Каква е основната идея на банковия бизнес и кой е същинският продукт на една банка? На всички от нас е известно, че това са парите. Около съхранението и предоставянето им на нуждаещи се от финансиране съществуват редица услуги. ПИБ предоставя изобилие от добавена стойност на своите клиенти, докато привлича средства и предоставя заеми. Тоест банката генерира доходи от широк спектър услуги, съпътстващи основния бизнес модел. Фактът че сме търговско ориентирана банка предполага висока интензивност на предлаганe при второстепенните продукти. Тук е мястото да кажем, че въпреки това, основен приоритет в бизнеса ни е сигурността на средствата на нашите клиенти, а след това идва удобството, коректността, лоялността, качеството и т.н. Ето защо и ежедневното банкиране, което представлява най-обемната част от дейността ни е строго контролирано от служители ни, за да не допускаме никакви измами, грешки, пропуски или действия, които биха ощетили финансово всяко заинтерсувано лице.

Security_small1

Какви методи следваме, за да предотвратим външна интервенция или провокация?

Всеки банков служител се подписва в защита на банковата тайна и ние строго следим за коректното изпълнение над това обещание. Едва след това служителят е упълномощен да ползва информационната банкова система и да борави със средствата на нашите клиенти. Тук идва ред на основния принцип в банкирането – ясна идентификация на клиента, когато той е в пряко взаимоотношение с банката. Това е първата стъпка към добре свършена работа! Следва вътрешна идентификация с досието на клиента на различни нива – виртуално и фактически, процедури за позволени лимити, права, задължения и прочие. През цялото време дейността на всеки се наблюдава и регистрира от няколко технически фактора. Не на последно място поставяме езика на тялото и писмената верификация на всяка дейност. Ние ползваме помощни информационни и физически средства за точна легитимност и предотвратяване на нежелани обстоятелства. Затова понякога се налага освен предоставяне на документ за самопличност, да изискваме и други документи. В нередки случаи, от външни инстанции изискват от нас повишено внимание, за което ни предоставят достъп до допълнителна информация и средства. Тоест ние трябва винаги да сме готови да съдействаме максимално адекватно. Всъщност се оказва, че подобни случаи рефлектират в наш интерес и особено в интерес на нашите клиенти, тъй като процесът е взaимосвързан.

Подобен пример с опит за измама се разигра миналата седмица в наш офис в Пловдив. Лице легитимиращо се с подправена лична карта се опитало да усвои чужди средства. Нашите специалисти в обслужването на клиенти са реагирали по-добре от задоволително. Те са регистрирали неточната идентификация, държали са се напълно нормално, докато сигнализират властите от МВР и престъплението е предотвратено. Ето и крайното заключение на управителя на клон Пловдив по повод разигралата се ситуация:

Поради високите мерки за сигурност в ПИБ, които всеки служител работещ с клиенти следва, нашият специалист в банковия офис предотврати въпросния инцидент. Понякога клиентите ни се оплакват от изискванията за индентификация, но ние сме убедени в тяхната ефикасност когато ги прилагаме. Случаят е перфектен пример за добре свършена работа и повод да затвърдим убеждението си, че сигурността на средствата в една финансова институция е основен приоритет.

Коментари

  1. @ Илия Горанов Фирмата не би трябвало да Ви вземе сертификата, а просто да Ви спре достъпа към нейното обслужване. Сертификатът е персонален, а това дали ще го отнемат зависи от взаимната Ви уговорка. От там нататък продължавате да ползвате подписа за лични нужди, както сте отбелязал. Достъпът от персонален сертификат за обслужване на фирмени дейности в случая е предоставен от интернет банкирането на ПИБ. Поздрави, Екип на ПИБ

  2. Е като цяло идеята на ЗЕДЕП е, че сертификатът за физическо лице, което представлява юридическо се издава на юридическото лице. Представете си - днес работя във фирма Х и ползвам личния си сертификат за достъп до фирмената сметка. Напускам. Фирмата просто ми взима служебния сертификат или го прекратява при издателя. Логично е. Както и да е - има нещо недомислено в системата и това е ясно. От догодина явно ще бъда вече с личен :)

  3. @Илия Горанов,

    Наистина закона за ЕДЕП е такъв, че не допуска използването на професионален УЕП за лични сметки. За обратното обаче има отворена вратичка в почти всички (банки, НОИ, НАП ... ) организации. Срещу допълнителна декларация се разрешава използването на персонален УЕП за обслужване на юр. лица в НАП. А в повечето банки включително ПИБ персоналния УЕП е валиден също за обслужване на юр. лица без такава декларация. Защо ли се наложило да има 2 вида УЕП професионален и персонален в ЕДЕП не е съвсем ясно. От това полза имат само издателите, които ще издават повече УЕП-та.

  4. Може би тук ще е удачно да попитам, защо вече не може да се ползва електронен подпис за лични сметки, когато в сертификата има БУЛСТАТ? Вече 5 години ползвам e-fibank.bg с такъв сертификат и досега не съм имал проблем. След въвеждането на обновения виртуален банков клон се оказа, че вече е проблем.

    Не виждам какъв е проблемът, тъй като в сертификата освен БУЛСТАТ има и моето ЕГН, а сертификатът е издаден от регистриран доставчик на удостоверителни услуги.

    Отговориха ми, че ако си извадя друг сертификат - персонален, мога да го използвам и за корпоративни сметки. Да обаче персоналният сертификат (в който няма БУЛСТАТ) не може да се използва пред НОИ, НАП и др. организации.

    По този начин се получава, че трябва да си извадя повече от един електронен подпис, което е абсурдно.

  5. Съгласен ссъм с това.
    <a href="http://www.web-translations.com/Languages/spanish_translation.html/" rel="nofollow"> Translation Agency</A>

  6. Taка и трябва.Много банки у нас не държат толкова на сигурността.

Коментирай