AskFibank

Fibank 2974

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. Да извинявам се, грешката е моя. А ще пполуча ли адекватен отговор, не трябва ли да ни съобщавате новите такси, както пише в общите условия?

  2. @ Звездомир, мнението не е изтрито. Можете да го намерите като кликнете на линк: "Вижте останалите ... (158) коментара". Поздрави, Екип на ПИБ

  3. Защо някой е изтрил коментара ми от вчера, нима не ви харесва? Мога да го кача другаде.

  4. Здравейте г-н Димитров, дебитните карти на ПИБ винаги са имали такса за подновяване поради изтичане на валидността им, като преди тя беше 3 лева. След оптимизацията на валидността на картите от две на три години, таксата се промeни в Тарифата и е пет лева. Таксата се начислява автоматично в момента на подновяване на картата, а това определено не може да е в последния валиден ден на старата - все пак клиентите трябва да получат новите си карти в период, в който старите са все още валидни. В случай че картодържател не желае картата му да бъде подновена служебно, то той може да го заяви един месец предварително, като това е застъпено в Общите условия (т. 25.1). Като цяло, притежаването на дебитна карта издадена от ПИБ е значително изгодно за клиентите - няма скрити такси за поддръжка на сметката месечно или такса за поддръжка на картата на годишна база, няма такса за теглене на банкомат на ПИБ. Т.е. тези 5 лева са единственият разход за клиента. Същевременно предоставeните възможности, сигурност и годишна лихва от 3% по дебитните карти са водещи в картовия бизнес. В конкретната ситуация, ако не желаете да ползвате повече дебитната си карта ще сторнираме таксата и деактивираме картата. Поздрави, Делян Станков Началник отдел "Издаване и управление на карти"

  5. @ Customer Support
    Не разбирам защо на едни клиенти обръщате внимание, а на други не. На постинги на корпоративни клиенти отреагирате, а на постигни на някои обикновени потребители няма реакция вече 2-ри ден. Екип на ПИБ не Ви прави чест!

    @ Наблюдател
    Наблюдател, ти адвокат ли се явяваш или си директно служител на банката?
    Юнионбанк поне според данните, които са дали в сайта им не изискват такса подновяване!
    Ето и линк, за да не говорим голословно: http://www.unionbank.bg/index.php?p=services1_4_3&language=bg&#anch_2
    Ако има разминаване между информацията на сайта и реалността, това не зависи от мен. Иначе съм съгласен, че имат месечна такса поддръжка на ЕДК, както те го наричат.
    Това обаче не значи, че няма достатъчно други банки в България, които нямат нито месечни такси, нито такси подновяване. Има и банки с по-високи лихви по картова сметка, но нямам намерение да сравнявам продуктите на банките и да ги оценявам.
    Моят протест, ако си пожелал да вникнеш в него, не е срещу таксата, която банката е въвела. Тя има право да въвежда такси, пък аз ако искам. Действително неприятно ме изненадва, че след като вече 9-10 години ползвам един продукт безплатно, сега ми налагат такса. Явно кризата ги е ударила. Но да променят таксите и комисионните е тяхно право.
    Моят протест обаче е срещу следното:
    1. Банката ми взема такса за продукт, чието продължаване не съм заявил и съответно не съм получил. Картата ми изтича в края на април 2009 г. Сега сме началото на април 2009 и аз следва да заявя желание дали да я подновя или не. Ако заявя такова, нека тогава банката ме информира за конкретните нови условия по ползването на продукта и тогава аз да реша дали да го подновя или не. Не може да се налага такса за нещо, което не си заявил! Това е все едно да платиш за обяд, който дори не си поръчал или банката да ме таксува за банков превод, който не съм наредил, защото виждате ли, преди това съм правил банкови преводи!!! Абсурдно е! Ами ако в картата ми нямаше пукнат лев, как щеше да ме таксува?!
    2. При положение, че банката сама определя валидност на един продукт, не може след това автоматично и без мое съгласие да подновява същия продукт, че и да ми налага такса за това! Т.е. дори и да няма такса, редно е да ме пита искам ли да продължа да ползвам продукта или не!
    3. Както посочва и Звездомир Миланов, много е неприятно банката да промени таксите и да не те информира за това. Тя е посочила, че ни информира на сайта. Да, на сайта е даден файл с таксите и комисионните, но на него не пише дата на въвеждане на нови такси и дата на валидност. Освен това банката никъде не е извела съобщение, например на главната страница, че от тази дата има промени в таксите и комисионните на банката! Най-малкото повече коректност е нужна. А като се държи така банката е некоректна към всичките си клиенти. При едни ще е дебитна карта, при други разплащателна сметка, при трети нещо друго!
    В заключение само ще кажа, че по-този начин ПИБ, а и която да е друга банка, която действа по този начин, разколебава доверието на потребителите си. А доверие както знаем се гради трудо и се губи лесно! Ако ПИБ иска да губи клиенти нека действа по същия начин, ако иска обаче да ги задържа, не е това начина!
    Все още настоявам Екипа на ПИБ да даде адекватно обяснение на случващото се. Също така настоявам ПИБ да възстанови таксата, която неправомерно ми е наложила, за да упражня правото си да избера дали да продължа да ползвам картовите й продукти!!!

  6. Аз отдавна писах тук по отношение на начисляваните такси, особено върху разплащателни сметки... Моят проблем е, че бидейки в чужбина нямам начин дори да си закрия сметките, тъй като чрез Интернет банкирането такава възможност не съществува.

    В крайна сметка прехвърлих по няколко лева в празните сметки и докато ми се отдаде възможност да посетя клон на банката ще си плащам за неща, които вече не искам. То в нашата държава много избор така или иначе нямаме.

    Против таксите като такива нищо нямам - тук, където живея временно в момента таксуват около 20 евро за откриване и по 30-тина за поддръжка на една сметка. Разходи има - и съм готов да ги плащам. Само че не по такъв начин, както тук...

    Имам надежда, че в близките месеци, когато новата версия на виртуалния клон излезе поне някои неща ще се променят за по-добро - <b>закриване на сметки</b>, например.

  7. сЕкспресбанк - вдигнаха таксата от 6.90 миналата година на 7.90 и това е за местна !!! карта а лихвата със сигурност не е 3% а по-малко и се начислява веднъж годишно...

  8. Аз също изпитах такса от сметка която е нулева далеч преди срока.Заявих че се отказвам от картата и сега да видим дали ще ми възтановят парите. Имам карта от 1994 и за пръв път се появява тази такса, погрешно на твърдението на всичките им служители винаги е имало такса. Явно се опитват да заблудят наивните. За мен е по интересно друго, също много негативно, разплащателните сметки се таксуват 30 ст. намесец.,, от Януари. Не съм бил уведомен, както пише в условията, но пише че могат да променят таксите. Добре де мн ми е интересно имам инет банкиране там не пише такса 30ст. на сметките който с нулеви докато на картата се появиха -5лв. такса. След като тези 30ст. не се появяват в инет банкирането и не съм уведомен те в някой момент могат да решат че таксата е поскъпнала на 100 лева и да се окажа длъжник. В условията както е споменато че може да се променят таксите така и пише че трябва да бъдем уведомени. Представете си сега 10 сметки по 30 ст за 3 месеца, не казвам че е ужасно много но все пак ако таксата скочи на 5 лева? Затворих сметките след внасянето на таксите който никъде не се появяват, тъй като не може на минус а реално сметката излиза на нула. Странна работа. Представете си сега отворих сметка на баща ми после тази сметка не ми трябваше служителката ни посъветва да не я затваряме а да я оставим, е оставихме я на 0 дори е имало някакви начислени лихви след това в нея. Баща ми понеже си мисли че няма сметка и не се интересува как и кога ще разбере? А в същото време е вече длъжник. Ако аз нямах сметка той можеше никога да не знае, парите да нарастнат и в един момент дори да го осъдят, според мен се получава малко неадекватна ситуация, особенно след съвета вместо да я затваряте я оставете. Все ми се иска за в бъдеще поне един е-майл, не мисля че са толкова скъпи.
    Благодаря!

  9. @В.П.Димитров
    И на мен ще ми бъде интересно какво ще кажат от ПИБ. За такса подновяване не си прав - Юнионбанк имат такса 3 евро, още 2-3 банки видях че имат също. Но все пак тук годишната лихва е 3%, няма месечни и годишни такси, което е типично за останалите банки - да имаш месечни/годишни такси за дебитни карти е доста дървено, не мислиш ли? от лихви се избива многократно такса преиздаване ;)

  10. Здравейте г-н Колев,
    съжаляваме за причиненото неудобство! Нашите колеги от картов отдел ще се свържат с вас на личен и-мейл за разрешаване на случая.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

Коментирай