Мобилното ни приложение за Android вече е в Google Play. Така се нарежда до Fibank за iPhone, с което можете да следите движенията и салдата по сметките си, авторизациите и успешните плащания карти. През приложението ни лесно ще се ориентирате и кои са най-близките ни клонове и банкомати. Там е информацията за валутните ни курсове и настоящите ни промоции.
За да използвате пълната функционалност на приложението, е достатъчно да сте наш клиент и да имате издадена дебитна или кредитна карта от банката. Ако вече имате регистрация за „Моята Fibank”, влезте с потребителското си име и парола за нашата система за електронни справки. Ако ли пък нямате регистрация, можете да я направите и в самото приложение.
Както и приложението за iPhone, така и това за Android засега е само за пасивни операции. Скоро обаче ще Ви позволява да управлявате по-лесно средствата си.
Работи с всички устройства с Android 2.2 и нагоре. Благодарим Ви за търпението, с което го изчакахте, а предложения и коментари приемаме с удоволствие.
Иван Стефанов 2013-12-20 11:55:26
Ако ваш клиент има само карта Vpay e невъзможно регистрирането в "Моята Fibank" без посещение на банков клон. След регистрацията се оказва, че е невъзможно и регистрирането в мобилното приложение за Android с карта Vpay.
Защо картите Vpay са така дискредитирани и как такъв клиент може да се регистрира в мобилното приложение?
Customer Support 2013-12-20 12:13:42
Здравейте, г-н Стефанов! Все още картите V PAY не са приложими в интернет, а за регистрацията в Моята Fibank и мобилните ни приложения е необходима точно такава карта. Към същата сметка бихте могли да си издадете допълнителна дебитна карта - Visa Electron (payWave) или Debit MasterCard например. Така ще можете да използвате мобилното ни приложение за Android, както и да плащате в интернет със средствата в същата сметка. Надяваме се, че сме успели да помогнем. Поздрави!
Dimitar Hristov 2013-11-26 16:35:31
Иван, че то целият ти телефон е един Google :)
Можеш да изтеглиш приложението и през компютър, само че трябва да си се логнал в профила си в Google. За мен няма никакви грижи.
Google са платформата, през която ползваш цялата тази полезност. Това, че приложението се тегли от Google Play, не го прави несигурно.
Иван Горинов 2013-11-25 20:12:50
Не може ли да се помисли приложението да се изтегля директно от сайта на банката? Например чрез автентикация през MyFibank или Виртуалния клон? Не ми допада политиката на Google за регистрация в Google Play, както и изискването да тегля приложението директно от устройството, а не от компютър. На банката имам доверие, но на Google - не!
Виктор Вълков 2013-11-23 21:15:07
Стефан, макар и ел. подпис 'технически' да може да се включи в мобилен телефон с преходник, той е неизползваем (има драйвер за андроид, но ниакакъв софтуер, който да ги ползва).
Между другото IP ограниченията са по-скоро неудобството, отколкото мярка за сигурност. Ако имаш вирус, спокойно могат и през твоето IP да влязат в сайта на банката. Именно затова се ползва двустпенна идентификация за активно банкиране. Само с парола най-много да ти платят сметката за ток, която си си регистрирал.
Сигурността мен не притеснява, а удобството. Приложения, които заместват тоукън устройство има разработени и съм споменал най-популярните. Verisign VIP access например се ползва от десетки банки по света, както и PayPal.
Стефан 2013-11-20 20:15:31
Виктор, може би най-осъществимата част от Вашето предложение е да се направи приложение което да замести токен устройството. Електронния подпис също е технически възможен защото USB устройството можете да го включите към смартфона със съответния преходник, но въпреки това е физически неудобно.
Аз искам да повдигна друга тема. Как ПИБ урежда /и дали изобщо/ своите права в съответните договори и общи условия, при положение, че ако се случи вирус в електронното устройство на абоната, може да има изтичане на пароли и неправомерно ползване.
Също така искам да разбера как ПИБ подпомага сигурността на потребителите при поява на горепосочения проблем. Например при изтекли пароли към Китай и извършен достъп до електронен профил какви са правата на клиента.
Конкретното ми предложение до ПИБ е да се въведе възможност клиента да активира аксес листа (ACL) във виртуалния клон и my.fibank.bg които да представляват списък от разрешени IP адреси. Например аз искам да разреша достъп само от домашното ми IP и офисното ми IP и по този начин дори и да имам изтичане на парола, няма да имам реално неудобство.
Например:
1) изрично разрешаване на IP по списък
2) разрешаване само на достъп от български мрежи (http://www.ipacct.com - списък)
3) разрешаване на достъп от IP по списък плюс IP pool-а на мобилните оператори (GPRS/EDGE/HSPA)
Моля, ПИБ да помислят по този въпрос с цел превантивиране на бъдещи проблеми.
Виктор Вълков 2013-11-19 17:25:26
За съжаление все още сме далеч от практично мобилно банкиране. Дори и когато пуснете активно банкиране ще се изисква тоукън устройство или ЕКП. ЕКП не работи без компютър, а тоукън устройството е само за вашата банка. Средствата ми както на повечето разумни хора са разпределени в разчни банки и институции, всяка с разлина политика - за едната имам разпечатък с пароли, за другата USB устройство което се натиска, за третата четец за банкова карта. Всичко това няма как да нося постоянно в мен. И кредитните карти (както например новите мастъркард в Сингапур) и смартфоните (google authenticator, vip access) могат да дават еднократни пароли. В тази посока смятам че трябва да се работи.
Стефан 2013-11-18 00:54:58
Ако изобщо има значение, искам да кажа, че съм твърдо против относно отваряне на API към данните и лични приложения за тази цел. Нарушава се банковата тайна и се създават условия недоброжелателни приложения на трети лица да записват паролите на хората !!!
Васил 2013-11-16 11:11:46
Добре изглежда само дето не работи при мен.
За съжаление и преди и след последния ъпдейт в описанието на който пише, че са оправени бъгове споделени от потребители, пак не работи. Не мога да вляза с регистрацията си от my.fibank. Или може би аз бъркам нещо? Постоянно изписва с червен текст no trusted server sertificate Пробвах и през мобилната мрежа и през WiFi Използвам Моторола defy ( MB525 )
Customer Support 2013-11-18 10:29:20
Здравейте, Васил! Както говорихме и в Google+, търсим причината за тази грешка. Случва се единствено под Android 2.2.x. Ще държим връзка по развитието на въпроса. С уважение, Екипът на Fibank