В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. @ Пенко Пенев Можете да се регистрирате за услугата SMStatus във всеки офис на ПИБ. Тази услуга дава възможност за известяване при всяко заверяване или задължение по/от Ваша сметка. Поздрави, Екип на ПИБ

  2. От известно време нареждам преводи с бъдещ вальор. Бих искал да знам дали е възможно да получавам някакво съобщение по меила или като SMS със статуса на превода - дали е минал успешно или не.

  3. Браво! Обещахте и го направихте - извлеченията по кредитни карти и картовите авторизации се виждат вече във Виртуалния клон. Сега остава да го направите и за картите Diners Club.

  4. @ Христов
    @ quintessence

    Лихвата за Свободен депозит се начислява/изплаща точно както е посочено в примера цитиран от quintessence. Вече имаме висока разпознаваемост на продукта и променихме някои особености като срок и валута на депозита, които цитираме на официалния сайт, а премахнахме въпросния пример. Свободният депозит е именно свободен, заради възможността за теглене по всяко време, без да се губи лихвата.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  5. Благодарен съм за отговорите, но това не ми решава проблема, т.к. офисите на банката в града, който живея, работят до 17:30ч., а аз се прибирам в града около 18:00ч./работя на около 60км. от там/ и по никакъв н-н не мога да поискам да ме изчакат за да извърша исканите от мен банкови операции /въпреки, че нямам нищо против да ме обслужат симпатичните момичета на фронт офиса/. Затова, оставам с надеждата, че чрез този блог, мога по някакъв начин да ускоря въвеждането на още функции в онлайн банкирането необходими за клиенти като мен/работещи, до късно и в невъзможност да отидат до банков офис в раб. време/, . Оставам с тази надежда и не съм само аз с тези проблеми. За сега макар и бавно постигате успехи във ВБК, но побързайте с подобряването му.
    Вечно оптимист: Дамян

  6. @ Дамян Вие не разполагате с натрупаната лихва до момента при Свободен депозит, тя се начислява на годишна база или при закриване на депозита, както е посочено в договора. Съжаляваме, но за момента няма опция за закриване на сметки чрез ВБК, поради счетоводни причини, както неведнъж сме отбелязвали. Това е възможно във всеки офис на ПИБ. Поздрави, Екип на ПИБ

  7. Мисля, че quintessence е права. Ако примерът е от сайта на банката, това е добре, но имай едно наум, защото като падеж на Свободния депозит в договора е посочен не края на всеки едномесечен период от договора, а крайната дата (след 1 или 2 год. от откриването). Така че, преди тези дати си е закриване преди падеж - да не се окажат таксите и комисиона, които дължиш, равни на начислените лихви.

  8. @Дамян - по повод КАТ

    Напиши си задължително ЕГН-то в основание за плащане ( ако не са ти дали конкретни инстукции ), за да не ти се заядат и да те върнат ... ДСК отдавна са направили специални бланки за тази цел - например тип унивеситетска такса - ЕГН , факултетен номер ...

  9. Цитат:

    Допълнителна информация:

    * лихвата се изплаща при закриване на депозита или при изтичане на срока му;
    Пример: Ако депозит в левове или евро бъде закрит на 10-ия ден от третия период, Вие получавате следните лихви: среднодневно салдо за първия период х 7.25% + среднодневно салдо за втория период х 7.50% + среднодневно салдо за десетте дни на третия период х 7.75%.
    * по всяко време могат да се теглят и внасят суми, като довнасянето е възможно до края на 6-ия месец от откриването на депозита; при внасяне на средства по депозита след 6-ия месец те се олихвяват с годишна лихва 0.5%.

    Това беше условието за 1-ногодишния Свободен депозит , но тъй като е валидно само след закриване на депозита , не може да разполагаме засега онлайн с натрупаната кредитна лихва :(

  10. @Дамян ,

    Да , така е за съжаление , трябва да се разходиш до банката , да предоставиш договора , да подпишеш бланка ,че закриваш депозита и чак тогава може да разполагаш със сумата + натрупана кредитна лихва . 2 договора гледам в момента за Свободен депозит - стария обаче и не пише нищо за кога разполагаш с лихвата , но преди на сайта пишеше каква сума ще вземеш , ако решиш да закриеш депозита на еди коя си дата преди падеж - вероятно от там си го видял , сега не са го написали . Вероятно този проблем ще се изчисти след като добавят онлайн да закриваме депозитите.
    В договора има клауза :
    3.3 При теглене на суми преди датата на падежа , ВЛОЖИТЕЛЯ (а трябва да е ВЛОЖИТЕЛЯТ кой - той ) дължи на банката комисиона ( комисионна ) в размер съгласно Тарифата за такси и комисиони ( комисионни ) на банката .

Коментирай