AskFibank

Fibank 2974

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. Днес изпитах истинско разочарование от нещо, което ми се случи в ПИБ. Фирмената ми кредитна карта Mastercard изтича през месец март 2009 г. и съответно получих sms с напомняне. SMS-ът гласеше, че новата ми карта е преиздадена и се намира в клона на бул. "Стамболийски" до църквата Света Неделя. Звъннах на посочения в sms-a телефон с идеята да си пренасоча карта в клона, в които ходя по принцип и в който са ми досиетата на фирмените сметки и т.н. Оказа се, че пренасочването на карти по телефона е валидно само за физически лица. Реших, че ще отида в клона на Стамболийски, въпреки, че ми е много неудобен и далечен, за да си получа новата карта, понеже тя пък ми е много необходима точно в момента. Отидох, но се оказа, че има огромна опашка от около 50-60 човека, които чакат за получаване на преиздадени карти. Уви, нямам време да чакам на такива опашки и си тръгнах...
    Смятам, че схемата, при която всички преиздадени карти от София се насочват автоматично към един клон е много неконструктивна и неудобна за клиентите. Също така защо да не може да се пренасочват фирмени карти, а такива на физически лица да може? Освен това няма ли логика картата да отива автоматично в клона, в който се получават и парагоните? Моля ви, ПИБ, направете нещо по въпроса!

  2. Забравих да кажа, че с картата не е пазарувано в интернет, не са правени досега комунални плащания или други подобни транзации, не е регистрирана в ИПей, Пейпол или друго подобно място. Използвана е единствено за вътрешнобанкови операции и теглене на пари от банкомат!

  3. Здравейте!
    В петък 27 март вечер се опитах да изтегля определена сума от дебитната ми карта Visa Electron на ПИБ и транзакцията ми бе отказана поради неналичност в картата. Благодарение на електронното банкиране, което имам, установих, че желаната от мен сума не е налична, защото са ми са изтеглени или блокирани 5 лева за картови операции, достатъчно неясно за мен основание. Отне ми известно време и ровене в сайта на банката да установя, че подновяването на дебитна карта вече се таксува със сумата от 5 лева. Моята карта изтича в края на април 2009 г. Сумата е изтеглена/блокирана в картата ми още от 23 март 2009 г. Картата е от 1999 или 2000 година и това е първият случай, в който съм таксуван за подновяване. Ако не съм прав в предположението си се надявам банката да обясни що за такса ми е наложила. Ако пък съм прав в предположенията си искам да кажа следното:

    1. Направи ми изключително лошо впечатление, че ПИБ вече искат такса за подновяване на дебитна карта поради изтичне на срока й на валидност. Постарах се да проверя в интернет има ли друга банка, която да има подобна такса. Проверих сигурно 15-20 банки опериращи в България и нито една от тях няма такса подновяване на дебитна карта поради изтичане. Има такава в случай на загубване или кражба или някаква друга извънредна ситуация.
    2. Не мога да разбера защо сумата/таксата е изтеглена/блокирана от картата ми 1 месец и 1 седмица преди изтичането срока на действие на настоящата ми дебитна карта. Мисля, че банката няма право да ме таксува за нещо, което дори не се знае дали ще ползвам. До 1 месец аз имам правото да заявя пред банката, че няма да ползвам тази карта, съответно не виждам защо трябва да плащам за продукт, който не се знае дали ще ползвам, нито пък съм получил! Съгласете се, че това е почти като аз да имам депозит в банката и да дойда и да си изтегля лихвата месец по-рано без съгласието на банката или пък да изтегля лихва за следваща година без да се знае дали ще оставя парите си за още 1 година или друг период. Правно банката е защитила себе си и аз не мога извърша подобно действие. Не виждам обаче защо банката нарушава правата на потребителя по този начин! Абсурдно е!
    3. Настоявам да получа адекватно обяснение за случващото се макар да става дума за такава скромна сума!
    4. Настоявам банката да възстанови таксуваната сума по сметката предвид, че още не съм получил новата карта, нито пък съм заявил желание да използвам възможността за подновяване на дебитната ми карта!!!

    В допълнение ще кажа, че ПИБ в Общите условия за използване на дебитни карти, които е публикувала пише, че банката има право служебно да закрие разплащателната и картова сметка при изтичане или неподновяване на срока й на действие. В Общите условия обаче никъде не пише, че има право да взима такси за продукти, чието ползване все още не е ясно. Т.е. по никакъв начин, дори на сайта си не е информирала клиента на банката, за възможността да наложи такса ПРЕДИ началото на използване на картов продукт, да не говорим, че клиента може да не желае да използва повече въпросния продукт!

  4. @ minavasht,
    Благодарим за споделеното мнение! Ръководител "Организация и контрол на клиентското обслужване" е уведомен за Вашето оплакване и пое ангажимент за разрешаване на повдигнатия от Вас въпрос. Молим да ни извините за причиненото неудобство!
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  5. Здравейте г-н Стоянов,
    при откриване на срочен депозит в ПИБ АД се подписва двустранен договор. Това е документът удостоверяващ наличието на депозит. Единствено за продукта безсрочен спестовен влог (и детски безсрочен влог) издаваме спестовни книжки.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  6. Здравейте,
    посещавам офиса ви Театър София сравнително често. Обикновено това се случва към 9-9:30 сутринта. В този час винаги работи само 1 служител и се натрупват по 4-5 чакащи човека. Поради това обслужването става бавно и на човек му се налага да чака средно 30-40 минути. Това първо е много и второ не винаги е възможно. Последният такъв случай беше днес. При положение, че в други часове обслужващите са 3-4-ма или поне 2-ма, не мога да разбера защо рано сутрин служителя е само 1. Причината слабо ме интересува, но това определено прави лошо впечатление и създава неудобство на клиентите на банката!

  7. Искам да попитам защо при откриване депозит не ми дадоха спестовна книжка?

    От другите банки имам такава обаче не и от ПИБ.

  8. Здравейте г-н Бояджиев, Извинете ни за причиненото неудобство. Директор на дирекция "Организация и контрол на клиентското обслужване" е уведомен за случая. Ще предприемем нужните действия за подобряване на нашите услуги в конкретния офис и разрешаване на посочените обстоятелства. Съжаляваме за възникналите затруднения. Относно Вашите въпроси: Изтекла карта, издадена от ПИБ АД се подновява автоматично и е налична след 15то число на месеца, в който изтича (може да се провери в офиса, в който първоначално е издадена); при заявяване издаването на карта, тя е в посочения от Вас офис след 5 работни дни. При откриване на фирмена сметка се подписва договор за откриване и поддръжка, където е посочена месечната такса. Щом не сте подписал договор за кредитна карта, процедурата по закриване на "картовата" сметка е до 15 работни дни (със заявление за закриване), след което можете да закриете изцяло партидата. Такса закриване на фирмена разплащателна сметка се заплаща еднократно, като за сметка по кредитна карта такса не се дължи. Още веднъж се извиняваме за причиненото неудобство. Оставаме с уважение и се надяваме за съвместно делово партньорство в бъдеще. Поздрави, Екип на ПИБ

  9. Здравейте дами и господа,
    Повече от 10год. съм клиент на ПИБ, гр.Пловдив, бул."Марица". Имам както лични, така и фирмена сметка. Към последната имах издадена карта Маестро, чиято валидност изтече 2007г. Подадох молба за преиздаване и от банката ми казаха, че ще ме уведомят, когато е готова. Това не се случи. С фирмената си сметка прекратих работа преди година, но не я закрих. На 05.03 случайно разбрах, че по тази сметка имама надвишен овърдрафт( за какъвто не съм кандидатсвал) в размер на 66лв. Установи се, че това са натрупани такси обслужване на сметка. Реших да закрия сметката. Представих нужните документи, заплатих 66лв.+10лв. такса закриване сметка. След, което ми поискаха картата, за която подадох заявление, но която не получих. Настояваха, че е в мен. След внимателна проверка, се оказа, че е в банката. Служителката ме покани да "намина" след 1 МЕСЕЦ!!! Имам няколко въпроса към Вас - ПИБ: 1. Защо не бях уведомен за натрупаното задължение и кога щеше да стане това? 2. Защо служителката ви задържа и двата екземпляра от внесените такси? 3. Ще ми се наложи ли да заплатя отново такаса закриване на сметка? 4. Ще ми се наложи ли да заплатя ежемесечна такса "перфектно обслужване"? 5. Ще стигне ли един месец на вашата служителка да открие картата? На 26.03 стават 15раб. дни от искането ми за закриване на сметката, когато и ще се видим. Дали ще успея да закрия сметката си? Надявам се...

  10. Здравейте г-н Колев, много често при закупуване на повече от един самолетен билет през интернет от авиокомпания се наблюдава следната ситуация: компанията прави една авторизация за цялата сума на поръчката, а впоследствие изпраща за всеки отделен билет самостоятелна финансова операция, с различен авторизационнен код или дата, или дори търговец. В такива случаи сумата на първоначалната авторизация остава блокирана за кредитните карти четиринадесет календарни дни и чак след изтичане на периода, сумата се възстановява. Ако картодържателят ни уведоми по телефон или в офис (до картов отдел), след проверка реагираме своевременно.В случая сме се постарали да отговорим възможно май-бързо - авторизацията е деблокирана и можете да ползвате оставащия лимит. Поздрави, Екип на ПИБ

Коментирай