В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Проблема с CSV-експорта е следния: при трансакция от ПОС устройство на Метро, на мястото на 'Референция' се подава друга информация, в резултат на което останалите стойности (колони) от дясно се изместват с една позиция в дясно. Така колоните на този ред са с една повече. Грешката се появява само при трансакции от ПОС устройство на Метро. Останалите са наред.


    В крайна сметка все пак импортирах данните без да се налага да ги вкарвам на ръка за което все пак благодаря. Но грешки в експорта могат при невнимание да причинят по-големи проблеми тъй като информацията се ползва в последствие от счетоводител. Губи се време което се изразява в пари в случая.

  2. Здравейте г-н Ангелов, Когато разглеждате извлечение по сметка,е възможно вальора да е по-задна дата от датата на осчетоводяването, както и обратното, зависи каква точно е транзакцията. Ако не е достатъчно ясно, за конкретния случай можете да се обадите в интернет клона на 9 100 199, 9 100 164 - нашите специалисти за отзивчиви и с удоволствие ще съдействат. А също така, необходимо е да се разгледа Вашето движение, за да установим къде се появява разминаване. Предлагам Ви да се свържете с нас и да представите по-подробна информация, за да имаме възможност да разгледаме детайлно проблема, след което бихме Ви помогнали. При локализиране на подобно разминаване, ще се постараем то да бъде отсранено за в бъдеще. Поздрави, Десислава Иванова Директор клон "Интернет"

  3. И пак аз. При плащания на ПОС в Метро данните се записват в грешни полета. 'Пореден номер' отива в полето 'Получател', 'Референция' в 'Пореден номер' а в 'Референция' се записва някаква друга информация. Иначе е добре да има експорт. Би било чудесно ако вземе и да заработи някога.

    Полетата 'Референция' и/или 'Пореден номер' са изключително важни за последвалата автоматизирана обработка на данните. Идеята е че при импорт тези полета се ползват за да не се дублират вече импортирани трансакции, както и за сортиране (тъй като и сортирането не ви се удава). Ако са сбъркани, липсват данни след импорта. Замисляте ли се какво означава това?

    Смятате ли за разумно корпоративните клиенти да тестват системата и да откриват грешки при всеки опит да свършат някаква работа с нея?

  4. И пак аз. Става въпрос за извлеченията по сметка. Пак. Коя дата е възможно да е по-стара от другата, тази на вальора или другата. Щото не може при една трансакция да е така при друга иначе. Сещате ли се? Какво точно е 'дата' и какво 'вальор'? Ако едното е дата на заявка а другото дата на изпълнение на заявката, то датата на изпълнение няма как да е преди тази на заявката. Нали? Или бъркам? Ето пример с реални дати от справката за да онагледим:

    Дата ; Вальор
    31/12/2008 ; 01/01/2009 ... трансакция 1
    24/12/2008 ; 22/12/2008 ... трансакция 2

    Или при трансакция 1 или при 2 сте изпълнили заявката преди да е постъпила при вас.

  5. Хора, вземете една свястна програма, стига сте ни мъчили с този измислен софтуер. Това студенти да го бяха правили по-добре щяха да се справят. Казвам го като човек който това е учил и с това се занимава. Банка сте все пак. Нямам иначе забележки към услугите ви, но този флекс куб ли е к'во е просто пълна скръб и ми взема здравето всеки път! Сега пък ми блокира акаунта. Сигурен съм че въвеждам коректни логин-данни!!! И не се ли престаравате малко след 3-ия път да треснете акаунта? Малко прибързано ми се струва. Може би до 10 грешни опита за логин не са толкова фатални за сигурността. И сега какво? Ще хукна пак по офиси и ще чакам по опашки и ще се разправям. И каква точно беше ползата от онлайн-банкирането?! Съжалявам за негативните и отчасти ядосани коментари, но качеството на софтуера е убийствено ниско. Ако сте плащали за това искайте си парите обратно. Вредите си на имиджа. Което е жалко защото иначе наистина съм доволен от неонлайн услугите. Онлайн интерфейса е адски удобно нещо, но само когато работи.

  6. Поради несъответствие с горната тема коментарът на “Калин Георгиев ” е преместен тук: http://www.fibank.bg/blog/zaklientite/depozit_narastvashta_lihv/

  7. Поради несъответствие с горната тема коментарът на “rum4o” е преместен тук: http://www.fibank.bg/blog/zaklientite/depozit_narastvashta_lihv/

  8. Ясно е че и банката трябва да печели и разбира се нямам нищо против това. Но не съм привърженик на идеята че трябва да жонглирам с 15 кредитни и дебитни карти и непрекъснато да мисля къде какво има и кога да правя трансфери. Тъй като съм самоосигуряващ се, датата на трансфер не е фиксирана от фирма работодател а е променлива. Ако е ден извън срока, картата може да бъде блокирана ако е на минус. Не искам +% лихви, не искам гратисни срокове и не искам кредит. Искам само 1 карта с възможност за преизтегляне при нужда (с -% лихва разбира се). Не ме бърка 1 лев за някаква такса, просто това са неща които ме товарят и губят време. Не искам да ги мисля.
    В общи линии просто споделям представата си за добър продукт с надежда, че може някой да се вслуша. Всъщност картата която имам към Deutsche Bank работи точно по този начин и съжалявам, че не мога да я използвам по активно в България.
    Но както и да е. В никакъв случай не искам да очерням продукта, защото си има и добрите страни. Интернет банкирането изглежда доста недовършено, но едно голямо благодаря от мен за експорта на трансакциите в CVS формат!! Позволява ми с минимални усилия да вкарам информацията в базата данни на фирмата. При предишната банка правех това на ръка.

  9. Аз ползвам дебитна и две кредитни карти на ПИБ. Следя си движенията без проблем по всяко време, което достатъчно ме удовлетворява. Прехвърлям без проблем от дебитната си карта задълженията по любимите ми кредитни карти, с които пазарувам нявсякъде. Значи като си погася навреме задълженията, кредитните карти ми излизат безплатно, а в същото време по дебитната ми дават 3% лихва...това го няма никъде в друга банка...еми ще изтърпя и някой друг месец за по-хубаво виртуално банкиране, но ще си взимам лихвата от ПИБ. Не нося кеш в мене, имам пари колкото ми трябват по всяко време и навсякъде по света, излиза ми безплатно, следя какво става от lap-topa си за отчет, та даже и на плюс излизам от дебитната карта...е не ги сменям...и българското най-си го обичам, особено като е най-симпатично :P!!!

  10. Здравейте г-н Ангелов, Основната идея при ползване на кредитна карта е безналичното пазаруване в търговски обекти. По този начин не е нужно да носите пари в брой, дори за покупки с голяма стойност – по-удобно и по-сигурно е да се плати с карта. Ако търговец, при който искате да пазарувате не разполага с ПОС терминал и все пак Ви се наложи да изтеглите в брой, комисионната начислявана от ПИБ (също от всички институции издаващи кредитни карти) е за усвояване на кредит. При пазаруване Вие го усвоявате безплатно. Сигурността на средствата е по-висока чрез използване на карта –изисква се въвеждане на ПИН код за всяка транзакция. При евентуална загуба или кражба на картата, ПИБ разполага с картов център работещ 24 часа в денонощието, който при сигнал ще я блокира. Поздрави! Екип на ПИБ

Коментирай