В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Здравейте на всички, които с коментарите си се надяват да помогнат за подобряването на интернет банкирането на ПИБ. Ще започна с това, че съм клиент на ПИБ от много отдавна, сигурно 1994-5 година. От 2001 живея в чужбина и използвам много често интернат банкиране, както за лични, така и за служебни нужди. Надявам се мнениенто ми да бъде прието като обективно и компетентно, а също и да бъда сметнат за лоялен клиент на ПИБ. В момента, продуктът, който ПИБ предлага не е добър. Мисля, че съм наясно и защо е така - нужни са много инвестиции, за да се изпълнят критериите за сигурност и удобство на потребителя. Сигурно, ако ПИБ имаше 6-7 милиона клиента, сайтът щеше да изглежда по друг начин. Но трябва да си даваме сметка за реалностите. Моето субективно мнение клони към повечето коментари, че старият интерфейс наистина беше много по user-friendly. След въвеждането на новия интерфейс и четейки този блог ми прави впечатление, че:
    1. Хубаво, е че ПИБ дава възможност на клиентите да си "излеят мъката".
    2. Безкрайното повтаряне "Вашето мнение е важни за нас", без да следват някакви коригиращи действия подкопава доверието. Стартът на системата беше пълен провал - излиза, че за тези, които отговарят за внедряването, това, че дни наред не можехме да го ползваме, въпреки официалния старт, няма никакво значение. Но не сте прави! Трябваше да намерите ресурсите сайтът да заработи. А след като допуснахте грешка (т.е. да няма интернет банкиране вече не помня колко дена), да бяхте любезни и като отговорни хора да се извините и да ни кажете какви мерки сте взели това да не се повтаря. Не го направихте и това е Ваш минус. По повод на другите забележки - Да, наистина, може би някои от коментарите са крайни, но има забележко, които са напълно обективни.
    Може да звучи нескромно, но аз смятам, че съм достатъчно компетентен да работя с интернет банкиране (правя го ежедневно вече 8 години). Обемът на работа със сайта на ПИБ е може би по-малко от 1 процент от общия обем транзакции, които правя он-лайн. работя с няколко банки, всички имат напълно различен интерфейс, който няма нищо обшо с flex-cube, когото доскоро не бях чувал, и с всичките работя отлично. Повярвайте ми, че един вътрешнобанков превод в полза на нов контрагент ми отнема около 20 (ДВАДЕСЕТ) секунди (с другите продукти). В ПИБ това го правя понякога няколко часа. Не мога да имам такова време и нерви! По тази причина, всичкои транзакции, които могат да минат пре epay ги правя през тях, в т.ч. банков превод. Това е абсурдно! Съгласен съм с повечето аргументирани забележки на останалите и затова няма да ги повтарям.
    Друго оплакване - от 15.05.08 до 12.09.2008 5 (ПЕТ) пъти информирам EBANKMAIL (без коментар за гениалното съкращение), че фамилията и презимето ми са сбъркани в системата. На 5 мои писма имам 2 отговора:
    Юни месец: "vijte pak, trjabva da e opraven problema" - Според мен под всякаква критика относно "как да общуваме с клиенти".
    Септември: "Zdravejte, bihte li posochili tochno v koj ekran, kyde Vi se pojavjavat nekoretni danni. Imame zelanie da otsranim problema" - отново декларация колко искаме да оправим проблема...
    Моля да бъда извинен, но след като 5 пъти, грамотно и ясно съм си направил труда (загубил времето) да формулирам, че името и презимето ми са с разменени места в модула "услуги - информация за потребителя" имам право да се почувствам леко обиден от такова "желание да се отстрани проблема". За писането на латиница нямам желание да коментирам.
    За да приключа дългото изложение - Ние не искаме чудеса или функционалност, която в България засега е недостижима (т.е. неоправдано скъпа), за да се постигне. Въпреки това, като клиент, като потребител, моля Ви - обърнете внимание на обективните недостатъци във функционирането, в това число и човешия фактор, пробвайте сами да поработите с интерфейса, и направете нещо по усъвършенстването на сайта, с което ще докажете, че наистина клиентът е важен за Вас. Не позволявайте периодът на внедряване/тестване да продължи вечно.

  2. gan, написал си много силни и неверни неща на посочения от теб блог.
    Обидил си хора, които не са свързани с твоя проблем.
    Оплакваш се от безумия, а ти самия правиш такива.
    Писачи като теб с нищо не помагат, а само нагнетяват напрежение.

  3. Малко крайна мярка но и аз смених скоро банка поради липси в услугата. Мисля че в момента в банковия сектор обслужването куца здравата. От ситуацията ще профитира банката която първа си коригира поведението (подхвърлям това нарочно тук :) ). Липсата на квалифициран персонал и безумия в обслужването са най-често срещания проблем. Както и скрити такси, които в крайна сметка само подронват имиджа на банката и отказват клиентите им. Сега ще видя как е при ПИБ.

    Г-жа Пушкарова, аз се съгласих и първия път с Вас за лиценза на Инфонотари, но браузъра ми е на друго мнение. Т.е. проблема е технически, не правен. Както и да е, няма да спамя повече, разбрахте какво имам пред вид. И няма да е зле да вземете под внимание факта, че Mozilla-базираните браузъри както и някой други вече заемат 1/3 от пазара. А на някои системи ИЕ по принцип не е достъпен.

  4. http://asl-bg.com/t13080 на този адрес има описани някои грешки в сайта и как да се справим с тях. Пускам я тук, защото може да бъде полезна на някой. Аз лично се отказах да се боря с това безумие и закрих всичките си сметки в ПИБ.

  5. Здравейте, г-н Ангелов, Инфонотари ЕАД е лицензиран издател на удостоверителни услуги на територията на България,  както за издаване на универсални електронни подписи, така и за издаване на сървърни сертификати. На това основание те издават сървърен сертификат за своя сайт. Причината, поради която Компанията не закупува такъв от лицензиран източник в световен мащаб е, че те притежават  международна акредитация от WebTrust. Технологично, главните (root) удостоверения на Инфонотари все още не са включени в софтуера на Microsoft, но в случай че потребителите на Microsoft ползват лицензиран Windows ще имат възможност да ги изтеглят с някой от последните ъпдейти. Поздрави, Живка Пушкарова

  6. Благодаря да съдействието. Лека и успешна работа на целият екип! :)

  7. Уважаеми г-н Стоянов, Направихме проверка и установихме, че поради лоша комуникация в момента на първия Ви опит за плащане в 16:20:53 на 08.09.2008, авторизацията е успешна за ПИБ, но в epay.bg това не е отчетено. Разговаряхме с epay.bg и Ви уверявам, че сумата ще бъде осчетоводена коректно само веднъж от сметката Ви. Поздрави, Делян Станков, Картови разплащания

  8. Видях за новата Ви функция блог и реших да опитам да ви напиша нещо. Ползвам ваште услуги от почти година и съм супер доволен - работите добре с оператора за електронни плащания epay.bg, виртуалният клон в предната му версия много ми харесваши, с тази още свиквам, но както прочетох по-горе предполагам че става въпрос за довършителна работа по дизайна. Обаче вчера за първи път ми се случи следният проблем - плащах си редовната месечна сметка за вода през epay.bg. Първият опит беше неуспешен, тъй като явно нещо не беше наред в системата на търговеца, новторият беше ОК. Какво беше учудването ми обаче когато след половин час проверявайки баланса на сметката открих че ми е блокирана сума точно два пъти по-голяма отколкото е самата сметка - явно неуспешният опит е биз отчетен от вашата система. Зададох въпрос към он-лайн поддържката на и-пей и получих отговор: Цитирам: "съжаление по
    необясними за нас причини понякога се случва самата банка да блокира
    сумата, която е наредена за известен период от време, най-вероятно това
    се е получило при повторните Ви опити." Зададох подходящо въпроса и през вътрешната система на виртуалният клон но получих предпреждение че не мога да пиша на кирилица. Изпратих въпроса повторно, но докато очаквам отговора реших да попитам и тук. Проблемът не ми се струва чак толкова голям, и не е въпроса за сумата, а по-скоро ако мога да помогна с това за в бъдеще подобни инциденти да не се случват.

  9. Г-жа Пушкарова,

    има добра причина сертификатите да трябва да са валидни и такива се приемат от браузърите без забележки и не е нужно да се прави нощо допълнително, но само ако са издадени от съответните лицензирани източници (т.е. валидни са). Браузъра в случая инфонотари показва следното съобщение:

    gate.infonotary.com uses an invalid security certificate. The certificate is not trusted because the issuer certificate is not trusted.

    Автора на сертификата не е лицензиран!!! Инфонотари издава сертификати но самия инфонотари използва невалиден сертификат!!! Надявам се разбирате какво означава това.

    На всичкото отгоре, от браузъра се изисква да свали ActiveX-обект от незащитения интернет адрес (с невалиден сертификат) и да го инсталира. В крайна сметка потребителя е принуден да намали нивото на защитеност за да завърши регистрацията. Надявам се разбирате че по този начин потребителя подлага на риск системата си а и цялата фирмена мрежа ако става въпрос за фирма. Трябва да изискате от инфонотари да си закупи сертификат от лицензиран източник, какъвто е например http://www.verisign.com/.

    Надявам се не бъркам.

    С уважение,
    Станислав Ангелов

  10. Здравейте, г-жо Светлева, Вие ползвате Mozilla Firefox и нямате инсталиран сертификат в нея. За помощ можете да се свържете директно с мен на телефон 9100199 или 070012777. Поздрави, Живка Пушкарова

Коментирай