В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Здравейте, г-н Ангелов, FC@ показва 15 трансакции на 1 екран. Ако клиента желае да види извлечението си за 3 месеца назад е необходимо да попълни заявката за извлечение от сметка по следния начин: В полето начална дата се изписва 09/07/2008, в полето крайна дата 09/09/2008. На екран се появяват последните 15 трансакции. В ляво под извлечението се избира бутон следващ, за да се визуализират следващите 15 трансакции. Инфонотари АД е лицензиран издател на електронни подписи на територията на България. Неговата удостоверителна верига обаче не е инсталирана по подразбиране в Интернет експлорер, който е продукт на Microsoft. Това е причината, поради която IE издава съобщение, че сайта на Инфонотари https://gate.infonotary.com/reg/fibank_req/ не се разпознава като издател на електронни подписи. След инсталиране на удостоверителна верига на Инфонотари АД, както е описано в инструкциите публикувани на https://e-fibank.bg това съобщение не се появява повече. Поздрави, Живка Пушкарова

  2. Здравейте,
    Относно новата версия на Интернет Банкирането, която планирате да пуснете до края на годината. Това означава ли, че никакви корекции няма да бъдат направени по текущата система? Може ли някой запознат да сподели какъв точно е проблема с отстраняване на най-фрапиращите правописни грешки от рода на "Последна 15 Трансакции само"

    От погледа на Ваш потребител това го тълкувам като пълно безхаберие и подигравка.

  3. здравейте
    от няколко дни не мога да ползвам онлайн банкирането,изписва ми фи-банк получи невярно или грешно предложение,грешка 12227.
    към кого мога дасе обърна за проблема

  4. Здравейте,

    показването само на последните 15 трансакции е крайно недостатъчно. Поне експорта да беше за по дълъг период. Би трябвало да могат да се показват/експортират трансакциите за поне до три месеца на зад. И това за фирмено банкиране .... 15 трансакции ... смешно!

    При регистрацията съвсем в началото бях принуден да акцептирам невалиден сертификат и то не за друго а за да ми бъде издаден на мен сертификат. За инфонотари става въпрос. Първо едвам успях да накарам браузъра ми да се съгласи с невалидния сертификат и второ промяната на настройките заради това отваря дупка в сигурността на системата. Също малко смешно ... свалям сертификат от сайт със невалиден сертификат ... и каква е ползата от файдата?

  5. Здравейте г-н Молдовански,

    Благодаря Ви за бързия отговор!

    С нетърпение очаквам споменатите от Вас промени, свързани с кирилицата! (Има ли вече конкретна дата?)

    Относно availability-то на системата по weekend-ите -- приложението доста често го няма за по час-два (през деня), със "Service temporary unavailable".

    Поздрави,

    Мартин Тодоров

  6. @ отново, Всички стари сертификати с 10-годишна валидност са мигрирани активни в FC@ и всеки клиент, който притежава такъв сертификат, може да го използва за вход в системата. За клиентите, които не притежават такъв сертификат, предлагаме издаване на УЕП или издаване на подпис по индивидуална политика, който е софтуерен. Поздрави, Живка Пушкарова

  7. Здравейте, Гавраил! Новата версия, която планираме, ще предостави по-подробна информация за откритите депозити. Поздрави и успешен ден, Д. Иванова

  8. Здравейте, г-н Тодоров, Достъпът до данните от старата система е осигурен през съответното приложение. Прехвърлянето на данни от счетоводна система в продуктова система е невъзможно. Няма достатъчно данни. Системата е 24х7 – след като зарежда апликацията, то системата работи. По отношение на съобщенията на кирилица през уикедна бяха направени корекции. Поздрави, Светослав Молдовански  

  9. Здравейте, Customer Support,
    Използвам цифров сертификат/ЦС/ и мога безпроблемно да прехвърлям парични средства между банк. сметките на ПИБ /за активно банкиране е/. Но каква ми беше изненадата когато пожелах да направя превод в др. банка-не можах. При известно издирване на причините за това, разбрах, че нямам опцията "кореспонденти за преводи" в менюто "Преводи и сметки"!!!?. Допитах се до инф. тел. "0700 12 777" и от там ми обясниха, че за да имам това подменю, трябвало да имам универсален електронен подпис/УЕП/, за който се заплаща приблизително 64лв. и важи 1год. Не виждам смисъл да го използвам УЕП, след като стария ми ЦС е до 02.2016год. и е безплатен. Ако се спазват препоръките за записването на ЦС на някакъв носител сигурността и при двата варианта е еднаква. А това предимство-цитирам: "С електронен подпис можете да подписвате документи в произволен файлов формат - електронно писмо, платежно нареждане, декларация, документ на Word или какъвто и да е друг файл (например Excel)" засега не ми върши работа. Затова ви питам, достоверно ли е че, с подписването на декларация, че съм запознат с препоръките на банката и желая да банкирам с него на моя отговорност, ще мога да извършвам междубанкови преводи. Апропо-защо служителите в банковите ви клонове в гр. Ст. Загора не знаеха за това и ме посъветваха да се обадя на тел. "0700 12 777", откъдето ми казаха, че обезателно трябва да имам УЕП. Защо е това разиграване от отиване в банков клон до обаждане на инф. тел. "0700 12 777" и обратно.
    С поздрав:Гавраил

  10. Здравейте,

    От години съм вече клиент на банката.
    Изместих си почти всичките сметки при Вас специално, защото имахте най-сериозното online банкиране тогава (а и беше така, до преди няколко месеца).

    Аз съм старши програмист.
    Търпелив съм и ползвам експериментален open source software през цялото време.
    Пределно ясен ми е моментът с тестовете - development, integration, production и т.н...
    Също така ми е ясно и че нищо не става лесно и бързо.

    Съмнявам се обаче, че има друга банка, която да си позволи да мигрира системата си по такъв безумен начин. От добро работещо решение, към катастрофа.

    Щом като знаете за integration test-ове, значи сигурно сте чували и за migration tools, parsers и т.н. Данните от старата система са ВАЖНИ. Колкото и refactoring да сте направили по базата, пак можеше да напишете един migration tool и да конвертирате старите данни и да ги има в новата.

    По отношение на дизайнът -- то просто няма другаде таково животно. Можеше просто да го направите plain-text и само да сложите едно лого на банката и там разни линкове. Ако нямате дизайнери, обадете ми се да Ви дам някой от моите. За бога, дори аз ще седна да Ви направя по-добър, въпреки, че съм програмист и не обичам да се занимавам с такива неща.

    Системата е под всякаква критика!
    Обикновените (крайните) потребители имат нужда от лесна за ползване система, която да има приличен външен вид. Да ги кара да се връщат. Да е интуитивна и да не се налага да изчитат 50 000 тома ръководство, за да изпратят трансфер от сметката си във Вашата банка към сметка в чужда.

    Живеем в България, с официален език (поне за момента все още) - БЪЛГАРСКИ. Изобщо не мога да си обясня защо проклетата система под Linux не ми дава да пиша на кирилица и дори ми ЗАБРАНЯВА да пиша на кирилица! Трябва да пиша в редактор и да cut & paste-вам, което граничи с добре-развита форма на психично разстройство. Шапка свалям на програмиста, който го е измислил! Явно е бил в добро настроение!
    Не приемам отговори, че щом съм с Linux, проблемът си е мой. В старата система си работеше. Ползвам Linux като единствената си операционна система от 2001г. На ВСИЧКИТЕ си компютри. Фирмата, за която работя и голяма част от колегите ми, които също ползват Вашите услуги, също ползват Linux. Никъде дгугаде нямаме проблеми с кирилицата.

    Уважаеми г-н Молдовански, оценявам труда, който сте вложили, но тази система не става по никакъв начин дори за beta testing, та камо ли да замести старата. Има крайно неприятен потребителски интерфейс, не работи като хората, когато работи, е неинтуитивна, и колкото пъти реша по weekend-а да си направя трансферите, толкова пъти си задавам въпроса дали банката случайно тогава не си спира сървърите, тъй като по weekend-ите така, или иначе е общо-прието да не се работи.

    Аз лично, бих искал да имам опцията да изполвам старата система, тъй като в тази й версия не намерих ЕДНО нещо, което да ми хареса като функционалност, (дори ако се абстрахирам от дизайна). Със старата система, за годините, които съм я ползвал, (а и препоръчвал на други хора), не съм имал нуждата никога от помощ за какъвто и да било проблем.

    Друга основна грешка е, че направихте бърз switch, явно без да прецените мнението на потребителите. Трябваше да има следния сценарий:
    1) Пускате за бета-тестинг FlexCube (паралелно със старата система)
    2) Чакате поне 1000 потребителски feedback-а за период от 3 месеца
    3) Преглеждате feedback-а и правите оценка на използваемостта на новата система
    4) Ако използваемостта покрива критериите, изчиствате бъг-овете, добавяте пожеланата от потребителите допълнителна функционалност/информация
    5) Мигрирате старата система към новата в неработно време
    6) Пускате всичко официално, след като сте обработили критиките на клиентите

    Мисля, че е крайно време сегашната система или изцяло да се пренапише, или просто да се rollback-ва към старата, тъй като публичният й тест се оказва провал.

    Съжалявам за острият тон, но, за Бога, в последните месеци се старая да си ползвам картите си до колкото се може през epay (който е базиран на старата Ви система), за да не се налага да псувам поредната глупост, която ще ми се случи, докато ползвам FlexCube.

    Надявам се скоро да успеете да оправите всичко.

    С уважение,

    Мартин Тодоров

Коментирай