В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. имам два въпроса:

    1. Какво стана с информацията за дата на падеж по депозит? В старата система я имаше, в тази - не, но за сметка на това има няколко ненужни никому полета…

    2. Защо IBAN номерата не се изписват напълно (липсва част от началото)? Когато ми се налага да да предоставя IBAN номер за получаване на превод предпочитам да копирам директно от страницата на електронното банкиране без да се налага да добавям символи отпред!!!

  2. Здравейте г-н Азманов, Можете да бъдете сигурен, че правим всичко възможно клиентите ни да имат достъп до качествени услуги във виртуалния клон. Вероятно знаете, че не е възможно да се ангажираме с конкретни срокове, поради естеството на процесите, за които става дума. Вярвам, че ще се съгласите, че някои от грешките, за които наши клиенти пишат, е възможно да бъдат предотвратени, ако внимателно се прочетат инструкциите. Оценяваме търпението и всяко мнение на наши клиенти и се стремим с всеки разрешен конкретен казус да подобрим услугата и да изчистим възможни грешки. С поздрав, Светослав Молодвански

  3. Господин Молдовански,

    много ми се иска да ви познавам в лично, за да ви кажа в лицета колко смешно и ЖАЛКО звучат нещата, които сте написали по-горе. Сравнително безпроблемен начин? Ама вие шегувате ли се ? И спрямо кого е това сравнение? В демо сайта ви и инструкциите за работа не пише нищо, което да помогне на тази безумна система да работи добре, и си мислех че го осъзнавате, но явно не е така. И ако наистина имате нахалството да твърдите, че това недоносче което е в момента е минало структурни интеграционни, камо ли стрес тестове (да ви напомняме ли в какъв процент от времето беше достъпна системата в дните след пускането и ?)

    Това което се очаква от вас е да дадете някакъв конкретен срок в който ще има промени по сайта, за да знаем ние клиентите какво да правим.

    Вие продължавайте да отговаряте тук на всеки писал да ползва демото, чете инструкциите, а, да и най важното, да ползва ШАБЛОНИ.

    Без уважение,
    Иван Азманов

  4. Здравейте ДД, Прегледът на демо сайта или четенето на инструкциите за работа с виртуалния клон съществено ще намалят проблемите Ви със сайта и необходимостта за свързване със съпорта. Именно защото сме сериозна банка не можем да направим промяната от днес за утре. Причината за това е, че всяка промяна трябва да премине през модулни, интеграционни и стрес тестове, трябва да бъде документирана и приета от бизнес потребителите на приложението. След това промяната трябва да бъде комуникирана до крайните потребители на приложението – клиентите на банката. Именно този подход ни позволи миграцията на ПИБ към основната банкова система Flex Cube да протече сравнително по безпроблемен начин спрямо конкурентни банки на ПИБ, които работят на същата платформа. С уважение, Светослав Молдовански

  5. Мина почти цял месец откакто публикувахме коментарите и предложения - промяна - НИКАКВА. Почти всеки път щом ми се наложи да правя някаква операция се налага да се обаждам до съпорта на виртуалния клон. Това донякъде обезсмисля концепцията. Ползвам виртуалния клон на Алианц, който също е изграден с FlexCube и досега не съм им се обаждал нито веднъж! Вече прехвърлих няколко сметки към тях, ако няма промяна до края на лятото, ще прехвърля и всички останали и ще прекратя отношенията с ПИБ.

    Ето пореден пример: досаден проблем - на всички сметки, които се виждат във виртуалния клон, е махнато BG отпред. Пращам кода на кореспондент, за да ми върнат имейл, че е невалиден, което е нормално в случая. Аз трябва ли да броя до 22 всеки път? А в същото време, ни карат да въвеждаме bank code, който е 8 символа, които вече ги има в IBAN и могат да си ги вземат автоматично. Кому е нужно това? Дали ме улесняват с премахването на 2-та символа в началото?
    Ако наистина сте сериозна банка, стегнете се и оправете услугата, преди да сте ни изгубили като дългогодишни клиенти...

  6. Хора, престанете с тия шаблони и глупости, кажете КОГА ЩЕ ОПРАВИТЕ ПРОКЛЕТОТО БАНКИРАНЕ. Това тотално не се издържа. Свикнах с идеята да изпращам по 5 пъти един превод от моя сметка до моя сметка в банката докато стане, но този номер от вчера вече е невероятен. Според интернет банкирането превода, който пратих снощи в един (1.00) през нощта е минал, виждам парите си в баланса по сметката, минали са поне 2(два) сетълмента от тогава, но според служителя в банката парите ги НЯМА по тази моя проклета сметка. КАКВО предлагате да направя в момента? Да изпратя пак, да чакам, да псувам ?

    Реших в началото да ви дам време, но това е пълна идиотщина. За съжаление ми предстои пътуване в чужбина следващата седмица, иначе още днес щях да си закрия всичко при вас, толкова ми се е насъбрало.

    ДАЙТЕ НЯКАКВИ ПОНЕ БЕГЛИ СРОКОВЕ КОГА ДА ОЧАКВАМЕ НЯКАКВИ ПРОМЕНИ В ТОВА БЕЗУМИЕ НАРЕЧЕНО "ИНТЕРНЕТ БАНКИРАНЕ" И да, забелязвам че викам, а тия които ме познават знаят че това ми се случва изключително рядко - представете си докъде ме е докарала вашата некомпетентност. ЩЕ го напиша - хората допуснали това нещо да стигне до клиентите ви са абсолютни некомпетентни безхаберници, които са решили да спестят пари от консултанти, правили са си всичко сами и сега карат клиентите си да плащат за своето идиотско безумие.

    БЕЗ ПОЗДРАВИ, един крайно разочарован и фрустриран клиент на банката.

  7. ОК. За шаблоните съм съглесен. Но при разглеждането на вече направените преводи е много лошо положението. На практика неможеш да разбереш нищо от там. А и ако добавите опцията за печат на няколко платежни едновременно ще е супер. Аз в края на месеца си "печатам" в pdf файл всички платежни, който съм пуснал през месеца и не ги разпечатвам на хартия, а вече неможе :( трябва едно по едно. Излишни разходи на хартия и трупане на една камара папки с платежни и банкови извлечения :)

  8. до Баце Гошко: Прилагането на дизайна от стария сайт не е възможно или не е оптимално, защото старият и новият сайт в някои отношения се различават концептуално. Пример за такова различие е концепцията за „шаблон”, който потребителят дефинира еднократно и после ползва като подложка за типови преводи (аналогична функционалност в стария интернет клон е копирането на преводи). Наличието на шаблони позволява единна страница в сайта, от която да започне нареждането на типов превод, за който вече е дефиниран шаблон. Наличието на шаблони обезсмисля концепцията от стария сайт за визуализирането на таблици с последните транзакции, които да се ползват като подложка за нова транзакция. С пожелание за приятен ден, Светослав Молдовански

  9. Уважаеми г-н Молдовански,

    Няма нужда да разработвате "нов дизайн" на сайта. Просто го направете като стария, със всичките функции, които имаше. Просто си беше перфектен преди. Няма нужда отново да откривата топлата вода :)

    Успех!

  10. @nekoi Казвам се Светослав Молдовански, Оперативен директор в ПИБ и Директор на проекта по внедряване на системата FlexCube на Oracle Financial Solutions. Участвал съм във всички стадии на проекта от избор на система, дизайн, тестове, миграцията и пускане в производство. Екипа на ПИБ в момента работи по разработката на нов потребителски интерфейс на сайта. За съжаление промяната на потребителския интерфейс е процес, който отнема време. Тъй като става дума за сигурността на Вашите пари и данни, всяка една промяна трябва да премине през детайлен анализ и тестове преди да бъде пусната в производство. Искам да Ви уверя, че Вашето мнение наистина е важно за нас, така че ще се радвам да се свържете с мен на имейл smoldovansky@offices.fibank.bg или да оставите координати за връзка в блога, за да вземем предвид Вашето мнение при разработката на новия дизайн на сайта. Светослав Молдовански Project Director, FlexCube Implementation

Коментирай