Анализи

Виртуални - а защо не?

Анализи, Моята Fibank / Христо Христов - 2011-09-07

Виртуални - а защо не?

В периода 1 юни – 7 юли 2011 г. проведохме онлайн допитване сред посетителите на нашия сайт и в страницата на Виртуалния клон. Помолихме за участие и във Facebook и Twitter. Така в изследването се включиха 868 души. Основната цел на проведеното изследване бе да се определи отношението и нагласата на потребителите към използването на ...

Колкото по-виртуални, толкова по-реални

Анализи, Моята Fibank / Христо Христов - 2011-08-23

Колкото по-виртуални, толкова по-реални

Интернет коренно промени живота на всички. Океанът от информация, който ни залива, поглъща всеки, докоснал се до мишката. Разнообразните познания, които придобиваме, обаче не са единствената магнетична сила, привличаща потребителите. Според данни от изследване, проведено от агенция Алфарисърч през първата половина на 2011 г., 43 % от ...

Потребителски кредити

Анализи / Христо Христов - 2011-08-08

Потребителски кредити

През юни 2011 г. средният лихвен процент по кредитите за потребление в левове спада в сравнение с юни 2010 г. с 0.51 пр.п. до 12.16%, а по тези в евро – с 1.47 пр.п. до 9.22%. В сравнение с май т.г. средният лихвен процент по кредитите за потребление в левове нараства с 0.08 пр.п., а в евро спада с 0.06 пр.п. Годишният процент на ...

Състояние на кредитния пазар – сектор домакинства и НТООД

Анализи / Христо Христов - 2011-08-03

Състояние на кредитния пазар – сектор домакинства и НТООД

Кредитите за Домакинства и НТООД са 18.965 млрд. лв. (24.9% от БВП) в края на юни 2011 година. Те намаляват с 0.6% спрямо същия месец на 2010 г. (0.6% годишен спад през май 2011 година). В края на отчетния месец жилищните кредити са 8.766 млрд. лв. и нарастват с 2.5% (2.6% ръст през май 2011 година). Потребителските кредити възлизат на ...

Анализ "Кредитни карти", част III

Анализи / Христо Христов - 2010-10-21

Анализ "Кредитни карти", част III

В периода 30 юни – 17 август 2010 г. ПИБ проведе онлайн изследване сред посетителите на интернет страницата на банката и в страницата на банката в социалната мрежа Facebook. Предвид параметрите на проведеното изследване то не претендира за представителност на събраната информация. Целта на изследването бе да установи нагласите на ...

Анализ "Кредитни карти", част II

Анализи / Христо Христов - 2010-10-15

Анализ "Кредитни карти", част II

В периода 30 юни – 17 август 2010 г. ПИБ проведе онлайн изследване сред посетителите на интернет страницата на банката и в страницата на банката в социалната мрежа Facebook. В проучването взеха участие 512 души. Предвид параметрите на проведеното изследване то не претендира за представителност на събраната информация. Целта на ...

Анализ "Кредитни карти", част I

Анализи / Христо Христов - 2010-10-08

Анализ "Кредитни карти", част I

В периода 30 юни – 17 август 2010 г. ПИБ проведе онлайн изследване сред посетителите на Интернет страницата на банката и в страницата на банката в социалната мрежа Facebook. В проучването взеха участие 512 души. Предвид параметрите на проведеното изследване то не претендира за представителност на събраната информация. Целта на ...

Тенденции при кредитните карти

Анализи / Христо Христов - 2010-07-21

Тенденции при кредитните карти

На база изложените в предходната публикация данни може да се определи, че отливът на потребителите, притежаващи кредитни карти, се състои основно от клиенти, стоящи в периферията на целевите групи. Несигурността за личните доходи накара потребителите да преразгледат и ограничат разходите до продукти и услуги, които са неотложна част ...

Състояние на пазара на кредитни карти

Анализи / Христо Христов - 2010-07-14

Състояние на пазара на кредитни карти

Променилата се пазарна конюнктура през последната година доведе до значителен спад в потреблението на кредитни продукти. Клиентите започнаха да намаляват апетита си за ползване на кредитни карти, тъй като се опасяваха от възможностите си да плащат вноските при несигурната ситуация на работното място, както и от намаляване на заплатите. ...

Кредитните карти в преход

Анализи / Христо Христов - 2010-07-07

Кредитните карти в преход

До преди няколко години кредитните карти бяха непознат продукт за по-голямата част от българските потребители. Символ на богатство и престиж на притежателите им в обществото и мит за обикновените граждани. Първите предлагани в страната кредитни карти се характеризираха с минимален неснижаем остатък. При тях определена сума се блокира ...