В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Здравейте, fanibel! Имате възможност да добавите "Свободен депозит" в Интернет Клон и да следите движенията по него. Поздрави, Десислава Иванова

  2. Влизам във виртуалният ви клон с валиден сертификат. Защо не мога да правя преводи???? Нямам достъп до кореспонденти и шаблони и т.н. ????

  3. Няма да ви кажа здравейте защото не мога да ви пожелая нищо добро, както и Вие нищо добро не направихте с този "виртуален ад"....

    Ето и мойте забележки (за протокола съм клиент на банката от над 5 години и съм ползвал и предишния клон и други системи на други банки включително и чуждестранни):

    1. Дизайна е под всякаква критика. Индийците които са Ви имплементирали FlexCube-а не са виждали явно интернет и уеб страници преди това. Няма смисъл да си амортизирам клавиатурата повече за тях.

    2. Хората от поддръжката да не говорят по-горе че трябва време да се тестват промените в "сериозна банка", да се опишат и приемат и т.н. А къде спаха същите тези хора когато трябваше да се правят "стрес тестове", да се приема функционалност от ключови потребители и т.н.? Хайде хванете ги тези които са приели "тази система" и просто ги глобете да върнат заплатите/бонусите които са взели "за свършената работа" и напишете имената им та в никоя друга банка да не могат да си намерят работа.... или пак са някои "хора на някого"???

    3. Защо по-дяволите в този дяволски добър виртуален клон като реши човек да пише на поддръжката съобщение НЕ МОЖЕ да е на КИРИЛИЦА??? Аз си мислех че българския и кирилицата са официални в България за кореспонденция??? или за банките пак има изключение???

    4. Защо като се опитах да открия един прост депозит, без промоция, без нищо, един месец не могат хората от поддръжката да накарат системата да заработи и да го създаде? От началото на юли се опитвах - 3 пъти, и всеки път хората от поддръжката ми казват "сега трябва да стане, опитайте пак"... Да, ама не... Не става. Отказах се отидох във ФИЗИЧЕСКИ КЛОН, омръзна ми да съм ОПИТНО ЗАЙЧЕ...

    5. Защо няма адрес на който да могат да се подават оплаквания? И направете му ел.пощенската му кутия да е поне 10Тб (терабайта - пояснявам за съпорта ;-) ) и моля ви се да приема кирилица. Не няк'ви нехранитатковци да ми пишат "molq wi se pishete na latinica".......

  4. Здравейте,
    Интересува ме дали олихвяването по "Свободен депозит" в ПИБ може да се следи в електронното банкиране.
    Благодаря

  5. Уважаеми Ista, На 12 август, Първа инвестиционна банка публикува информация в корпоративните си интернет страница и блог, която касае бъдещите промени на интернет банкирането. Пълният текст можете да прочетет TУК. Можете да създадете нов кореспондент за превод като влезете в меню "преводи и справки", "кореспонденти за преводи", "добавяне на бенефициент". Ако сте юридическо лице, чрез "търсене" избирате Вашия клиентски номер, кликвате върху него, след което избирате "вид плащане", а ако сте физическо лице, директно избирате "вид плащане", след което отново избирате "добавяне на бенефициент". Отваря се прозорец за въвеждане, в който последавателно въвеждате:кратко име на бенефициента, пълното му наименование, адрес на бенефициента, номер на сметка(IBAN) , банков код(от 5ти до 12ти символ от IBAN-a), транзакционен лимит (максимална сума, над която не може да се превежда на този бенефициент), име на банката, адрес на банката. След съобщението "бенефициента е добавен успешно", можете да го използвате в съответния превод. Надявам се, тази информация да Ви помогне. Поздрави, Десислава Иванова

  6. Системата ви за интернет банкиране не струва пукната пара, два часа за въвеждане на 1 бенефициент - пълна идиотщина, никакво удобство, никаква функционалност, имам чувството, че е е измислена за мазохисти. СМЕНЕТЕ Я!!

  7. Здравейте, Клиент, Универсалният електронен подпис (УЕП) може да замени стария цифров сертификат при клиентите на виртуалния банков клон на ПИБ, като им гарантира по-голяма сигурност и удобство при комуникацията с електронни документи. С електронен подпис можете да подписвате документи в произволен файлов формат - електронно писмо, платежно нареждане, декларация, документ на Word или какъвто и да е друг файл (например Excel).Ето защо, ПИБ не принуждава, а препоръчва използването на този вид подпис. Ако не желаете да използвате УЕП, имате възможност да създадете заявка за подпис по индивидуална политика на банката на адрес https://gate.infonotary.com/reg/fibank_req/, която потвърждавате в банков салон. Този подпис се използва за "пасивно банкиране", т.е. с него се подписват преводи само към Ваши собствени сметки в рамките на банката, следят се салда и извлечения. Ако желаете да използвате подпис по индивидуална политика на банката за "активно банкиране", т.е за всички останали видове преводи, необходимо е да подпишете декларация, че сте запознат с препоръките на банката и желаете да банкирате с него на Ваша отговорност. Поздрави, Д. Иванова

  8. Защо спряхте издаването на сертификати от Вашата банка. Използването на УЕП е препоръчително, а не задължително. Не можр да принуждавате клиентите да си закупуват УЕП, оставете този избор на тях. Който желае да ползва сертификат след попълване на съответната декларация, (която е публикувана на сайта) трябва да има тази възможност.

  9. Преминаването към т.нар. нова система доведе до това, че в момента мисля на коя банка да стана клиент, тъй като ПИБ вече не отговаря на моите нужди адекватно. Прокредит се оказа много добра алтернатива...

  10. При записване на Шаблон на платежно нареждане към бюджета, някои от полетата не се записват и при повторно изикване на шаблона се пълнят с дефолтските. Моля да го оправите - какъв е смисъла да правя темплейт като пак ми го пълните с дефолтски стойности!?!?

    Друго - попълвам платежно, чеквам отметката "запиши като шаблон"...и ха сега де! Грешка - немога да плащам повече от лимита на темплейта! Какъв лимит на темплейт, та аз сега искам да го създам. След 1 час ровене се оказа, че лимита не бил на темплейта, а на бенефициента!! Абе хора - тая система е сбъркана!!! Защо пише лимит на Темплейт ,а не на бенефициент???

Коментирай