Нуждата е осезаема във всеки търговски обект

Най-вероятно сте забелязали, че в реномираните магазини и заведения все по-често ви питат „Как ще платите – с карта или в брой?”. Наличието на ПОС терминал (който дава възможност за приемане на плащания с дебитни или кредитни карти) в търговския обект придружен с учтиво обслужване, неминуемо и автоматично вдига качеството на предлаганата услуга и дава на клиента усещането да се чувства специален, дори това да се случва при покупка на обикновен продукт от ежедневието. Ако сте приготвили пари в брой, си задайте въпроса „...а защо да не платя с картата?” и максимум след третия опит вече сте убедени в ползата и удобството на безналичното плащане. Това Ви донася и други плюсове след напускане на търговския обект или след ползване на услугата. Банките полагат усилия да насочат клиентите си към плащания с карти. Те разработват редица програми за насърчаване на безналичните разплащания в търговските обекти. Конкретен пример е действащата в момента промоция на Виза.

Да погледнем от другата страна на бариерата, защото не само потребителят е важен в този процес, а именно и търговецът. Той е нужният елемент за да затворим цялата верига – в търговския обект, бил той виртуален или реален, трябва да има инсталиран ПОС терминал, за да платите безналично. Естествено банките инициират обезпечаването на търговската мрежа с ПОС-терминали, но търговците са тези, които избират дали да предоставят това удобство на клиента или не. Тук е ролята на всички нас, купувачите, да изискваме от търговските обекти да ни предоставят възможност да плащаме както в брой, така и с картите си, които ни носят отстъпки и други ползи.

За търговците има редица ползи също:

• Отчетност на плащанията

• Сигурност на средствата

• Намалено количество пари в брой и управление на паричния поток

Приемането на плащания с ПОС улеснява осчетоводяването на бизнеса и предпазва от кражби на суми в брой. При наличието на виртуално банкиране, търговецът може да заяви и плати поръчка директно от търговския обект, тъй като по текущата му сметка се трупат плащанията от клиенти. Също така, плащането с карти подпомага търговеца при разработването на лоялни програми и сегментиране на клиентската база. Наред с тези предимства, бихме изброили редица други, ползата от които ще бъде осезаема при масово ползване на услугата безналично плащане. За осъществяването на тази цел, търговците са тези, които запълват веригата и предоставят възможността на своите клиенти да ползват модерна и удобна услуга с добавена стойност, за разлика от обикновеното разплащане и своевременно изчерпване на взаимоотношенията между търговец и клиент.

 

* За повече информация относно ПОС терминали, инсталиране, условия и ползване моля свържете се  с нашите колеги от отдел "Продажби":

Надя Владимирова – vnadia@fibank.bg, 02 8171685

Милена Миланова – mmilena@fibank.bg, 02 8171687

 

Коментари

  1. Аз често пазарувам с карта и ми се случва да ми отказват а нали уж това е по сигорното пазаруване и защо се закупуват тез ПОС терминали в краина сметка след като отказват на клиентите да пазаруват с тях?

  2. Здравейте г-н Молдовански, за момента предлагаме стационарни и мобилни ПОС терминали. Виртуални очаквайте съвсем скоро - до месец най-вероятно ще предоставим тази услуга (за повече информация 02/ 817 1152 - Нели Цветанова и 02/ 817 1119 - Лидия Стойчева). Поздрави, Екип на ПИБ

  3. ПИБ предлага ли виртуални ПОС терминали за обработка на плащания от web магазини и къде мога да намеря информация за условията ако се предлагат.
    Благодаря!

  4. Здравейте г-жо Петрова, при безналичните плащания по принцип е задължително търговецът да изисква идентификация от страна на клиента. По този начин Вие удостоверявате, че картата е Ваша и неутрализирате възможността за неправомерното й ползване. Това се прави с цел защита на сигурността на клиентите и техните средства и уверяваме Ви е във Ваш интерес. Поздрави, Екип на ПИБ

  5. Не знам как е в другите градове, но при нас в последно време при плащане с дебитни карти касиерките искат представяне на лична карта. Лично мен това много ме дразнил. На какво правно основание се изискват личните документи от касиерките? Това може да ме откаже да плащам с карта.

  6. Здравейте г-н Горчилов,
    Благодарим за изказаното мнение и направената препоръка! Изискването за подпис на бележката, която излиза след потвърждаване на картово плащане с ПИН код е на банката, оператор на ПОС терминала и действително в общия случай не е променяно след появата на чип и ПИН картите. Причината е, че все още чип картите не са толкова масови - ПИБ е може би единствената банка, която е мигрирала всички банкови карти, в т.ч. дебитни и кредитни, към чип и ПИН. Промяната изисква промяна в терминалите, промяна в инструкциите на търговците и съответно обучение. От друга страна, самите търговци не винаги са готови да приемат различни начини за действие от страна на техните служители при плащане с карта (с подпис и без подпис), от страх да не допуснат грешка.
    Уверяваме ви, че ще работим в тази посока, тъй като осъзнаваме, че удобството на картодържателите в крайна сметка води до увеличаване на употребата на карти - нещо, към което ние се стремим.

    Поздрави,
    Екип на ПИБ

  7. Ники Горчилов
    Нито едно от горните ти твърдения не е вярно. Изискването на това подписване просто е възможно даже и за дебитни карти и зависи само от търговеца но всеки път когато търговец ти поиска да се подпишеш имаш избор или да си хабиш нервите и да му обесниш че няма нужда или да се подпишеш избора е твой. Азлично съм се и заяждал и са ми казвали аз не изкам подписи

  8. В тази връзка имам един въпрос: защо се налага да подписваме бележките при плащане с кредитна карта с чип, в случаите, в които сме въвели ПИН? Със сигурност знаете, че по белия свят има ли ПИН няма подпис.

    Това от кого зависи? От банката издател на картата, от банката оператор на ПОС, от БОРИКА или от неадекватно законодателство?

    Може ли ПИБ, като една от най-активните банки в кредитните карти да поеме инициатива и да се бори за отпадане на ненужния подпис? Със сигурност имате повече възможности за въздействие върху компетентните органи от нас - обикновените потребители.

Коментирай