • калоян
    09.03.2018 @ 12:10

    Новият fishing от няколко седмици води до страница за вход, която е идентична с тази на my.Fibank – т.е. не ви искат данните за кредитна карта, но ви открадват данните за вход. Разликите са в леко стария дизайн и липсата на сертификат (зеленото оцветяване в адрес бара). Ако имате интерес мога да ви пратя скрийншотове

    • admin
      09.03.2018 @ 12:37

      Здравейте! Благодарим Ви за подадената информация. Линкове и скрийншотове можете да ни изпратите на my.fibank@fibank.bg Поздрави и успешен ден!

  • Кристина Панчева
    15.03.2018 @ 16:14

    Здравейте,получих е-майл от info@my-fibank.bg.Истински ли е или да се притеснявам,защото си написах всички данни за които питаха след като последвах линк от емайла

  • dimitar
    15.03.2018 @ 20:36

    poly4ih e-mail koito glasi slednoto
    Уважаеми zi7@abv.bg,

    Моята Fibank би могла да ви помоли да въведете вашата лична информация като: Мобилен телефон, Е-мейл адрес или други на страницата за вход!

    Банката вече разполага с тази информация, но ние потвърждаваме Вашите данни. Трябва да посетите нашия уебсайт.

    Ако не сте потвърдили данните си с данни за вход и лични данни, вашият профил и кредитна карта ще бъдат задоволителни

    Забележка: това известие е за новата актуализация!

    актуализация
    prosto go pro4etoh ni6to ne sam pravil no pak ne moga da vlqza v proila si.za6to?

  • Елица
    15.03.2018 @ 21:44

    Здравейте,
    днес получих следния email от info@my-fibank.bg
    Fiban
    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.
    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу. можете да го направите тук:
    Отключване на профила
    С уважение,
    Обслужване на клиенти

    Разбира се, досетих се, че е вид измама, но все пак реших да Ви информирам.

    • admin
      19.03.2018 @ 15:48

      Благодарим Ви за обратната връзка.