AskFibank

Fibank 3000

Вярваме, че двустранната комуникация с нашите клиенти е най-важна, тъй като тя най-добре илюстрира дали постигаме своите цели. Една от тях е Вие да оставате удовлетворени от продуктите и услугите, които ползвате, от обслужване и от предоставената възможност открито да получавате допълнителна информация. Екипът на Fibank ползва редица канали, чрез които се допитваме до мнението Ви, изслушваме Ви, отговаряме на въпросите Ви, получаваме изключително важна конструктивна критика.

На тази страница можете да задавате своите въпроси, а ние се стараем да отговаряме бързо и точно.

Коментари

  1. @ Customer Support
    Не разбирам защо на едни клиенти обръщате внимание, а на други не. На постинги на корпоративни клиенти отреагирате, а на постигни на някои обикновени потребители няма реакция вече 2-ри ден. Екип на ПИБ не Ви прави чест!

    @ Наблюдател
    Наблюдател, ти адвокат ли се явяваш или си директно служител на банката?
    Юнионбанк поне според данните, които са дали в сайта им не изискват такса подновяване!
    Ето и линк, за да не говорим голословно: http://www.unionbank.bg/index.php?p=services1_4_3&language=bg&#anch_2
    Ако има разминаване между информацията на сайта и реалността, това не зависи от мен. Иначе съм съгласен, че имат месечна такса поддръжка на ЕДК, както те го наричат.
    Това обаче не значи, че няма достатъчно други банки в България, които нямат нито месечни такси, нито такси подновяване. Има и банки с по-високи лихви по картова сметка, но нямам намерение да сравнявам продуктите на банките и да ги оценявам.
    Моят протест, ако си пожелал да вникнеш в него, не е срещу таксата, която банката е въвела. Тя има право да въвежда такси, пък аз ако искам. Действително неприятно ме изненадва, че след като вече 9-10 години ползвам един продукт безплатно, сега ми налагат такса. Явно кризата ги е ударила. Но да променят таксите и комисионните е тяхно право.
    Моят протест обаче е срещу следното:
    1. Банката ми взема такса за продукт, чието продължаване не съм заявил и съответно не съм получил. Картата ми изтича в края на април 2009 г. Сега сме началото на април 2009 и аз следва да заявя желание дали да я подновя или не. Ако заявя такова, нека тогава банката ме информира за конкретните нови условия по ползването на продукта и тогава аз да реша дали да го подновя или не. Не може да се налага такса за нещо, което не си заявил! Това е все едно да платиш за обяд, който дори не си поръчал или банката да ме таксува за банков превод, който не съм наредил, защото виждате ли, преди това съм правил банкови преводи!!! Абсурдно е! Ами ако в картата ми нямаше пукнат лев, как щеше да ме таксува?!
    2. При положение, че банката сама определя валидност на един продукт, не може след това автоматично и без мое съгласие да подновява същия продукт, че и да ми налага такса за това! Т.е. дори и да няма такса, редно е да ме пита искам ли да продължа да ползвам продукта или не!
    3. Както посочва и Звездомир Миланов, много е неприятно банката да промени таксите и да не те информира за това. Тя е посочила, че ни информира на сайта. Да, на сайта е даден файл с таксите и комисионните, но на него не пише дата на въвеждане на нови такси и дата на валидност. Освен това банката никъде не е извела съобщение, например на главната страница, че от тази дата има промени в таксите и комисионните на банката! Най-малкото повече коректност е нужна. А като се държи така банката е некоректна към всичките си клиенти. При едни ще е дебитна карта, при други разплащателна сметка, при трети нещо друго!
    В заключение само ще кажа, че по-този начин ПИБ, а и която да е друга банка, която действа по този начин, разколебава доверието на потребителите си. А доверие както знаем се гради трудо и се губи лесно! Ако ПИБ иска да губи клиенти нека действа по същия начин, ако иска обаче да ги задържа, не е това начина!
    Все още настоявам Екипа на ПИБ да даде адекватно обяснение на случващото се. Също така настоявам ПИБ да възстанови таксата, която неправомерно ми е наложила, за да упражня правото си да избера дали да продължа да ползвам картовите й продукти!!!

  2. Аз отдавна писах тук по отношение на начисляваните такси, особено върху разплащателни сметки... Моят проблем е, че бидейки в чужбина нямам начин дори да си закрия сметките, тъй като чрез Интернет банкирането такава възможност не съществува.

    В крайна сметка прехвърлих по няколко лева в празните сметки и докато ми се отдаде възможност да посетя клон на банката ще си плащам за неща, които вече не искам. То в нашата държава много избор така или иначе нямаме.

    Против таксите като такива нищо нямам - тук, където живея временно в момента таксуват около 20 евро за откриване и по 30-тина за поддръжка на една сметка. Разходи има - и съм готов да ги плащам. Само че не по такъв начин, както тук...

    Имам надежда, че в близките месеци, когато новата версия на виртуалния клон излезе поне някои неща ще се променят за по-добро - <b>закриване на сметки</b>, например.

  3. сЕкспресбанк - вдигнаха таксата от 6.90 миналата година на 7.90 и това е за местна !!! карта а лихвата със сигурност не е 3% а по-малко и се начислява веднъж годишно...

  4. Аз също изпитах такса от сметка която е нулева далеч преди срока.Заявих че се отказвам от картата и сега да видим дали ще ми възтановят парите. Имам карта от 1994 и за пръв път се появява тази такса, погрешно на твърдението на всичките им служители винаги е имало такса. Явно се опитват да заблудят наивните. За мен е по интересно друго, също много негативно, разплащателните сметки се таксуват 30 ст. намесец.,, от Януари. Не съм бил уведомен, както пише в условията, но пише че могат да променят таксите. Добре де мн ми е интересно имам инет банкиране там не пише такса 30ст. на сметките който с нулеви докато на картата се появиха -5лв. такса. След като тези 30ст. не се появяват в инет банкирането и не съм уведомен те в някой момент могат да решат че таксата е поскъпнала на 100 лева и да се окажа длъжник. В условията както е споменато че може да се променят таксите така и пише че трябва да бъдем уведомени. Представете си сега 10 сметки по 30 ст за 3 месеца, не казвам че е ужасно много но все пак ако таксата скочи на 5 лева? Затворих сметките след внасянето на таксите който никъде не се появяват, тъй като не може на минус а реално сметката излиза на нула. Странна работа. Представете си сега отворих сметка на баща ми после тази сметка не ми трябваше служителката ни посъветва да не я затваряме а да я оставим, е оставихме я на 0 дори е имало някакви начислени лихви след това в нея. Баща ми понеже си мисли че няма сметка и не се интересува как и кога ще разбере? А в същото време е вече длъжник. Ако аз нямах сметка той можеше никога да не знае, парите да нарастнат и в един момент дори да го осъдят, според мен се получава малко неадекватна ситуация, особенно след съвета вместо да я затваряте я оставете. Все ми се иска за в бъдеще поне един е-майл, не мисля че са толкова скъпи.
    Благодаря!

  5. @В.П.Димитров
    И на мен ще ми бъде интересно какво ще кажат от ПИБ. За такса подновяване не си прав - Юнионбанк имат такса 3 евро, още 2-3 банки видях че имат също. Но все пак тук годишната лихва е 3%, няма месечни и годишни такси, което е типично за останалите банки - да имаш месечни/годишни такси за дебитни карти е доста дървено, не мислиш ли? от лихви се избива многократно такса преиздаване ;)

  6. Здравейте г-н Колев,
    съжаляваме за причиненото неудобство! Нашите колеги от картов отдел ще се свържат с вас на личен и-мейл за разрешаване на случая.
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  7. Днес изпитах истинско разочарование от нещо, което ми се случи в ПИБ. Фирмената ми кредитна карта Mastercard изтича през месец март 2009 г. и съответно получих sms с напомняне. SMS-ът гласеше, че новата ми карта е преиздадена и се намира в клона на бул. "Стамболийски" до църквата Света Неделя. Звъннах на посочения в sms-a телефон с идеята да си пренасоча карта в клона, в които ходя по принцип и в който са ми досиетата на фирмените сметки и т.н. Оказа се, че пренасочването на карти по телефона е валидно само за физически лица. Реших, че ще отида в клона на Стамболийски, въпреки, че ми е много неудобен и далечен, за да си получа новата карта, понеже тя пък ми е много необходима точно в момента. Отидох, но се оказа, че има огромна опашка от около 50-60 човека, които чакат за получаване на преиздадени карти. Уви, нямам време да чакам на такива опашки и си тръгнах...
    Смятам, че схемата, при която всички преиздадени карти от София се насочват автоматично към един клон е много неконструктивна и неудобна за клиентите. Също така защо да не може да се пренасочват фирмени карти, а такива на физически лица да може? Освен това няма ли логика картата да отива автоматично в клона, в който се получават и парагоните? Моля ви, ПИБ, направете нещо по въпроса!

  8. Забравих да кажа, че с картата не е пазарувано в интернет, не са правени досега комунални плащания или други подобни транзации, не е регистрирана в ИПей, Пейпол или друго подобно място. Използвана е единствено за вътрешнобанкови операции и теглене на пари от банкомат!

  9. Здравейте!
    В петък 27 март вечер се опитах да изтегля определена сума от дебитната ми карта Visa Electron на ПИБ и транзакцията ми бе отказана поради неналичност в картата. Благодарение на електронното банкиране, което имам, установих, че желаната от мен сума не е налична, защото са ми са изтеглени или блокирани 5 лева за картови операции, достатъчно неясно за мен основание. Отне ми известно време и ровене в сайта на банката да установя, че подновяването на дебитна карта вече се таксува със сумата от 5 лева. Моята карта изтича в края на април 2009 г. Сумата е изтеглена/блокирана в картата ми още от 23 март 2009 г. Картата е от 1999 или 2000 година и това е първият случай, в който съм таксуван за подновяване. Ако не съм прав в предположението си се надявам банката да обясни що за такса ми е наложила. Ако пък съм прав в предположенията си искам да кажа следното:

    1. Направи ми изключително лошо впечатление, че ПИБ вече искат такса за подновяване на дебитна карта поради изтичне на срока й на валидност. Постарах се да проверя в интернет има ли друга банка, която да има подобна такса. Проверих сигурно 15-20 банки опериращи в България и нито една от тях няма такса подновяване на дебитна карта поради изтичане. Има такава в случай на загубване или кражба или някаква друга извънредна ситуация.
    2. Не мога да разбера защо сумата/таксата е изтеглена/блокирана от картата ми 1 месец и 1 седмица преди изтичането срока на действие на настоящата ми дебитна карта. Мисля, че банката няма право да ме таксува за нещо, което дори не се знае дали ще ползвам. До 1 месец аз имам правото да заявя пред банката, че няма да ползвам тази карта, съответно не виждам защо трябва да плащам за продукт, който не се знае дали ще ползвам, нито пък съм получил! Съгласете се, че това е почти като аз да имам депозит в банката и да дойда и да си изтегля лихвата месец по-рано без съгласието на банката или пък да изтегля лихва за следваща година без да се знае дали ще оставя парите си за още 1 година или друг период. Правно банката е защитила себе си и аз не мога извърша подобно действие. Не виждам обаче защо банката нарушава правата на потребителя по този начин! Абсурдно е!
    3. Настоявам да получа адекватно обяснение за случващото се макар да става дума за такава скромна сума!
    4. Настоявам банката да възстанови таксуваната сума по сметката предвид, че още не съм получил новата карта, нито пък съм заявил желание да използвам възможността за подновяване на дебитната ми карта!!!

    В допълнение ще кажа, че ПИБ в Общите условия за използване на дебитни карти, които е публикувала пише, че банката има право служебно да закрие разплащателната и картова сметка при изтичане или неподновяване на срока й на действие. В Общите условия обаче никъде не пише, че има право да взима такси за продукти, чието ползване все още не е ясно. Т.е. по никакъв начин, дори на сайта си не е информирала клиента на банката, за възможността да наложи такса ПРЕДИ началото на използване на картов продукт, да не говорим, че клиента може да не желае да използва повече въпросния продукт!

  10. @ minavasht,
    Благодарим за споделеното мнение! Ръководител "Организация и контрол на клиентското обслужване" е уведомен за Вашето оплакване и пое ангажимент за разрешаване на повдигнатия от Вас въпрос. Молим да ни извините за причиненото неудобство!
    Поздрави,
    Екип на ПИБ

Коментирай