В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Подозрителна връзка
    Тази връзка води към ненадежден сайт. Наистина ли искате да продължите към myfibulgaria.com.ua?

    1. Здравейте! Благодарим Ви за подадения сигнал за фишинг. Не отваряйте линка и не попълвайте данни. Информацията ще бъде предадена към колегите, за да бъде деактивиран линкът. Успешен ден!

  2. актуализация
    Вх. поща
    x

    MyFibank <aleplat_@etu.uphf.fr>
    4:52 ч. (преди 7 часа)
    до







    Вашата електронна сметка в Fibank е временно заключена от съображения за сигурност.



    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкци



    можете да го направите тук:



    Отключване на профила



    С уважение,



    Обслужване на клиенти

  3. Получих е-майл - явно фалшив - със следното съдържание

    изпратен от: ebank@my.fibank.bg

    RE : ИЗИСКВАНИ ДЕЙСТВИЯ - Касова бележка [#1965-3597]
    10 юни 2018, 18:57



    Уважаеми клиенти ,
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    че от време на време трябва да проверяваме информацията за профила, за да сме сигурни, че вашите клиенти ще могат да използват нашите услуги правилно Искрено
    Моля, актуализирайте информацията си незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.Ако не актуализирате информацията си в рамките на 2 дни, ще ограничим какво можете да направите с профила си. Искрено Ваш, ,
    актуализиране на данните
    Искрено Ваш, ,
    ПИБ,

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка. Да, полученото от Вас съобщение е фишинг. Бъдете внимателен и не предоставяйте лични данни.

  4. Благодаря

  5. Благодаря!

  6. Още фишинг мейли:
    &gt;-------- Оригинално писмо --------
    &gt;От: Fibank my.fibank@fibank.bg
    &gt;Относно: актуализиране на данните ✔
    &gt;До: ***@abv.bg
    &gt;Изпратено на: 10.04.2018 09:08


    Уважаеми клиенти ,

    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    Моля, актуализирайте информацията си незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.Ако не актуализирате информацията си в рамките на 2 дни, ще ограничим какво можете да направите с профила си.

    Актуализиране на информацията

    Искрено Ваш, ,
    ПИБ,

    Fibank

    1. Здравейте! Благодарим Ви за обратната връзка.

  7. Аз получих два фишинг мейла. (Сложих звездички само на част от мейла си за сигурност.)
    Ще ви го препратя, както съветвате по-горе. Копирам го тук за сведение и на други потребители.
    Ето текста:
    MyFibank - [ 856501416768 ]
    от:
    (***@abv.bg)
    дата:

    до:
    ****@abv.bg

    Уважаеми потребители,

    Техническите услуги на AppSotre извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    актуализация

    © 1999-2018


    42 Dover Road, CB1 1DY, WEST WRATTING, United Kingdom
    You may unsubscribe or change your contact details at any time
    08/04/2018 12:39:06

Коментирай