В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Здравейте!

    ПИБ има ли намерението да пусне мобилно банкиране в през 2010 година и ако да, под каква форма ще бъде то - през СЕП, или мобилна версия на интернет банкиране?

  2. @ Гавраил



    Да, можете. При нареждане на превод се начилява комисионна за самия превод, като между Ваши сметки това е безплатно. На каса се удържа комисионна <em>броене/поддържане на средствата в наличност</em> при теглене на суми над 5000 лева/2000 евро в брой без заявка за теглене. Тази такса е за всички сметки на физически лица, а не конкретно за срочни депозити. При безналични нареждания, тази такса не съществува.

    Поздрави,

    Екип на ПИБ

  3. @Customer Support
    Следователно, да разбирам, че чрез ВБК мога да наредя цялата внесена до момента сума в депозитната ми сметка, без да получа никаква лихва и без да ми се удържат комисионни за това, независимо за каква сума става въпрос. И това е разликата от тегленето от каса при теглене от депозитни сметки преди падеж. Предполагам, че е така.
    Поздрави!

  4. @ Гавраил При срочен депозит можете да нареждате суми от депозитната сметка, но това се счита за нарушаване на договора за депозит.Ако наредите плащане или изтеглите част или цялата сума преди падеж, не получавате договорената лихва. Средствата са Ваши, така че можете да ги нареждате или теглите, когато пожелаете, а системата само Ви предупреждава, че няма да получите съответната лихва т.е нарушавате договора за депозит. Поздрави, Екип на ПИБ

  5. @Customer Supportt
    Във връзка с въпроса на "quintessence" много често съм си задавал въпроса. Какво ще се получи, ако се опитам, да направя превод, от депозитна сметка преди падеж към друга банкова сметка независимо каква, и независимо към коя банка, чрез ВБК? Досега съм извършвал превод, чрез ВБК винаги на падеж и съм разполагал с внесената сума плюс начислената договорена лихва, като преди това ми е изписвало предупреждение, че нарушавам договора. Но това, не е проблем, т.к. съм извършвал превода, въпреки предупреждението. При теглене от каса сте написали, че "При теглене от депозитни сметки преди падеж се изисква заявка и се заплащат комисиони за теглене", но за ВБК не се знае, каква е процедурата и дали може да се осъществи това. Също така, ако реша да нулирам деп. сметка преди падеж чрез ВБК/като, я прехвърля в др. сметка/-може ли да се осъществи това, с каква сума ще разполагам на датата на превода и как мога да я видя във ВБК?
    Поздрави!

  6. @Customer Support,

    Здравейте, още вчера отговорих на писмото , изпратено от Десислава Иванова - Директор "Интернет Клон"

    Dec 17 18:59:14 mail4o postfix/smtp[93956]: 8E6A9C002: to=, relay=gate.fibank.bg[193.178.166.3]:25, delay=0.87, delays=0.07/0.01/0.43/0.36, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 nBHGxC0d013448 Message accepted for delivery)

  7. @ quintessence Моля, проверете електронната си поща. Изпратили сме отговор с предложение за разрешаване на казуса. Поздрави, Екип на ПИБ

  8. @няма ограничение за платежни от депозити

    Ако е така наистина ме интересува банката на какъв принцип решава коя сметка ще ми бъде с "ограничение" и то без да ме предупреди ? В крайна сметка подавам и заявление за Онлайн банкиране на тази сметка не само , за да я "гледам", а за да мога да оперирам с нея без да се разкарвам до банков клон . Не виждам някъде да имам такава клауза в договора за депозита , не виждам и някъде по сайта да пише за подобен случай .

  9. @quintessence,
    Няма ограничение във ВБК за дебитиране на депозити в евро или друга точно определена валута. Единствено има предупредително съобщение, че ако не е на падеж, ще се наруши депозита. Ако имаш ограничение, то най-вероятно е само за тази сметка изрично и може да бъде премахнато от служител в банката.

  10. Здравейте ,

    Опитвам се да направя вътрешнобанков превод от депозит в евро на физ. лице към депозит в евро на друго физ. лице , но при опит за избор на сметка на наредителя , т.е моята сметка, в кутийката не излиза сметката на моя евров депозит . Свързах се токущо по телефона с Вирт. клон и ми потвърдиха , че не мога да направя този превод онлайн , а само чрез посещение на банков клон ,тъй като депозита присъства само информативно във Вирт. клон.

    Защо не може в крайна сметка , в договора към депозита няма изрично указана клауза , че мога да разполагам виртуално с този депозит , но няма и такава , която да твърди , че не мога , отделно имам пусната заявка за Онлайн банкиране на този депозит както и на всяка друга сметка и само с този депозит не мога да разполагам . Депозитът е 3-месечен Супер депозит в евро .

    Каква е идеята да си пусна онлайн банкиране на евров депозит и да не мога да разполагам с него ? Няма кредитна карта ( нормална или с неснижаем остатък ) към него и пак не мога ?

    Навярно не към Вас трябва да задам този въпрос , но би било хубаво някъде по сайта, или в договорите за депозити , или във FAQ на вирт. клон да присъства клауза с какви депозити може да се разполага и с какви не ( и защо ) .
    Аз лично не виждам логика да мога от левов депозит да прехвърля средства по друг левов депозит/разплащателна сметка или такъв/такава в чуждестранна валута, а от евров депозит да не мога да прехвърля средства към депозит/разпл. сметка със същата валута. Навярно , ако пробвам с друга сметка в полето на получателя ( например левова ) пак няма да мога да прехвърля средства ...

    Изглежда е свързано изцяло с валутата евро , щом други разплащателни сметки/депозити в долар например са ми активни както и левови такива

Коментирай