В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. https://my.fibank.bg/EBank/public/forgotten-password/53525192-29d4-4716-b4e3-297ad7b4b6f9
    Преди 3 дни получих този имейл и мисля,че попълних исканите данни.Притеснявам се,че може да не е изпратен от вас?!?

    1. Здравейте! Припомняме, че банката не изпраща такива съобщения към свои клиенти и никога няма да изиска данни от тях по този начин. В случай че сте попълнила някакви Ваши данни, ако все още не сте го направила, незабавно се свържете с колегите от Картовия център на телефоните, посочени на гърба на Вашата карта, за да направят справка.

  2. Fibank25 Years

    Скъпи клиенти,

    Забелязахме, че някои данни от информацията в профила Ви изглеждат неточни или непроверени. Трябва да проверите информацията си, за да продължите да използвате услугата си гладко, моля, проверете информацията за профила си, като кликнете върху връзката по-долу.

    Проверете профила ми

    Copyright 1999-2018 Всички права запазени

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Можете да добавите получения фишинг в спам листата си и също така да уведомите администратор на Вашата поща подобни съобщения да бъдат филтрирани и да не достигат до Вас. Поздрави и успешен ден!

  3. Здравейте!Днес получих подобен e-mail с тема:RE : ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ - Касова бележка [#6265-3536] от адрес-
    Fibank <>. Съдържанието е следното:
    Уважаеми клиенти,
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    че от време на време трябва да проверяваме информацията за профила,за да сме сигурни,че вашите клиенти ще могат да използват нашите услуги правилно Искрено
    Моля,актуализирайте информацията си незабавно,за да може да се радвате на всички предимства на профила си.

    актуализиране на данните

    Искрено Ваш, ,

    ПИБ,

    Самия начин на изписване е много подозрителен,както и логото на банката,а също това,че и -мейла е получен в 1:22ч. през нощта.

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Можете да добавите получения фишинг в спам листата си и също така да уведомите администратор на Вашата поща подобни съобщения да бъдат филтрирани и да не достигат до Вас. Поздрави и успешен ден!

  4. Здравейте! И аз получих днес подобен имейл. Първо ми направи впечатление странния адрес, от който е изпратен, и тъй като знам за тези измами, веднага влязох в сайта на ПИБ да проверя какво става. Нищо не съм натискала и нищо не съм въвеждала. Пиша ви само за да покажа още един тип подобен имейл. Много са нагли, защото дори използват логото ви и в края на имейла има знак за запазена марка...

    Важно : Потвърдете самоличността на профила си.
    от:
    Fibank (x@server.chinanetrix.info)
    дата:
    27.03.2018 14:35
    до:
    todorka_im@abv.bg


    25/03/2018

    Уважаеми клиент,



    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу





    актуализация





    ;



    © my@fibank.bg 1999-2018

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Можете да добавите получения фишинг в спам листата си и също така да уведомите администратор на Вашата поща подобни съобщения да бъдат филтрирани и да не достигат до Вас. Поздрави и успешен ден!

  5. Получих два мейла - първия го игнорирах, но на втория предоставих данните си. Какви действия да предприема сега?
    Ето и мейлите:
    1. от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата:
    24.03.2018 06:28
    до:
    "rayna_stoyanova" (rayna_stoyanova@abv.bg)

    Fiban



    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    2. https://bridgeministries.com/.well-known/acme-challenge/myfibank/fibank/6096cff233d10fb38150ef6e8651eb11/account/

    RE : ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ - Касова бележка [#1965-3597]
    от:
    Fibank (fibank-secure@alerts.com)
    дата:
    27.03.2018 11:26
    до:
    rayna_stoyanova@abv.bg
    Уважаеми клиенти
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна

    че от време на време трябва да проверяваме информацията за профил, за да сме сигурни, че вашите клиенти ще могат да използват нашите услуги правилно Искренно

    Моля, актуализирайте информацията незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.

    актуализиране на данните

    Искрено Ваш,
    ПИБ

    Какво да правя сега? :(

    1. Ако все още не сте, незабавно се свържете с колегите от Виртуалния банков клон, междувременно влезте във Вашия профил и опитайте да смените паролата. Необходимо е да се свържете и с колегите от Картов отдел, за да бъде блокирана Вашата карта.

Коментирай