AskFibank

Fibank 2995

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. "„ами системата така го е сметнала“ – щом системата го е сметнала, това е станало по определени правила. Дали някой ги знае – служител на ПИБ или клиент, е отделен въпрос."
    Ма ти сериозно ли?! Богопомазаната система ... Искаш да ми кажеш, че аз просто ей така трябва да се съглася със 'системата' и системата другия път като ми сметне 500 лева лихви, аз просто ей така трябва да ги платя, защото 'системата така ги е сметнала'? Ти си перфектния кредитополучател и щом ти харесва, давай си парите на 'системата'. Аз обаче съм на друго мнение! Аз за тези пари съм работил все пак, не съм ги крал! След като банката може да си позволи да вземе от тях, то аз имам правото да получа от банката подробна информация, оправдаваща сумата до последната стотинка!!!
    ---
    Относно втория ти пост: Аз къде съм написал, че не мога да си ги сметна? Аз написах, че във фронтоффиса не дават информация (или са некомпетентни)! Поне чети преди да пишеш, защото в противен случай просто си пишеш ....
    Банката трябва да е в състояние при поискване да издаде справка за платената лихва! Тази справка, при средно 1 покупка на ден, би се събрала на 1-2 листа А4. И няма да се налага едни клиенти да смятат лихвите на други, или да се зубрят в детайли лихвени бюлетини, договори и прочее. Във фронтофиса трябва да са достатъчно компетентни и да могат да отговорят на всякакви въпроси (а те и на по-прости не могат). Все пак не всички сме счетоводни гений, като някои във форума. Сега ако искаш продължавай да си пишеш, защото "и дори нямам тяхна кредитна карта" и явно си събрал и опит с нямането на кредитна карта и затова си по-светнат от тези дето имат ....

  2. @Христов - да, ама не. Гратисен период НЯМА, ако клиентът не погаси ПЪЛНОТО задължение от предходен отчетен период до 5-то число на текущия месец. Вижте чл. 8.1. и чл. 8.1.1. от Общи условия на ПИБ за ползване на кредитни карти. До скоро и аз бях от тези заблудени люде, които си мислят, че гратисен период винаги има. Да, ама не.

  3. "защото, както обясних по-горе, никой не е в състояние да обясни, как се смятат лихвите и съответно кредитодържателя не е в състояние да си планира разходите"
    И аз съм клиент на ПИБ като теб и дори нямам тяхна кредитна карта, но от просто любопитство ще ми е интересно, ако ми дадеш данните (не тук в блога, разбира се и стига да не нарушават някокви твои съображения) за плащанията (размер и дата) и платената от теб наказателна лихва - да видим дали е толкова необяснимо нейното изчисление?

  4. @Станислав
    Не оспорвам казаното от теб, а споделям мнение (и то по принцип, защото не съм запознат със случая).
    Отговорът, според мен, се крие в "ами системата така го е сметнала" - щом системата го е сметнала, това е станало по определени правила. Дали някой ги знае - служител на ПИБ или клиент, е отделен въпрос.
    Коментарът ми за гратисния период пък беше породен от думите, че може да "няма гратисен период" - не може, винаги има. Дали ще си платиш, без да го ползваш - това е съвсем отделен въпрос и това не значи, че е 1-2 дни.
    Понеже наистина има тънкости при ползване на кредитни карти искам с тази дискусия да сме от полза за четящите, нямам желание да се заяждам и споря с никой.

  5. Радвам се за теб че можеш!
    "ако платиш навреме всичко, нямаш лихва" ... да, но не всички и не винаги могат да платят всичко точно до заветната дата. И това е момента в който кредитната карта започва да кльопа семейния бюджет, и то по абсолютно непридвидим начин, защото, както обясних по-горе, никой не е в състояние да обясни, как се смятат лихвите и съответно кредитодържателя не е в състояние да си планира разходите. Иначе ако имаш парите е лесно с и без кредитна .... но това е ясно и без обсъждане ...

  6. Интересна дискусия сте си заформили тука. Момента с кредитните карти верно е малко тънък, ама не е трудно да се проумее. Това, което аз съм разбрал досега е, че ако платиш навреме всичко, нямаш лихва. Ако не платиш всичко, лихвата ти е за дните от всяка плащане до момента в който платиш всичко. Не е толкова сложно.
    Аз гледам да си плащам веднага когато мога.

  7. "„…ще платите лихви на сума, която никой няма да може да ви обясни от къде идва“ – едва ли,"
    Спориш с човек, който в продължение на много месеци направи пътека до офисите на ПИБ и досега НИКОЙ, повтарям НИКОЙ от многобройните служители там (питал съм ВСИЧКИ вкл шефовете и кредитните инспектори), не бе в състояние да ми покаже еднозначно, защо съм платил точно толкова лихва а не лев по-малко. Това не е мое мнение, а ФАКТ! Който не е съгласен, вместо да спори, нека просто пробва! Господина ако желае, да отиде до фронофиса и да пита защо точно 110 лева а не 90 и ще разбере за какво иде реч. Ще получи един вял отговор а ла 'ами системата така го е сметнала' ... или 'ами напишете една молба до ...г-н/жа Х'
    --
    Напротив минималния е 1-2 дни. Ако господина направи покупка на 18, а отчетния период е до 19, то на 20 вече има възможност да си погаси задължението. Не казавам, че е длъжен, но може. Иначе макс е 45. Тече от първата покупка, до последната възможност за погасяване, за съответния период.

  8. Ако позволите само едно уточнение:
    "... да погасите цялото си задължение по кредитната карта" за покупки направени през предходния отчетен период (т. е. до 19 март от примера по-горе).
    Покупки, направени след 19-ти, ще формират задължението за следващия гратисен период.

  9. Здравейте. Бихме искали да се включим в дискусията по отношение на кредитните карти. Гратисният период започва да тече в началото на съответния месечен период. За картите на Fibank това е 19-о число на месеца. Ще илюстрираме с пример. Настоящият отчетен период започна на 20 февруари и ще продължи до 19 март. Съответно гратисният период е до 5 април. За да се възползвате от него, трябва до 5 април да погасите цялото си задължение по кредитната карта. Така за всички покупки с картата няма да дължите лихва. Ако погасите само част от задължението, лихвата, която ще заплатите, е от момента, в който сте направили плащането. Лихвата се начислява в края на всеки отчетен период. Позволяваме си отново да препоръчаме нашата книжка за кредитните карти, в която можете да прочетете повече по въпроса. Дали сме и примери и препоръки. Поздрави!

  10. При 45 дни гратисен период, няма как минималният да е 1-2 дни. Според хипотетичния пример, който дава Станислав, отчетният период е от началото до края на месеца. Тогава покупка, направена в края на месеца (възможно най-късно) пак има гратисен период от 15 дни (до 15 следващия месец, когато е края на гратисния период). Трябва да се има предвид, че всички покупки след края на един отчетен период (ако има останал неизползван лимит по картата) се отнасят за следващия период и за тях тече нов гратисен период.
    "...ще платите лихви на сума, която никой няма да може да ви обясни от къде идва" - едва ли, просто трябва да се прочетат внимателно общите условия, лихвеният бюлетин и тарифата. Ако се съобрази човек с всичко това, би трябвало точно до стотинка да получи начислената лихва - все пак в банката не си изсмукват сумите от пръстите и ги изчисляват на базата на правила, които са проверяеми.
    Но наистина, ако искате да не плащате лихви, просто погасявайте задължението в срок. Ако искате да не плащате наказателни лихви, но не можете да погасите цялото задължение - внасяйте В СРОК поне минималната погасителна вноска.

Коментирай