В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Аз също получих такъв email, въпреки че не съм клиент на банката, но лесно ги разпознавам такива измами по адресите. Иначе наистина са се постарали, само че украинския адрес ги издава. Прилагам снимки с подробности, в случай че техническия екип прояви интерес:
    https://imgur.com/FxWXPJN

    https://imgur.com/AChcomC

    https://imgur.com/wahhEfa

    https://imgur.com/Yj7S5P8

    https://imgur.com/8j7ZN0a

    https://imgur.com/zp2yo56

  2. Здравейте! Днес и аз получих това измамно писмо на мейла си с логото на ПИБ! Благодаря ви, че сте публикували подробна информация по този въпрос на сайта ви, защото и аз можех да бъда измамена.
    "Уважаеми клиенти ,




    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    Моля, актуализирайте информацията си незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.Ако не актуализирате информацията си в рамките на 2 дни, ще ограничим какво можете да направите с профила си.


    актуализиране на данните


    Искрено Ваш, ,
    ПИБ,

    Fibank"

  3. Здравейте,

    Много зачестиха тези измами- Внимавайте какво отваряте и дано данните ни са наистина защитени,защото си е притеснително!
    Получих следното ,очевидно измамно ,съобщение:

    "fibank" (myfibank@inbox.eu)

    Уважаеми ххх,

    Техническите услуги на извършват планирано надстройване на софтуера. Искрено ви молим да посетите следната връзка, за да започнете процедурата за потвърждение на данните за клиентите.

    За да започнете, моля, кликнете върху връзката по-долу

    актуализация "

    Поздрави и Be aware!
    Tanya

  4. Здравейте , днес и аз "клъвнах " на така наречените pfishing сайтове, като ми бяха откраднати 774 лв.Получих e-mail който доста наподобява че е изпратен от ПИБ , и ми напомня да си активирам 3D-сигурност на картата.Най-интересното е ,че имам нова кредитна карта ( която се предполага че все още не и е активирана 3D сигурността и точно в този момент получвам известие) Хората явно разполагат с информация за новите кредитни карти и е-мейлите.на клиентите. Каква е вероятността информацията да изтичаа по вътрешните ви канали ?

    1. Здравейте! Такива Phishing съобщения получават не само клиенти на банката, като типовете съобщения засягат теми като карта, 3D парола, данни за вход в електронното банкиране. Разчитат на това, че в бързината си човек дори няма да забележи, че подателят няма нищо общо с банката, за която се представят. Повече информация можете да получите от колегите от Картов център на телефоните на гърба на Вашата карта или на cards@fibank.bg

  5. Здравейте!

    Вече три пъти получавам имейл от fbank@inbox.eu, customers@fibanq.bg и от "Noreply" (4052_25478@solution4u.com) за актуализация на профила ми, деактивиран профил и т.н. Много ясно, че не е от Вас! Тези измами са отвратителни! Колко ли хора ще пострадат :(

    Поздрави,

    Елена

    1. Благодарим Ви за обратната връзка. Надяваме се, че с материалите, които публикуваме по темата във всички информационни канали на банката, ще достигнем до по-широк кръг от читатели и те ще бъдат по-информирани и по-внимателни, когато става въпрос за предоставяне на личните им данни.

  6. Здравейте, днес получих мейл:
    ---- Прикрепено писмо ( Потвърдете своята идентичност) ----

    Подател: "MyFibank.bg"
    До: "boika_zlateva"
    Относно: Потвърдете своята идентичност
    Дата: 21.03.2018 17:17

    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти



    като мейлът със същото съдържание е изпратен и до моя друга електронна поща, която не е регистрирана в банката.
    Предполагам, че са фалшиви, но моля за Вашето мнение,
    поздрави, Бойка Рангелова

    1. Здравейте! Полученото от Вас писмо е Phishing. Благодарим Ви за обратната връзка.

    1. най-лошото е, че получих същото писмо от адрес:
      customer@noreply.fibank.bg
      адресът си изглежда съвсем достоверен за съжаление

Коментирай