Fibank вече и за Android

Мобилното ни приложение за Android вече е в Google Play. Така се нарежда до Fibank за iPhone, с което можете да следите движенията и салдата по сметките си, авторизациите и успешните плащания карти. През приложението ни лесно ще се ориентирате и кои са най-близките ни клонове и банкомати. Там е информацията за валутните ни курсове и настоящите ни промоции.

За да използвате пълната функционалност на приложението, е достатъчно да сте наш клиент и да имате издадена дебитна или кредитна карта от банката. Ако вече имате регистрация за „Моята Fibank”, влезте с потребителското си име и парола за нашата система за електронни справки. Ако ли пък нямате регистрация, можете да я направите и в самото приложение.

Както и приложението за iPhone, така и това за Android засега е само за пасивни операции. Скоро обаче ще Ви позволява да управлявате по-лесно средствата си.

Работи с всички устройства с Android 2.2 и нагоре. Благодарим Ви за търпението, с което го изчакахте, а предложения и коментари приемаме с удоволствие.

Свали от Google Play

Иван Ралчев

Иван е специалист, развиващ се в сферата на Маркетинга и Новите медии. В блога можете да откриете негови статии за различните банкови продукти. Използва активно интернет и новите технологии, затова и обича дистанционното банкиране и безконтактните разплащания. Особено любопитни са му тенденциите в мобилните разплащания.

Коментари

  1. Ако ваш клиент има само карта Vpay e невъзможно регистрирането в "Моята Fibank" без посещение на банков клон. След регистрацията се оказва, че е невъзможно и регистрирането в мобилното приложение за Android с карта Vpay.

    Защо картите Vpay са така дискредитирани и как такъв клиент може да се регистрира в мобилното приложение?

    1. Здравейте, г-н Стефанов! Все още картите V PAY не са приложими в интернет, а за регистрацията в Моята Fibank и мобилните ни приложения е необходима точно такава карта. Към същата сметка бихте могли да си издадете допълнителна дебитна карта - Visa Electron (payWave) или Debit MasterCard например. Така ще можете да използвате мобилното ни приложение за Android, както и да плащате в интернет със средствата в същата сметка. Надяваме се, че сме успели да помогнем. Поздрави!

  2. Иван, че то целият ти телефон е един Google :)
    Можеш да изтеглиш приложението и през компютър, само че трябва да си се логнал в профила си в Google. За мен няма никакви грижи.

    Google са платформата, през която ползваш цялата тази полезност. Това, че приложението се тегли от Google Play, не го прави несигурно.

  3. Не може ли да се помисли приложението да се изтегля директно от сайта на банката? Например чрез автентикация през MyFibank или Виртуалния клон? Не ми допада политиката на Google за регистрация в Google Play, както и изискването да тегля приложението директно от устройството, а не от компютър. На банката имам доверие, но на Google - не!

  4. Стефан, макар и ел. подпис 'технически' да може да се включи в мобилен телефон с преходник, той е неизползваем (има драйвер за андроид, но ниакакъв софтуер, който да ги ползва).
    Между другото IP ограниченията са по-скоро неудобството, отколкото мярка за сигурност. Ако имаш вирус, спокойно могат и през твоето IP да влязат в сайта на банката. Именно затова се ползва двустпенна идентификация за активно банкиране. Само с парола най-много да ти платят сметката за ток, която си си регистрирал.
    Сигурността мен не притеснява, а удобството. Приложения, които заместват тоукън устройство има разработени и съм споменал най-популярните. Verisign VIP access например се ползва от десетки банки по света, както и PayPal.

  5. Виктор, може би най-осъществимата част от Вашето предложение е да се направи приложение което да замести токен устройството. Електронния подпис също е технически възможен защото USB устройството можете да го включите към смартфона със съответния преходник, но въпреки това е физически неудобно.

    Аз искам да повдигна друга тема. Как ПИБ урежда /и дали изобщо/ своите права в съответните договори и общи условия, при положение, че ако се случи вирус в електронното устройство на абоната, може да има изтичане на пароли и неправомерно ползване.

    Също така искам да разбера как ПИБ подпомага сигурността на потребителите при поява на горепосочения проблем. Например при изтекли пароли към Китай и извършен достъп до електронен профил какви са правата на клиента.

    Конкретното ми предложение до ПИБ е да се въведе възможност клиента да активира аксес листа (ACL) във виртуалния клон и my.fibank.bg които да представляват списък от разрешени IP адреси. Например аз искам да разреша достъп само от домашното ми IP и офисното ми IP и по този начин дори и да имам изтичане на парола, няма да имам реално неудобство.
    Например:
    1) изрично разрешаване на IP по списък
    2) разрешаване само на достъп от български мрежи (http://www.ipacct.com - списък)
    3) разрешаване на достъп от IP по списък плюс IP pool-а на мобилните оператори (GPRS/EDGE/HSPA)

    Моля, ПИБ да помислят по този въпрос с цел превантивиране на бъдещи проблеми.

  6. За съжаление все още сме далеч от практично мобилно банкиране. Дори и когато пуснете активно банкиране ще се изисква тоукън устройство или ЕКП. ЕКП не работи без компютър, а тоукън устройството е само за вашата банка. Средствата ми както на повечето разумни хора са разпределени в разчни банки и институции, всяка с разлина политика - за едната имам разпечатък с пароли, за другата USB устройство което се натиска, за третата четец за банкова карта. Всичко това няма как да нося постоянно в мен. И кредитните карти (както например новите мастъркард в Сингапур) и смартфоните (google authenticator, vip access) могат да дават еднократни пароли. В тази посока смятам че трябва да се работи.

  7. Ако изобщо има значение, искам да кажа, че съм твърдо против относно отваряне на API към данните и лични приложения за тази цел. Нарушава се банковата тайна и се създават условия недоброжелателни приложения на трети лица да записват паролите на хората !!!

  8. Добре изглежда само дето не работи при мен.
    За съжаление и преди и след последния ъпдейт в описанието на който пише, че са оправени бъгове споделени от потребители, пак не работи. Не мога да вляза с регистрацията си от my.fibank. Или може би аз бъркам нещо? Постоянно изписва с червен текст no trusted server sertificate Пробвах и през мобилната мрежа и през WiFi Използвам Моторола defy ( MB525 )

    1. Здравейте, Васил! Както говорихме и в Google+, търсим причината за тази грешка. Случва се единствено под Android 2.2.x. Ще държим връзка по развитието на въпроса. С уважение, Екипът на Fibank

Коментирай