В последно време „phishing” или още fishing” атаките зачестиха. Важно е да бъдете внимателни  и предпазливи, когато въвеждате своите лични данни в интернет пространството! На първо място това е Ваша лична отговорност.

Съветваме ви да бъдете бдителни и да пазите своите лични и банкови данни! Пазете се от така наречените „phishing” атаки!

Чрез „phishing“ атаките злонамерени лица се сдобиват с лични данни,  пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиенти, за да злоупотребят с тях.

Как се случва измамата?

Злонамерените лица изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.

Примерни „Phishing“ имейли:

Когато последвате линка в имейла, злонамерените лица Ви отвеждат в страница, която изключително много наподобява официалната страница на електронното банкиране, но тя е фалшива!!! Обърнете внимание, че АДРЕСЪТ НЕ Е https://my.fibank.bg

Проверявайте добре страницата, на която се намирате. Страницата на електронното банкиране е защитена със SSL сертификат, удостоверяващ нейната автентичност.

 

Екранът наподобява на този на истинския сайт, но всъщност е модифициран с една единствена цел - да открадне Вашите персонални данни и да позволи достъпа на трети лица до Вашата персонална и конфиденциална информация.

 

 

Предпазете се, като бъдете по-внимателни, бдителни и отговорни към своите лични данни. Спазвайте тези съвети:

    • Не отваряйте линкове и прикачени файлове, при получаване на съмнителен e-mail и не инсталирайте на компютъра си непознати приложения, преди да проверите техния произход;
    • Винаги проверявайте истинността на съобщенията, които получавате на своята електронна поща. Банката комуникира с клиентите си с официални e-mail адреси с домейн: @fibank.bg или чрез съобщения/чат в Моята Fibank;
    • Никога не въвеждайте лековерно лични данни, своето потребителско име и парола за онлайн банкиране, както и номера на банковата си карта;
    • Винаги проверявайте адреса на страницата, в която въвеждате своите данни;
    • И при най-малкото съмнение винаги се обръщайте към нас;
    • В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank.

Първа инвестиционна банка АД  полага усилия и взима мерки, за да се пребори с тези „phishing” атаки и оценява всяка обратна връзка от клиенти на Банката и други лица.

За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на:

Електронно банкиране Моята Fibank: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

Коментари

  1. Здравейте,
    днес получих това писмо:
    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата: 24.03.2018 06:16
    до:
    "reni30" (reni30@abv.bg)
    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    Има ли проблем с моите данни, ако съм последвала посочения линк? Какво да предприема, за да защитя профила си?

    Благодаря предварително, поздрави и успешен ден!

    1. Здравейте! Проблем би възникнал, ако сте попълнила Ваши данни. Моля да се обърнете за повече информация към колегите от Виртуалния банков клон, ако все още не сте го направила. Поздрави!

    1. Здравейте! В случай че по погрешка въведете свои лични данни или пък друга ценна финансова информация се свържете с нас, за да бъдат предприети нужните мерки и незабавно сменете паролата и потребителското си име за вход в Моята Fibank. За да подадете сигнал, можете да се свържете с нас на: Виртуален банков клон: телефон: 0700 12 777 (денонощно) или е-mail: my.fibank@fibank.bg Телефони за връзка с картов център (денонощно): (02) 817 1143; (02) 817 1142; 088 8 68 10 10 или е-mail: cards@fibank.bg

  2. Здравейте,
    Това е второто съобщение, което получавам в рамките на 3 дни. Игнорирам ги, но ви благодаря, че междувременнно ни предупреждавате за съществуващите злонамерени виртуални атаки.
    Поздрави: Виолета

    "актуализиране на данните ✔
    от: Fibank (noreply@box1272.bluehost.com)

    Уважаеми клиенти ,
    Известна информация за профила Ви липсва или е неправилна
    Моля, актуализирайте информацията си незабавно, за да можете да продължите да се радвате на всички предимства на профила си.Ако не актуализирате информацията си в рамките на 2 дни, ще ограничим какво можете да направите с профила си.
    актуализиране на данните
    Искрено Ваш, ,
    ПИБ,
    Fibank”

    1. И ние Ви благодарим за обратната връзка. Успешна седмица!

  3. Здравейте,имам ли основания за притеснения?Получих писмо уж от вас.Последвах линка.Написах си потребителското име,парола и егн.В един момент усетих,че нещо не е наред и видях,че сайтът не е вашият.Повече информация не съм предоставяла.

    1. Здравейте! В случай че сте попълнила потребителско име или парола, е било необходимо веднага да ги замените, както сме описали в материала. Ако все още не сте го направила, свържете се с колегите от Виртуалния банков клон, за да ви съдействат с повече информация.

  4. Получих вече едно писмо като злонамерена атака и отреагирахте на него за което благодаря! Съвсем скоро - мисля две седмици след първото писмо получих второ писмо: Ето какво получих:

    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата: 23.03.2018 22:38
    до:
    "wachkow" (wachkow@abv.bg)
    Fiban


    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти

    1. Здравейте благодарим Ви за обратната връзка. Успешна седмица!

  5. Здравейте,
    Аз също получих такъв мейл. Ето съдържанието:

    Потвърдете своята идентичност
    от:
    "MyFibank" (noreply@email.fibank.bg)
    дата:
    24.03.2018 00:04
    до:
    "netenceto" (netenceto@abv.bg)

    Fiban

    скъпи клиенти,

    Вашата електронна сметка в Fibank.bg е временно заключена от съображения за сигурност.

    Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите по-долу.

    можете да го направите тук:

    Отключване на профила

    С уважение,

    Обслужване на клиенти


    Просто изтрих писмото без да отварям нищо и се надявам, че съм постъпила правилно.

Коментирай