В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

    1. Здравейте! Е-mail с подобно съдържание е добре да се изтрива и да не се попълват данни, както сте постъпила. Благодарим Ви за обратната връзка.

  1. Здравейте!
    И аз искам да ви информирам за получено съобщение.


    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата: 24.03.2018 10:37
    до:

    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

  2. blagodarq vi

  3. Днес получих съобщение, приканващо ме в събджект да потвърдя своята идентичност. Без да се замислям пратих писмото директно в коша с останалия спам и от там затрих всичко. Научил съм се с времето да не отварям подобни писма! Институции като FIbank не пращат подобни писма. Ако имат да казват нещо персонално, те го правят през секцията "съобщения" в My FIbank, или чрез обаждане по телефона, като те канят в офис на банката, където се уточняват на място подобни детайли. Така че, просто не отваряйте подобни съобщения! А на уродите, които пускат подобен фишинг, им пожелавам най-искрено парите, които успяват да направят, да харчат само и единствено за лекарства - за тях самите и за целите им семейства - до 10-то поколение напред ! Мрете гниди мръсни!

  4. Здравейте и мен не ме подминаха и ми изпратиха че временно профила ми е заключен , същото като на Бойка Рангелова

  5. Здравейте,
    И аз днес получих такъч е-мейл от noreply@email.fibank.bg

    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:


    Отключване на профила
    http://fibankbg.com.ua/bg/casefileID=0990/?country.x=&locale.x=en_

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

  6. Аз получих от този адрес: noreply@email.fibank.bg

    Изглежда доста добре на пръв поглед.

  7. И аз потръгнах да кълва преди малко. Вкарах юзера и паролата и на следващата страница вече искаха данните за картата и тогава се усъмних. Затворих прозореца и бързо влязох в истинския сайт на банката и промених паролата. Нямам щети.
    Може би трябва на страницата на my.fibank.bg да се изведе по-удебелен кратък текст, който да подсеща. Защото малкия шрифт в розовото поле малко се губи, поне моето мнение е такова.

  8. Здравейте!
    Аз също получих имейл от MyFibank.bg със следното съдържание:

    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    По всичко личи,че е Phishing. но може би някои хора ще бъдат подведени,защото е със логото на банката.
    Моля,дайте повече гласност по медиите,предупреждавайте!

Коментирай