Нуждата е осезаема във всеки търговски обект

Най-вероятно сте забелязали, че в реномираните магазини и заведения все по-често ви питат „Как ще платите – с карта или в брой?”. Наличието на ПОС терминал (който дава възможност за приемане на плащания с дебитни или кредитни карти) в търговския обект придружен с учтиво обслужване, неминуемо и автоматично вдига качеството на предлаганата услуга и дава на клиента усещането да се чувства специален, дори това да се случва при покупка на обикновен продукт от ежедневието. Ако сте приготвили пари в брой, си задайте въпроса „...а защо да не платя с картата?” и максимум след третия опит вече сте убедени в ползата и удобството на безналичното плащане. Това Ви донася и други плюсове след напускане на търговския обект или след ползване на услугата. Банките полагат усилия да насочат клиентите си към плащания с карти. Те разработват редица програми за насърчаване на безналичните разплащания в търговските обекти. Конкретен пример е действащата в момента промоция на Виза.

Да погледнем от другата страна на бариерата, защото не само потребителят е важен в този процес, а именно и търговецът. Той е нужният елемент за да затворим цялата верига – в търговския обект, бил той виртуален или реален, трябва да има инсталиран ПОС терминал, за да платите безналично. Естествено банките инициират обезпечаването на търговската мрежа с ПОС-терминали, но търговците са тези, които избират дали да предоставят това удобство на клиента или не. Тук е ролята на всички нас, купувачите, да изискваме от търговските обекти да ни предоставят възможност да плащаме както в брой, така и с картите си, които ни носят отстъпки и други ползи.

За търговците има редица ползи също:

• Отчетност на плащанията

• Сигурност на средствата

• Намалено количество пари в брой и управление на паричния поток

Приемането на плащания с ПОС улеснява осчетоводяването на бизнеса и предпазва от кражби на суми в брой. При наличието на виртуално банкиране, търговецът може да заяви и плати поръчка директно от търговския обект, тъй като по текущата му сметка се трупат плащанията от клиенти. Също така, плащането с карти подпомага търговеца при разработването на лоялни програми и сегментиране на клиентската база. Наред с тези предимства, бихме изброили редица други, ползата от които ще бъде осезаема при масово ползване на услугата безналично плащане. За осъществяването на тази цел, търговците са тези, които запълват веригата и предоставят възможността на своите клиенти да ползват модерна и удобна услуга с добавена стойност, за разлика от обикновеното разплащане и своевременно изчерпване на взаимоотношенията между търговец и клиент.

 

* За повече информация относно ПОС терминали, инсталиране, условия и ползване моля свържете се  с нашите колеги от отдел "Продажби":

Надя Владимирова – vnadia@fibank.bg, 02 8171685

Милена Миланова – mmilena@fibank.bg, 02 8171687

 

Коментари

  1. ПОС терминал, а какво става когато имам само дебитна карта от ПИБ, а не нося в себе си лична карта? Плащането чрез ПОС терминал задължитено ли се придружава със сверяване на личните данни? Моля за недвусмислен отговор придружен с аргументация - закон, наредба или др.
    Въвеждането на ПИН кода не е ли достатъчен? Застраховани ли са плащанията от предумишлени злоупотреби? До какво сума?

  2. Благодаря за отговорите.
    Интересна възможност.

  3. Привет, Христо, Всяко лице, регистрирано по БУЛСТАТ и извърващо търговска дейност (или на свободна практика), може да получава плащания чрез виртуален ПОС терминал. Ако имате нужда от повече информация или бихте искали да се регистрирате за услугата, молим да се свържете с нашите специалисти на тел. (02) 817 1119. Плащането се осъществява на банковата платформа, затова и не е необходимо да сте регистриран като администратор на лични данни. Надяваме се, че сме били полезни с този отговор. Лек и успешен ден! :-)

  4. Здравейте,

    ще помоля за отговор на два въпроса:

    1.Физическо лице, може ли да получава плащания през интернет с виртуален ПОС терминал от ПИБ ? (примерно във връзка с предоставен от него онлайн "договор за изпълнение", подобно на предоставяните онлайн "общи условия за предоставяне на услуги" на фирмите, които приемат разплащания с кредитни карти онлайн)

    2.Получаващите плащания чрез виртуални ПОС терминали, независимо фирми или не, до каква точно информация за своите клиенти получават достъп и необходимо ли е да се регистрират като администратори на лични данни ?

  5. Здравейте, Мариана, За плащане с всички кредитни и дебитни (с изключение на Maestro) карти, издавани от ПИБ, не се начислява такса. Таксата за плащане с Maestro е 0.15 лв. Спорен ден! :-)

  6. искам да попитам когато си плащаш с пост терминал взимат ли ти пари ?и колко са те ?

  7. Карта ли, я марш от тука, да не са второ районно, че да ми искат лична карта! Никога до сега не съм им давал личната си карта, макар че навсякъде вече я искат при плащане с дебитна. Ама сега можела да ми откаже плащането – че отказвай го им викам, вземайте си количката и се оправяйте. До сега обаче никога не са я вземали :). Тук много добре са го обяснили господата от Борика: http://www.borica.bg/index.php?p=help2
    ………ако клиентът плаща с карта, която изисква въвеждане на ПИН код, не е задължително да изисквате от него да подписва разписката, която се отпечатва от ПОС терминал след извършване на транзакцията. Съгласно Наредба 16 на БНБ за плащанията с банкови карти въвеждането на ПИН код от клавиатурата на ПОС терминала има силата на електронен подпис за този вид транзакции;
    ако клиентът плаща с кредитна карта, която не изисква въвеждането на ПИН код, той трябва да се разпише на разписката и задължително да получи копие от нея………………
    Така, че никаква карта няма да видят от мен :)

  8. @ Георги Да, това е нормалната практика - има известен времеви интервал между датата на покупката и осчетоводяването на сумата по Вашата сметка. Така че няма място за притеснения. Поздрави, Екип на ПИБ

  9. Здравейте! Преди една седмица извърших първото си плащане с дебитната си карта Visa Electron на ПОС терминал (обслужван от друга банка в България). Използвайки услугата "Моята FiBank" виждам, че сумата на покупката стои като блокирана и предполагам, че все още не е преведена на търговеца. Това нормално ли е, имайки предвид, че са минали 7 дни от датата на покупката? Нужно ли е да предприемам някакви действия? Благодаря за съдействието!

  10. @ Атанас Момеков ПОС терминалите се предоставят безплатно на търговците от банката, чийто собственост са те. Ние представяме всички предимства на безналичното плащане на търговците, за да ги стимулираме да приемат плащания с банкови карти. Банките полагат усилия като организират промоции и за търговците и за картодържателите с цел насърчаване на плащанията с карти. Поздрави, Екип на ПИБ

Коментирай