AskFibank

Fibank 3007

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. Здравейте. Бихме искали да се включим в дискусията по отношение на кредитните карти. Гратисният период започва да тече в началото на съответния месечен период. За картите на Fibank това е 19-о число на месеца. Ще илюстрираме с пример. Настоящият отчетен период започна на 20 февруари и ще продължи до 19 март. Съответно гратисният период е до 5 април. За да се възползвате от него, трябва до 5 април да погасите цялото си задължение по кредитната карта. Така за всички покупки с картата няма да дължите лихва. Ако погасите само част от задължението, лихвата, която ще заплатите, е от момента, в който сте направили плащането. Лихвата се начислява в края на всеки отчетен период. Позволяваме си отново да препоръчаме нашата книжка за кредитните карти, в която можете да прочетете повече по въпроса. Дали сме и примери и препоръки. Поздрави!

  2. При 45 дни гратисен период, няма как минималният да е 1-2 дни. Според хипотетичния пример, който дава Станислав, отчетният период е от началото до края на месеца. Тогава покупка, направена в края на месеца (възможно най-късно) пак има гратисен период от 15 дни (до 15 следващия месец, когато е края на гратисния период). Трябва да се има предвид, че всички покупки след края на един отчетен период (ако има останал неизползван лимит по картата) се отнасят за следващия период и за тях тече нов гратисен период.
    "...ще платите лихви на сума, която никой няма да може да ви обясни от къде идва" - едва ли, просто трябва да се прочетат внимателно общите условия, лихвеният бюлетин и тарифата. Ако се съобрази човек с всичко това, би трябвало точно до стотинка да получи начислената лихва - все пак в банката не си изсмукват сумите от пръстите и ги изчисляват на базата на правила, които са проверяеми.
    Но наистина, ако искате да не плащате лихви, просто погасявайте задължението в срок. Ако искате да не плащате наказателни лихви, но не можете да погасите цялото задължение - внасяйте В СРОК поне минималната погасителна вноска.

  3. Гратисния период се прилага за отделна покупка.
    ---
    Периода в който можете да погасите задължението по кредитната карта е 15 дни, като ви се дава дата от-до в договора. От тези 15 дни и месечното погасяване следва и гратисния период.
    ---
    Ако приемем че дата от е 1-во число на месеца, то дата до ще 15-то. Да приемем, че на 1.1.2012 (т.е. при първа възможност) сте погасили задълженията си и на същия ден правите покупка. Смисъла на 45-те дни гратисен период е, че имате максимум 45 дни до следващото погасяване на задълженията си (т.е. на 15.02.2012). По друг начин казано гратисния период е максималния възможен период от покупка до погасяване на задължението по точно тази покупка. Минималния е 1-2 дни. Най-просто казано, ако не искате да плащате лихви, то погасяването на задълженията трябва да е в пълен размер и точно в периода който ви е указан от банката !!! Ако не платите в указания срок, ще платите лихви на сума, която никой няма да може да ви обясни от къде идва.
    ---
    Ако предварително знаете че не можете да погасите цялата сума, то е във ваш интерес да колкото се може по-рано да внасята налични пари, защото начисляването на лихви е по дни и по отделно за всяка покупка.

  4. Не се съмнявам, се откъм общи условия и други документи всичко е изрядно. Остава у мен лекото неприятно усещане, че обясненията и информацията, която се дава на клиентите, е написана така, че по-добре се виждат ползите за клиентиа. Недостатъците, които също като ползите съществуват, не са обяснени ясно. Изобщо формулировката "до 45 дни" гратисен период е много мъглява за мен. Би били доста по-ясно за клиента да се напише "от 0 до 45 дни", за да става ясно, че има вариант, когато гратисен период не се ползва. Аз съм фен на банката и на услугите, които предлага, но мисля, че е и във нейн интерес да предоставя яснота на клиентите си от самото начало, да има пълна прозрачност, а не после да има обяснения от типа "има го в общите условия". Въпросните общи условия са нещо, което повечето хора не четем, а и не намирам четенето им за особено смислено, понеже те биват променяни едностранно и по усмотрение на банката, както и когато тя реши.

  5. Не, няма да отмре и в тези обеми. Темата е дискутирана многократно и в други форуми. Именно поради некоректното отношение на банките и като цяло ненадеждния и непрозрачен продукт. Много хора се опариха, мои приятели вече дръпнаха процеса назад и в момента се кръстят, аз също ще го направя при удобен случай. Който иска да се мъчи с така наречените кредитни и други карти, аз лично на електронните пари се наситих. Ненужни проблеми! Кеша в джоба и забравям за всякакви разправии, бюлетини и прочее! За една кредитна карта пътека направих до банката. На това хоро повече не се хващам!

  6. Имам предвид - ще отмре в обемите, в които сега се ползва в нашата дива държавица - всеки има впечатление на какво ниво са кешовите плащания в чужбина. А и с развитие на алтернативните методи - плащания с GSM, безконтактни карти и т. н. делът му неминуемо ще намалява постоянно и няма къде да ходим, ще кретаме след световните тендениции.

  7. А според друга програмистка шега, не е ли по-лесно да изляза и да вляза с една 50-толевка (или колкото там трябва) в джоба? Без отказани плащания, такси, лихви, нерви, загубено време и прочее .... :-)
    Кеша ще отмре ... надали! Електронните системи допълват, но кеша си е кеш - от чисти съображения за сигурност, никога няма да отмре!

  8. Принципно, доколкото набързо погледнах лихвения бюлетин, всички такси и лихви за различните ситуации са коректно описани. Друг е въпросът, че човек трябва да положи известно усилие да ги "сдъвче", разбере и приложи към своя конкретен случай - т. е. макар и формално банката да е изпълнила задължението си да даде информацията, не е направила достатъчно усилие (според мен) да го направи максимално разбираемо. В брошурата, която се цитира по-горе, има също доста информация и то на по-разбираем език, но не са обхванати всички случаи и подробности. Според личното ми мнение, малко повече конкретни примери в различните хипотетични ситуации (ако се обхванат всички) биха свършили добра работа. Друг е въпросът кои и колко обича да чете - според една програмистка шега, ако нищо друго не помага, накрая прочети ръководството :-)
    Кешът сега е решение, но в перспектива е на отмиране, така че ...

  9. > Христов:
    > Въобще, ползването на кредитна карта/и си е едно малко
    > домашно счетоводство
    Това се опитах да обясня с голямото учудване и неминуеми разходи, които предстоят на господина, докато се светне на счетоводството. Кредитнтната карта като цяло е непрозрачна и има много условности, а българските банки в общия случай дават инфо, колкото да отбият номера (да не кажа че във фронтофиса просто и да искат не могат иначе). Кредитни карти извън българия има разбира се, но пак от дългогодишен личен опит, нямам случай, като клиент на банка извън България, да не ми е дадена поисканата информация и то в рамките на минути, ако не от служителя, то от супервайзъра му. Положението в България е коренно различно! Изобщо не искам да си спомням периода, в който се опитвах да получа инфо за лихвите, които плащах по кредитната си карта. Един хубав ден `милата колежка`, както я описват колегите и, заяви съвсем категорично и в прав текст, че не била длъжна да ми дава информация за лихвите които плащам (даже преди това се консултира с кредитния отдел). Трябвало съм да пиша писма и т.н. Политика от която банката със сигурност няма полза, защото това беше момента в разбрах, че кредитната карта не е моя начин за плащане и към монента е на доизживяване. Да седна да правя програми, таблици, да смятам всеки месец, да си следя сам салдото понеже в онлайн интерфейса не е актуално, отказани плащания на бензиностанции, щото нямали интернет, да плащам такси и лихви ... и т.н. .... да троша време и нерви .... защо като и с кеш става и всички проблеми отпадат ?!

  10. Здравейте, Тодор и Станислав, Всички наши клиенти, притежатели на кредитна карта, могат да се възползват от гратисния период. За целта те трябва да внесат цялото си задължение по кредитната карта до датата на падежа - 5-о число на месеца или следващия работен ден, ако падежът се пада неработен. Това е описано и в Общите условия за кредитните карти, и в нашия сайт, раздел "Гратисен лихвен период". Ако на падежа не внесете поне минималната вноска, се начислява еднократно и наказателна лихва. В тази връзка интересна ще Ви бъде и книжката за кредитните карти, която можете да прочетете в електронен формат или да си вземете на хартиено копие от нашите клонове и офиси. Там сме дали подробни съвети как да покривате задълженията си така, че да извлечете максимална полза от своята кредитна карта. Надяваме се, че сме помогнали.

Коментирай