В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Получих два мейла - първия го игнорирах, но на втория предоставих данните си. Какви действия да предприема сега?
    Ето и мейлите:
    1. от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата:
    24.03.2018 06:28
    до:
    "rayna_stoyanova" (rayna_stoyanova@abv.bg)

    Fiban



    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    2. https://bridgeministries.com/.well-known/acme-challenge/myfibank/fibank/6096cff233d10fb38150ef6e8651eb11/account/

    RE : ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ - Касова бележка [#1965-3597]
    от:
    Fibank (fibank-secure@alerts.com)
    дата:
    27.03.2018 11:26
    до:
    rayna_stoyanova@abv.bg
    Уважаеми клиенти
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна

    че от време на време трябва да проверяваме информацията за профил, за да сме сигурни, че вашите клиенти ще могат да използват нашите услуги правилно Искренно

    Моля, актуализирайте информацията незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.

    актуализиране на данните

    Искрено Ваш,
    ПИБ

    Какво да правя сега? :(

    1. Ако все още не сте, незабавно се свържете с колегите от Виртуалния банков клон, междувременно влезте във Вашия профил и опитайте да смените паролата. Необходимо е да се свържете и с колегите от Картов отдел, за да бъде блокирана Вашата карта.

  2. Ето трето писмо, различно от другите досега, блокирайте източника който го праща моля, а и не може ли да се проследи от вас или службите и се потърси отговорност - така ще се спре с наглите изпращачи за кражба и използване на данни - това е решението не само за мен а за всички получаващи такива писма!
    Ето и поредното писмо:
    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyCCBank" (noreply@email.ccbank.bg)
    дата: 27.03.2018 04:38
    до:
    "wachkow" (wachkow@abv.bg)
    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в CCBank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Както можете да забележите, писмото този път касае друга банка и Fibank не е намесена по никакъв начин.

  3. Днес отново:
    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "ccbank.bg" (customers@ccbank.bg)
    дата: 27.03.2018 15:12
    до:
    ...
    скъпи клиенти,
    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.
    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.
    можете да го направите тук:
    Отключване на профила
    С уважение,
    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте! Забелязваме, че този път съобщението е изпратено от името на CCBank (Централна кооперативна банка), но явно, човекът, който е изпратил фишинга, е "бързал много" и не е подменил името на банката в съобщението, а е използвал стария темплейт с името на Fibank. Бъдете внимателна и не предоставяйте Ваши лични данни. Благодарим Ви за обратната връзка.

  4. Здравейте.На 24.03 в клон на банката активирах отново сметката си и дебитната карта,които бяха блокирани след получаване на „phishing” атака.На следващия ден на пощата си получавам показаното по долу писмо.Въпроси:1.Това писмо от вас ли е ? 2.Защо го получавам на този мейл,при положение че ми препоръчаха и съм дал нова елпоща? 3.На същата поща получих потвърждение на новото потребителско име,но нямам парола.Как мога да се регистрирам и ползвам Моята Fibank?Благодаря.


    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "Myfibank.bg" (customers@fibanq.bg)
    дата:
    25.03.2018 20:12
    до:
    "man_954" (man_954@abv.bg)


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте! На първо място - обърнете внимание, че съобщението е изпратено от е-mail, наподобяващ този на банката: customers@fibanq.bg, накрая с буква "q". Отново фишинг сте получил фишинг е-mail. Регистрацията в Моята Fibank става единствено и само през сайта на банката www.fibank.bg, най-дясно, горе на екрана от менюто избирате Моята Fibank. След което избирате бутона Регистрация, отново горе, вдясно на екрана и следвате стъпките за регистрация. Ако имате затруднения, свържете се с колегите от Виртуалния банков клон.

  5. Ето още един забавен пример:

    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата: 24.03.2018 05:42
    до:
    ------
    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    1) Fiban - дори не е написано правилно
    2) Линкът "Отключване на профила" е http://mobiocean.com/Banner/bg/, който редиректва към "http://bocailloux.com/perso/bg/"

    Линкът може да се види къде сочи без да се кликва на него - само с посочване на мишката - долу на браузъра се показва.

  6. Аз получавам това за пореден път:

    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата: 24.03.2018 09:05
    Fiban
    скъпи клиенти,
    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.
    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.
    можете да го направите тук:
    Отключване на профила
    С уважение,
    Обслужване на клиенти

Коментирай