AskFibank

Fibank 3000

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. Принципно, доколкото набързо погледнах лихвения бюлетин, всички такси и лихви за различните ситуации са коректно описани. Друг е въпросът, че човек трябва да положи известно усилие да ги "сдъвче", разбере и приложи към своя конкретен случай - т. е. макар и формално банката да е изпълнила задължението си да даде информацията, не е направила достатъчно усилие (според мен) да го направи максимално разбираемо. В брошурата, която се цитира по-горе, има също доста информация и то на по-разбираем език, но не са обхванати всички случаи и подробности. Според личното ми мнение, малко повече конкретни примери в различните хипотетични ситуации (ако се обхванат всички) биха свършили добра работа. Друг е въпросът кои и колко обича да чете - според една програмистка шега, ако нищо друго не помага, накрая прочети ръководството :-)
    Кешът сега е решение, но в перспектива е на отмиране, така че ...

  2. > Христов:
    > Въобще, ползването на кредитна карта/и си е едно малко
    > домашно счетоводство
    Това се опитах да обясня с голямото учудване и неминуеми разходи, които предстоят на господина, докато се светне на счетоводството. Кредитнтната карта като цяло е непрозрачна и има много условности, а българските банки в общия случай дават инфо, колкото да отбият номера (да не кажа че във фронтофиса просто и да искат не могат иначе). Кредитни карти извън българия има разбира се, но пак от дългогодишен личен опит, нямам случай, като клиент на банка извън България, да не ми е дадена поисканата информация и то в рамките на минути, ако не от служителя, то от супервайзъра му. Положението в България е коренно различно! Изобщо не искам да си спомням периода, в който се опитвах да получа инфо за лихвите, които плащах по кредитната си карта. Един хубав ден `милата колежка`, както я описват колегите и, заяви съвсем категорично и в прав текст, че не била длъжна да ми дава информация за лихвите които плащам (даже преди това се консултира с кредитния отдел). Трябвало съм да пиша писма и т.н. Политика от която банката със сигурност няма полза, защото това беше момента в разбрах, че кредитната карта не е моя начин за плащане и към монента е на доизживяване. Да седна да правя програми, таблици, да смятам всеки месец, да си следя сам салдото понеже в онлайн интерфейса не е актуално, отказани плащания на бензиностанции, щото нямали интернет, да плащам такси и лихви ... и т.н. .... да троша време и нерви .... защо като и с кеш става и всички проблеми отпадат ?!

  3. Здравейте, Тодор и Станислав, Всички наши клиенти, притежатели на кредитна карта, могат да се възползват от гратисния период. За целта те трябва да внесат цялото си задължение по кредитната карта до датата на падежа - 5-о число на месеца или следващия работен ден, ако падежът се пада неработен. Това е описано и в Общите условия за кредитните карти, и в нашия сайт, раздел "Гратисен лихвен период". Ако на падежа не внесете поне минималната вноска, се начислява еднократно и наказателна лихва. В тази връзка интересна ще Ви бъде и книжката за кредитните карти, която можете да прочетете в електронен формат или да си вземете на хартиено копие от нашите клонове и офиси. Там сме дали подробни съвети как да покривате задълженията си така, че да извлечете максимална полза от своята кредитна карта. Надяваме се, че сме помогнали.

  4. @Станислав
    "Докато спрете да се учудвате на продукта българска ‘Кредитна карта’ ..."
    За съжаление не е само за българската - принципите са аналогични и по света, може би само размерите на "наказанията" са по-човешки.
    Последният ми опит от BankOfAmerica: направих превод на задължението си по картата в последния възможен ден, но след края на работното време и от друга банка, което автоматично означаваше просрочие - за 40 паунда, наказанието беше 12 + 1 паунд лихва. Понеже превода се забави повече от нормалното (аз очаквах да е там след 2 раб. дни) разменихме няколко мейла с банката. Имаше леко разминаване между това, което прочетох в тяхната help-страница за сроковете на преводите - парите пристигнаха след 4 дни. Без да съм отварял дума за това, защото аз си знаех, че съм неизрядната страна, ми опростиха половината от "наказанието" - 6 паунда. Та има какво да се поучат от подобни случаи уважаваните ни банкери :-)

  5. Не искам и не мога да изземвам функциите на Customer Support, но все пак (докато отговорят, защото с отговорът на моето последно мнение не са побързали много-много) най-общо:
    1. Пресрочването на датата на задължението винаги се наказва (едва ли с 110 лв. ЛИХВА, но не съм запознат със случая).
    2. "...че при непогасяване на пълното задължение в срок..." - това не е точно - по кредитните карти има минимална погасителна вноска (напр. 3 или 5% от задължението), която ТРЯБВА да де внесе в срок, за да няма "наказания".
    3. Обикновено отчетният период на кредитните е месечен, а гратисният - 45-60 дни (говоря по принцип) - т. е. след изтичане на отчетния период, дори да сте направили разход в последния ден от отчетния период, пак има 15-30 дни гратисен период.
    За кредитните карти е важно е да се знаят и следят следните параметри: лимит, дати (и дори часове) на начало и край на отчетния период, дати (и дори часове) на начало и край на гратисния период, процент на минимална погасителна вноска, лихвен процент, с който се олихвяват задълженията по картата, лихвен процент, с който се олихвяват просрочените задължения по картата, "наказателни" такси за просрочие, "облаги" от ползване на картата - кешбек, бонус-точки, отстъпки и т. н.
    Въобще, ползването на кредитна карта/и си е едно малко домашно счетоводство - аз лично съм си направил програма за GSM-а, с помощта на която следя горните параметри :-)

  6. Грешката е вярна. Докато спрете да се учудвате на продукта българска 'Кредитна карта' вероятно ще платите още няколко пъти по 100 лв. Минах и аз от там, предполагам и доста други. От личен опит с фронофиса смятам, че така е заложен самия продукт. А сега ако се опитате и да рзберете защо точно (наблягам на `точно`) 110 лв, а не примерно 95 лв, учудването ще нарасне в пъти .... от непрогледната информационна тъмнина, която ще ви обгърне. Загубеното време се разбира от самосебе си.

  7. Днес с голямо учудване разбрах, че има случай, в който при револвиращите кредитни карти клиентът ползва 0 (нула) дни безлихвен гратисен период. В началото на месец март съм погасил пълните си задължения по двете ми кредитни карти на 8.03, като срокът по извлечение е бил на 6.03. За това удоволствие съм таксуван с около 110 лв. лихва за лукса, че съм внесъл задължението 2 дни след срока. Оказа се, че това е нормалното положение на нещата и според момичетата от front офиса е заложено във всички документи, които регулират отношенията между клиент и банка. Не се съмнявам в този факт, само ме смущава положението, че това всъщност никъде не е упоменато като информация в рекламните материали за кредитните карти. Смятам, че е честно спрямо клиентите да споменете факта, че при непогасяване на пълното задължение в срок, гратисен период не се приалга.

  8. Здравейте, Петър! В бонус програмата CashBack попадат плащанията с кредитни карти в търговската мрежа и интернет. С това банката възнаграждава своите най-активни картодържатели за това, че използват картата си за плащания на продукти и услуги. В тази връзка услугата "Захранване на микросметка" от револвираща кредитна карта на портали като www.ePay.bg и www.eBg.bg, както и всички подобни трансакции на прехвърляне на средства не се обработват като покупка на стока или услуга при търговец и съответно не натрупват бонус точки в програма CashBack. Поздрави и успешен ден!

  9. Въпрос за кредитни карти:

    Каква е причината за липсващи операции в cashback програмата по кредтните карти.

    Опеарациите са извършени към epay, фигурират в извлечението, но не и в cashback програмата

  10. Здравейте, г-жо Николова, Таксата за теглене на банкомат в чужбина с дебитна карта е 3 лв. + 1.5% от сумата. В тази връзка нашият съвет е синът Ви да тегли по-рядко, но по-големи суми. Курсът, по който се извършва превалутирането, се определя от Visa или MasterCard в зависимост от това дали картата му е Visa Electron, V PAY или Maestro. Превалутирането става първо от датски крони към евро (за картите Visa Electron и V PAY, издавани от Fibank) или щатски долари (за Maestro, Maestro PayPass, издавани от Fibank). След това операцията се преизчислява в лева по фиксинга на БНБ. Имайте предвид, че търговците в Дания могат да начисляват такса за плащане с чуждестранни карти на ПОС терминал. В такива случаи обаче те са длъжни да информират картодържателя за това. Препоръчваме на сина Ви да се регистрира за "Моята Fibank", системата ни за електронни справки. Чрез нея от всеки компютър с достъп до интернет ще може да следи всички плащания с картата си, салдата по сметка и др. Удобно решение са и кредитните карти с неснижаем остатък. Те играят ролята на дебитни карти, т.е. Вие определяте кредитния лимит, като зареждате сметката с толкова средства, колкото прецените. В същото време обаче можете да се ползвате от предимствата на кредитните карти - по-лесни резервации например и по-широко приемане от търговците. Надяваме се, че сме успели да помогнем. Ако имате допълнителни въпроси, не се колебайте да ни пишете отново. Поздрави и успех на сина Ви в Дания!

Коментирай