За банковите карти са предвидени лимити. Тяхната роля е да ограничат сумата, с която можете да разполагате чрез картата. Едното от съображенията за това е Вашата сигурност. Другото е, че така сами можете да определите колко може да се тегли на ден от банкомат например – особено практично е за родителите, издали дебитни карти на своите деца.
Лимитите са няколко вида. Има лимити за България и чужбина, за теглене на банкомат и за плащане в търговски обект и интернет. Други лимити определят максималната сума, която можете да изтеглите или платите наведнъж и за 24 часа. Добре е да имате предвид и лимитите за максимален брой операции с картата за 24 часа и за 7 дни.
Когато издадем карта, ние активираме за нея стандартното ниво лимити. Тук можете да видите лимитите за дебитните карти Maestro и Maestro PayPass, като стандартното ниво е „А”. За Visa Electron, Visa Electron payWave и V PAY стандартното ниво е „Z”. Лимитите при револвиращите кредитни карти Visa и MasterCard зависят от Вашия кредитен лимит. Когато получавате картата си, както и по всяко друго време можете да изберете друго ниво лимити (за това дължите такса от 3 лв.), което по-точно би отговаряло на Вашите нужди.
Нека разгледаме няколко примера, за да обясним по-ясно лимитите при картите. Да предположим, че сте получили своята нова карта Maestro PayPass. Не сте избрали друго ниво лимити, така че за нея се отнася стандартното – ниво „А”:
Ще разгледаме и пример с Visa Electron. Стандартното ниво лимити при нея е „Z”, така че ако не сте избрали друго за нея, то се отнася и за Вашата карта.
Ако не сте сигурни кое ниво лимити се отнася за Вашите карти, заповядайте в някой от нашите клонове и офиси, за да Ви кажем. Ако Ви предстои дълго пътуване и ще използвате картите си за по-големи суми, така ще сте сигурни, че няма да Ви бъде отказано някое плащане например.
Задайте ни своите въпроси за лимитите. Ние сме тук, за да отговорим и да дадем и други примери.
Customer Support 2012-08-01 13:43:22
Здравейте, г-н Василев! Не сме забравили Вашия случай. Усърдно работихме по него. Предстои решението, което предлагаме, да бъде одобрено финално, което по всяка вероятност ще се случи до края на седмицата. Процедурата е малко по-дълга, тъй като не искаме да Ви разочароваме и се стараем да не пропуснем нито един детайл. Нашата препоръка е да внесете своето задължение без начислената лихва. Ние ще се погрижим за останалото, така че да не Ви създаваме неудобство. Благодарим Ви за търпението, което проявихте.
Симеон Василев 2012-08-01 10:54:12
Здравейте за пореден път!
Тъй като вече 10-ти ден не виждам да се случва каквото и да било по решаване на проблема с неправомерно начислената ми лихва, бих желал да получа някакъв конкретен срок, в който ще ми отговорите , понеже до момента от вас получвам само "ОЧАКВАЙТЕ". Още повече, че до 6.08. аз трябва да съм си погасил задължението по кредитната карта, а не желая да платя 85 лева лихва ,която не дължа. Преди доста години имах аналогичен проблем в САЩ , но тогава реакцията на банката беше светкавична и освен, че веднага беше коригирана грешката, банката ми въстанови сумата в ДВОЕН РАЗМЕР!! Тук въпроса дори не е само за 85 лева, а е принципен. Може да проверите от кога съм клиент на ПИБ (повече от 12 години), ползвам доста от вашите продукти: има депозити, кредитни и дебитни карти , плащам комунални услуги, получавам трудовите си възнаграждения , ползвам "виртуален банков клон",имам одобрен ипотечен кредит и т.н. От както имам кредитни карти при вас не съм забавил и 1 стотинка плащане и винаги издължавам до 5-то число цялата ползвана сума. В момента с вашите действия или бездействия ме правите насила лош платец.
Всичко това сериозно нарушава доверието ми в ПИБ и смея да твърдя, че с всяка изминала година обслужването ви се влошава. Нека не забравяте, че наградите ,които получавате са благодарение на нас клиентите.
Customer Support 2012-07-31 11:10:37
Здравейте отново, г-н Василев! Получихме ги и работим по въпроса. Очаквайте нашия отговор.
Симеон Василев 2012-07-31 11:06:46
На е-мейла съм ви изпратил необходимите данни
Customer Support 2012-07-30 18:27:44
Здравейте, г-н Василев! Ще се свържем с Вас по имейл, тъй като ни е необходима малко повече информация, за да помогнем. Очаквайте нашия имейл до няколко минути. Съжаляваме за неудобството.
Симеон Василев 2012-07-30 18:24:32
Здравейте,
на 5.07. при внасяне на дължима сума по кредитната ми карата , вашата служителка допусна грешка и част от парите ги внесе по другата ми кредитна карта. Заради тази грешка ми се начисли лихва за просрочие 85 лева. Миналият понеделник 23.07.2012 посетих офиса и вашия колега пусна мейл до централния офис на ПИБ за сконтиране на неправилно начислената лихва.До момента проблема не е разрешен. Моля да получа информация на какво се дължи това забавяне в разрешаване на създалата се ситуация. Защо за поправянето на грешка допусната от ваша служителка е необходимо да изпитвам аз неудобството да чакам и да се моля за отстраняването й. Това ми коства време и допълнително напрежение, а смятам , че трябваше като неизправна страна максимално бързо да реагирте и да се извините за причиненото ми неудобство.Ще очаквам вашия отговор.
Customer Support 2012-07-26 18:00:23
Здравейте, г-н Георгиев! С ниво лимити "F" за Maestro лимитът за теглене на банкомат може да бъде увеличен до 1000 лв. Заповядайте в наш клон, за да проверим кое ниво лимити е активно за Вашата карта и да го променим на "F" при необходимост. Имайте предвид единствено, че повечето банкомати могат да Ви отпуснат максимално 800 лв. - 40 банкноти по 20 лв. Поздрави!
Peter Georgiev 2012-07-26 17:54:06
А ако съм с Маестро мога ли да изтегля 1000 лв. наведнъж?