В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.
Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.
С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.
В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.
В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.
Customer Support 2010-01-27 16:16:50
@ Иван
В следващата версия на виртуалното банкиране въпросната услуга ще бъде активна, както няколко пъти обещахме. До тогава, тази справка е налична чрез услугата Моята Фибанк, а известие за плащане и съответната сума можете да получавате по <a href="http://www.fibank.bg/bg/page/448" rel="nofollow">СМС</a>.
@ Станислав Ангелов
Ще обърнем внимание на препоръката Ви и ще се постараем да я изпълним.
Поздрави,
Екип на ПИБ
Иван 2010-01-25 18:50:22
> комуникацията между тях вероятно не е съвсем лесна.
Тя комуникацията никога не е лесна :)
Но основно правило при дизайн на end-user системи е че:
step 1. анализираме от какво има нужда потребителя;
step 2. разработваме системата така че да работи по-желания (от потребителя) начин.
Фукционалностите които упоменхаме при нашата бърза дискусия за мен са съвсем основни за услугата "електронно банкиране". Една фокус група вероятно би потвърдила ...
> А ако покажат направо и транзакциите, които влизат в блокираната сума .. още по-добре.
Ако може да се показва блокираната сума, би могло да се показват и транзакциите които са я блокирали (дори и да са пренесени като чисто текстова информация).
Станислав Ангелов 2010-01-25 13:58:54
За да е по-конкретно става въпрос за следното:
По сметка: BG40BUIB98888592829700
Получател: НАП
Основание: ДОО ЕГН ......
550442 9 10052009
Период: 01042009 - 30042009
Задължено лице: .......
Чрез тази информация е възможна бърза справка и не е нужно да се разпечатват преводите по отделно.
Станислав Ангелов 2010-01-25 13:50:26
Не е направено с цел, просто данните явно са на различни системи и комуникацията между тях вероятно не е съвсем лесна. Аз питах за същото и първоначално ми отговориха, че забавянето идвало от търговеца. Отговор който аз не приех, защото в поне една от системите им плащането се отразява веднага (ePay плащания също). Попитах дали може да се показва поне блокираната сума. Обещаха, че ще решат проблема евентуално при следващата версия. А ако покажат направо и транзакциите, които влизат в блокираната сума .. още по-добре.
Имам и още една забележка. На извлеченията на хартиен носител има повече информация от колкото в онлайн-справката. Една част от информацията е желателна, като например данните за социални осигуровки. Наличието на тези данни в самата справка пести време и пари. Не бих се отказал от хартиения носител (каквото запитване получих от банката) ако тази информация не излиза в онлайн-справката.
Иван 2010-01-25 13:00:16
@quintessence
Запознат съм с услугата "уведомление чрез sms", не смятам е тя е решение на въпроса (при 10-20 транзакции на ден ще си чета смс-ите един по един и ще си ги съпоставям с направените разплащания ?).
След като банката има информация за извършените транзакции (праща смс-и, вижда са салдо при проверка през банкомат, вижда ги от оператор) е логично и естествено тази информация да се вижда и през услугата "електронно банкиране" - дори да е със статус не-осчетоводена (или какъвто там е счетоводния термин).
> направено е с цел .
Каква е целта ?
Както вече казах, при електронното банкиране на други банки (и чужди и български) информацията е видима в реално време.
quintessence 2010-01-25 12:20:53
@Иван
"Нещото" е направено и се нарича уведомление чрез sms при извършени транзакции и др. Услугата е платена обаче де .
Бях питала за това забавяне някъде по-назад из темата , направено е с цел .
Ако изтеглиш пари на банкомат с дебитната ти карта това се отразява в Текущо салдо в "Моята FiBank" ( безплатна услуга ), както следва и покупката през интернет да се отразява . http://my.fibank.bg
Иван 2010-01-25 09:26:01
В момента при извършване на транзакция през карта, тази транзакция се вижда в електронното банкиране едва след няколко работни дни. (Това се случва ако направя покупка през Интернет с кредитна карта; ако не се лъжа ситуацията е същата и ако изтегля пари от дебитна карта през банкомат на ПИБ.)
Неудобството е голямо, тъй като:
1. за да съм сигурен дали плащането е минало трябва да се обадя по телефона и да говоря с оператор
2. има опасност при изтичане на информация да се появят неоторизирани транзакции за които аз да разбера чак след като станат видими в велектронното банкиране (след няколко дни)
Имам познати които работят с други банки и при тях не се наблюдава такова забавяне.
Може ли да коментирате ситуацията ? Планира ли ПИБ направите нещо по въпроса ?
Благодаря предварително !
Customer Support 2010-01-20 13:47:53
@ Vencislav
Разбира се, че можете да заявите издаване на нова карта към съществуваща сметка. Ако държите на същата сметка, трябва да посетите офис на ПИБ, ако не - можете да попълните и <a href="http://www.fibank.bg/bg/page/108/tab/835" rel="nofollow">виртуално искане</a>.
Поздрави,
Екип на ПИБ
Customer Support 2010-01-20 13:46:45
@ Недялко Котляров
Планираме съвсем скоро да предложим възможност за банкиране и чрез мобилен телефон. В момента разработваме метода за идентификация и ще Ви уведомим официално за представянето на мобилната версия.
Поздрави!
Екип на ПИБ
Vencislav 2010-01-19 05:26:59
Здравеите!
Бих желал да попитам : имам 2 слетки EUR/BGN но евровата е изтекла преди ниаколко години тоест визата ми направих си нова преди време но е в левове бих ли могъл да си направиа още една дебитна карта и да ползвам евровата сметка? Благодариа