Анализи / Христо Христов - 2013-08-05
Този генерален извод може да се направи от отчетните данни, оповестени от БНБ. В анализа си Централната банка посочва, че по-високият темп на нарастване на капитала от първи ред в сравнение с капиталовите изисквания, както и намалението на специфичните провизии за кредитен риск, благоприятстват повишаването на стойностите на капиталовите ...
Анализи, Банкови карти / Христо Христов - 2013-08-01
Данните от проведено от Fibank (Първа инвестиционна банка) в средата на годината онлайн изследване откроиха лихвените условия по кредитните карти като основен фактор, влияещ на избора на хората. За последните години той засилва влиянието си. Годишната такса за поддръжка на картата и размерът на кредитния й лимит отслабват влиянието си, ...
Анализи / Христо Христов - 2013-04-22
Годината започна бурно с много събития на икономическата и политическа сцена по света и у нас. Въпреки всички тези сътресения българската икономика и финансов сектор останаха стабилни и в голяма степен изолирани от негативните процеси. За да може да се постигне тази стабилност, банките прилагат надеждни стратегии, политики и системи за ...
Анализи, Кредити / Христо Христов - 2013-04-18
В годините на икономически подем потребителските кредити се превърнаха в катализатор за увеличение на потреблението. Разширяването на ефектите от икономическата криза върху населението доведе очаквано и до спада му. Последните няколко години бяха трудни за този вид кредити. В предпоставки за това се превърнаха завишаването на ...
Анализи / Христо Христов - 2013-03-11
Според данни на БНБ в края на 2012 г. депозитите на домакинства и нетърговски организации, обслужващи домакинствата (НТООД), са 34.503 млрд. лв. (44.6% от БВП), като нарастват с 11.7% спрямо същия месец на 2011 г. Основната група депозити е в размер на 10 хил. лв. до 50 хил. лв. Най-голямо увеличение на годишна база се наблюдава при ...
Анализи / Христо Христов - 2012-10-15
През последните няколко години нагласите на потребителите към депозитите на пазара се промениха в няколко посоки. Според проведено през 2010 г. проучване на Fibank сред нейни клиенти основният фактор, който ги ръководи при избора им на депозитен продукт, е била предлаганата лихва. Две години по-късно последното проучване на нагласите на ...
Анализи / Христо Христов - 2012-08-31
За някои летните месеци са време за почивка, а за други това е времето, което могат да се използва за ремонтни дейности у дома. Лятото на 2012 г. обаче е по-особено. Според ежемесечния анализ на най-големия кредитен консултант в България, Кредит център, това лято е първото, в което потребителите се радват на специални летни промоции при ...
Анализи, Банкови карти / Христо Христов - 2012-07-30
В периода 21 юни – 17 юли 2012 г. проведохме онлайн изследване сред посетителите на нашата уебстраница, страницата ни във Facebook и в Twitter. В проучването взеха участие 152 души. Предвид параметрите на проведеното изследване то не претендира за представителност на събраната информация. Целта на изследването бе да установи нагласите на ...
Анализи, Банкови карти / Христо Христов - 2012-05-30
Ако допреди няколко години този въпрос предизвикваше неразбиращо изражение по лицата на повечето хора, днес вече може да се чуе в почти всяко заведение или магазин. Банковите карти станаха част от нашето ежедневие и с тях можем да плащаме почти за всичко, без да изваждаме хартиени банкноти от портфейла си.
През последните 12 ...
Анализи / Христо Христов - 2012-05-11
Банковата система приключва първото тримесечие на 2012 г. с подобрена ликвидна позиция, съхранени капиталови буфери и добри нива на доходност. Това е основната констатация на регулаторния банков орган в страната - БНБ. От публикуваните от Централната банка данни се вижда, че всички банки се придържат стриктно към препоръката й за ...
Анализи, Моята Fibank / Христо Христов - 2012-05-02
Ако пътувате често или ежедневието Ви е динамично и нямате възможност да отделите време да посетите банков салон, услугата ”Телефонно банкиране” на Fibank (Първа инвестиционна банка) Ви предлага още един начин да правите това дистанционно, като нареждате преводи и получавате справки по телефона. С един разговор на *bank (*2265) и 0700 19 ...
Анализи, Кредити / Христо Христов - 2012-04-18
Криза е. Това е най-често срещаният мотив на потребителите, за да се откажат или да отложат определена покупка. Противно на наложилото се през последните години в обществото схващане, че повишените лихвени проценти оскъпяват покупката на собствено жилище, логиката на пазарната икономика показва точно обратното. В периода между 2005 и ...