AskFibank

Fibank 2974

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. Не се съмнявам, се откъм общи условия и други документи всичко е изрядно. Остава у мен лекото неприятно усещане, че обясненията и информацията, която се дава на клиентите, е написана така, че по-добре се виждат ползите за клиентиа. Недостатъците, които също като ползите съществуват, не са обяснени ясно. Изобщо формулировката "до 45 дни" гратисен период е много мъглява за мен. Би били доста по-ясно за клиента да се напише "от 0 до 45 дни", за да става ясно, че има вариант, когато гратисен период не се ползва. Аз съм фен на банката и на услугите, които предлага, но мисля, че е и във нейн интерес да предоставя яснота на клиентите си от самото начало, да има пълна прозрачност, а не после да има обяснения от типа "има го в общите условия". Въпросните общи условия са нещо, което повечето хора не четем, а и не намирам четенето им за особено смислено, понеже те биват променяни едностранно и по усмотрение на банката, както и когато тя реши.

  2. Не, няма да отмре и в тези обеми. Темата е дискутирана многократно и в други форуми. Именно поради некоректното отношение на банките и като цяло ненадеждния и непрозрачен продукт. Много хора се опариха, мои приятели вече дръпнаха процеса назад и в момента се кръстят, аз също ще го направя при удобен случай. Който иска да се мъчи с така наречените кредитни и други карти, аз лично на електронните пари се наситих. Ненужни проблеми! Кеша в джоба и забравям за всякакви разправии, бюлетини и прочее! За една кредитна карта пътека направих до банката. На това хоро повече не се хващам!

  3. Имам предвид - ще отмре в обемите, в които сега се ползва в нашата дива държавица - всеки има впечатление на какво ниво са кешовите плащания в чужбина. А и с развитие на алтернативните методи - плащания с GSM, безконтактни карти и т. н. делът му неминуемо ще намалява постоянно и няма къде да ходим, ще кретаме след световните тендениции.

  4. А според друга програмистка шега, не е ли по-лесно да изляза и да вляза с една 50-толевка (или колкото там трябва) в джоба? Без отказани плащания, такси, лихви, нерви, загубено време и прочее .... :-)
    Кеша ще отмре ... надали! Електронните системи допълват, но кеша си е кеш - от чисти съображения за сигурност, никога няма да отмре!

  5. Принципно, доколкото набързо погледнах лихвения бюлетин, всички такси и лихви за различните ситуации са коректно описани. Друг е въпросът, че човек трябва да положи известно усилие да ги "сдъвче", разбере и приложи към своя конкретен случай - т. е. макар и формално банката да е изпълнила задължението си да даде информацията, не е направила достатъчно усилие (според мен) да го направи максимално разбираемо. В брошурата, която се цитира по-горе, има също доста информация и то на по-разбираем език, но не са обхванати всички случаи и подробности. Според личното ми мнение, малко повече конкретни примери в различните хипотетични ситуации (ако се обхванат всички) биха свършили добра работа. Друг е въпросът кои и колко обича да чете - според една програмистка шега, ако нищо друго не помага, накрая прочети ръководството :-)
    Кешът сега е решение, но в перспектива е на отмиране, така че ...

  6. > Христов:
    > Въобще, ползването на кредитна карта/и си е едно малко
    > домашно счетоводство
    Това се опитах да обясня с голямото учудване и неминуеми разходи, които предстоят на господина, докато се светне на счетоводството. Кредитнтната карта като цяло е непрозрачна и има много условности, а българските банки в общия случай дават инфо, колкото да отбият номера (да не кажа че във фронтофиса просто и да искат не могат иначе). Кредитни карти извън българия има разбира се, но пак от дългогодишен личен опит, нямам случай, като клиент на банка извън България, да не ми е дадена поисканата информация и то в рамките на минути, ако не от служителя, то от супервайзъра му. Положението в България е коренно различно! Изобщо не искам да си спомням периода, в който се опитвах да получа инфо за лихвите, които плащах по кредитната си карта. Един хубав ден `милата колежка`, както я описват колегите и, заяви съвсем категорично и в прав текст, че не била длъжна да ми дава информация за лихвите които плащам (даже преди това се консултира с кредитния отдел). Трябвало съм да пиша писма и т.н. Политика от която банката със сигурност няма полза, защото това беше момента в разбрах, че кредитната карта не е моя начин за плащане и към монента е на доизживяване. Да седна да правя програми, таблици, да смятам всеки месец, да си следя сам салдото понеже в онлайн интерфейса не е актуално, отказани плащания на бензиностанции, щото нямали интернет, да плащам такси и лихви ... и т.н. .... да троша време и нерви .... защо като и с кеш става и всички проблеми отпадат ?!

  7. Здравейте, Тодор и Станислав, Всички наши клиенти, притежатели на кредитна карта, могат да се възползват от гратисния период. За целта те трябва да внесат цялото си задължение по кредитната карта до датата на падежа - 5-о число на месеца или следващия работен ден, ако падежът се пада неработен. Това е описано и в Общите условия за кредитните карти, и в нашия сайт, раздел "Гратисен лихвен период". Ако на падежа не внесете поне минималната вноска, се начислява еднократно и наказателна лихва. В тази връзка интересна ще Ви бъде и книжката за кредитните карти, която можете да прочетете в електронен формат или да си вземете на хартиено копие от нашите клонове и офиси. Там сме дали подробни съвети как да покривате задълженията си така, че да извлечете максимална полза от своята кредитна карта. Надяваме се, че сме помогнали.

  8. @Станислав
    "Докато спрете да се учудвате на продукта българска ‘Кредитна карта’ ..."
    За съжаление не е само за българската - принципите са аналогични и по света, може би само размерите на "наказанията" са по-човешки.
    Последният ми опит от BankOfAmerica: направих превод на задължението си по картата в последния възможен ден, но след края на работното време и от друга банка, което автоматично означаваше просрочие - за 40 паунда, наказанието беше 12 + 1 паунд лихва. Понеже превода се забави повече от нормалното (аз очаквах да е там след 2 раб. дни) разменихме няколко мейла с банката. Имаше леко разминаване между това, което прочетох в тяхната help-страница за сроковете на преводите - парите пристигнаха след 4 дни. Без да съм отварял дума за това, защото аз си знаех, че съм неизрядната страна, ми опростиха половината от "наказанието" - 6 паунда. Та има какво да се поучат от подобни случаи уважаваните ни банкери :-)

  9. Не искам и не мога да изземвам функциите на Customer Support, но все пак (докато отговорят, защото с отговорът на моето последно мнение не са побързали много-много) най-общо:
    1. Пресрочването на датата на задължението винаги се наказва (едва ли с 110 лв. ЛИХВА, но не съм запознат със случая).
    2. "...че при непогасяване на пълното задължение в срок..." - това не е точно - по кредитните карти има минимална погасителна вноска (напр. 3 или 5% от задължението), която ТРЯБВА да де внесе в срок, за да няма "наказания".
    3. Обикновено отчетният период на кредитните е месечен, а гратисният - 45-60 дни (говоря по принцип) - т. е. след изтичане на отчетния период, дори да сте направили разход в последния ден от отчетния период, пак има 15-30 дни гратисен период.
    За кредитните карти е важно е да се знаят и следят следните параметри: лимит, дати (и дори часове) на начало и край на отчетния период, дати (и дори часове) на начало и край на гратисния период, процент на минимална погасителна вноска, лихвен процент, с който се олихвяват задълженията по картата, лихвен процент, с който се олихвяват просрочените задължения по картата, "наказателни" такси за просрочие, "облаги" от ползване на картата - кешбек, бонус-точки, отстъпки и т. н.
    Въобще, ползването на кредитна карта/и си е едно малко домашно счетоводство - аз лично съм си направил програма за GSM-а, с помощта на която следя горните параметри :-)

  10. Грешката е вярна. Докато спрете да се учудвате на продукта българска 'Кредитна карта' вероятно ще платите още няколко пъти по 100 лв. Минах и аз от там, предполагам и доста други. От личен опит с фронофиса смятам, че така е заложен самия продукт. А сега ако се опитате и да рзберете защо точно (наблягам на `точно`) 110 лв, а не примерно 95 лв, учудването ще нарасне в пъти .... от непрогледната информационна тъмнина, която ще ви обгърне. Загубеното време се разбира от самосебе си.

Коментирай