В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Здравейте,

    Аз започнах да получавам съобщения, но не на e-mail адреса, с който съм регистриран при Вас, а на друг личен мой адрес. Темата на съобщението е RE: ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ - Касова бележка [#1265-3599]
    Между другото доста успешно са копирали изгледа на Вашата страница, т.е. могат да заблудят клиентите.
    Ако сметнете за необходимо да извършите действия по наказателно преследване на извършителите можете да се свържете с мен и ще ви предоставя писмата.

    Поздрави!

    1. Здравейте! Благодарим Ви за подадения сигнал за фишинг е-mail-и. Можете да ни изпратите повече информация и самите съобщения, с линковете в тях, на my.fibank@fibank.bg Колегите ще докладват линковете и ще бъдат деактивирани.

  2. Здравейте днес при влизане ми отвори нова страница ,а старата с логин си остана с празни полета,дали има от какво да се притеснявам

    1. Здравейте! Възможно е да е имало леко забавяне при зареждане на страницата. За повече информация можете да се свържете с колегите на: 0700 12 777 (денонощно)* E-mail: my.fibank@fibank.bg

  3. Днес си взех дебитната карта Не мога да направя регистрация Пише че имало такъв потребител ида влезна с неговата регистрация.Системата не ми дава опции да влезна Какво да направя?

    1. Здравейте! Ако нямате регистрация, възможно е да въвеждате потребителско име, което вече съществува в системата. Опитайте да се регистрирате с друго потребителско име. За повече информация можете да се свръжете с колегите на: 0700 12 777 (денонощно)* E-mail: my.fibank@fibank.bg

  4. Проблем с влизане онлайн

    1. Здравейте! Моята Fibank работи нормално. Опитайте отново.

  5. На 30.03.2018 , 31.03.2018 и на 02.04.2018 получавам от вас подобни на горните съобщения:
    Fibank



    Sorry for the interruption, but we are having trouble authorizing your account Ebank on April 02, 2018.

    Please visit the account page at :

    https://my.fibank.bg/oauth2-server/login?client_id=E_BANK

    Thank you.

    © First Investment Bank 2009-2018. All rights reserved.


    Fibank




    Sorry for the interruption, but we are having trouble authorizing your account Ebank on Mars 30, 2018.

    Please visit the account page at :

    https://my.fibank.bg/oauth2-server/login?client_id=E_BANK

    Thank you.

    © First Investment Bank 2009-2018. All rights reserved.

    Fibank



    Sorry for the interruption, but we are having trouble authorizing your account Ebank on Mars 30, 2018.

    Please visit the account page at :

    https://my.fibank.bg/oauth2-server/login?client_id=E_BANK

    Thank you.

    © First Investment Bank 2009-2018. All rights reserved.

    1. Здравейте! Припомняме, че банката не изпраща такива съобщения към свои клиенти и никога няма да изиска данни от тях по този начин. Полученото от Вас съобщение е фишинг. Подобни съобщения можете да изтривате/филтрирате в СПАМ листата, както и да се свържете с администратор на Вашата поща, за да филтрират такива зловредни линкове и да не достигат до техни клиенти. Благодарим Ви за обратната връзка.

Коментирай