В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. ЗЛЕ! ЗЛЕ! ЗЛЕ! Повече нищо не мога да кажа. Изобщо не мога да си свърша работа с новата ви ТЪПОТИЯ!

  2. Осъзнавам, че мнението ми идва късно, но чак сега видях официалния блог на ПИБ.

    Цялостното ми мнение по адрес на новия продукт FlexCube е, че ПИБ направи голяма крачка назад. Абстрахирайки се от проблемите при въвеждането, бих искал да отбележа следните слабости на новия продукт:

    1) Продуктът е изключително неинтуитивен. Предложените инструкции са крайно недостатъчни, и не подпомогат по никакъв начин потребителите. Според мен един банков продукт не трябва да кара потребителя да се чуди какво точно да въведе. Ето един пример: абсолютно никъде не бе написано, че в полето Sort Code (което представлява банков код, все още ми е непонятно защо името на полето не бе наречено просто "банков код", какъвто е официалния термин), освен основния код (пр. FINVSFBG), трябва да се въведат и следващите четири цифри. Тази особеност не ми бе обяснена дори и от служителите във Виртуалния банков клон.

    Други проблеми са доста объркващите наименования на някои полета (за мен не е логично, че списъкът с кореспонденти излиза от връзката "проверка"), и изобщо тромавата работа при тегленето на информация от бази данни.

    2) Предлаганите функции са по-ограничаващи от преди. Други хора споменаха някои неща, като например невъзможността да се въведе превод, без кореспондентът вече да е въведен. Опции, които ми липсват са и копирането на преводи (сега трябва да се създаде шаблон, но при него проблемът е, че автоматично лимитът за транзакции е нула), както и повече възможности за настройка на извлечения, преводи, и т.н.

    3) Отсъствието на архив е доста смущаващо за мен. Според мен, ПИБ би трябвало да положи всички усилия, за да прехвърли информацията, натрупана от предишната версия в новата. Действително, старата версия на продукта все още съществува, но държа да отбележа, че отново има бъгове, и единственият сигурен начин да се влезе в нея е да се въведе лично адресът old.e-fibank.bg, защото линкът на новата страница просто не е направен както трябва.

    4) Не малка част от служителите в клоновата мрежа не са изобщо уверени как се работи с новия продукт. Подновяването на електронния ми подпис отне близо един час, тъй като служителката трябваше да се допитва до поне трима души относно това как да се оправи с продукта, а вече е юли, т.е. повече от два месеца след въвеждането му.

    В заключение, полека-лека успях да се нагодя към новия продукт, но не виждам причина да го правя за дълго време. В крайна сметка, въвеждането на нов продукт би трябвало да доведе до улеснения за клиентите, а не да им вреди. Честно казано, много сериозно се замислих дали да не потърся услугите на друга банка. Клиент съм на ПИБ от 2000 г. насам, и тъй като не съм имал сериозни причини да съм недоволен досега, реших да запазя лоялността си. Но честно казано не виждам защо трябва да се примирявам със сегашното положение, защото излиза, че ПИБ едва ли не ми прави услуга, като ми позволява да държа парите си там.

    Искрено се надявам, че нещата ще се подобрят, защото в противен случай просто ще потърся по-добър банков продукт, от друга банка.

    Живко Якимов

  3. И с тази се свиква. Ако харесваш продуктите им, си заслужава усилието!

  4. Изключително съм недоволен от новата версия на онлайн банкирането.

  5. Честно казано аз вече започнах да свиквам с новото банкиране.
    Малко му се чудех в началото, но го ползвам всеки ден и повечето неща, които ми бяха проблемни, сега са ми ОК.
    Като с телефона, сменяш апарата и на първо време не можеш да се ориентираш в менюто. Едно ти трябва, а го няма, пък откриваш друга екстра дето не я и знаеш, че я има...при всички случаи в началото си го отнася производителя :) И така до след месец интензивно ползване, когато всичко се подрежда...

  6. Извинявам се, два месеца, че и отгоре са минали. Без конкретни отговори и анганжименти от страна на банката за срокове.

  7. Повече от месец мина, а само сте го позакърпили. Кога всъщност ще приключите с настройките и отстраняването на бъговете и недомислиците? Аз като лоялен клиент чакам вече доста време, е вече мога да си пускам нужните операции, но моята лоялност също има граници, а предполагам и на другите хора - тук чета понякога доста остри мнения от клиентите. Искам да обърна внимание, че служителите като че ли пишат едно и също, вместо някой с позиция от банката да вземе конкретно решение и да даде официална информация със срокове в нея. Не ни повтаряйте, че става бавно и всичко работи добре. Не ни повтаряйте едно и също. Знам, че другите банки при внедряване на флекс-а са имали много по-големи проблеми, но даже и те успяха вече да си оправят нещата. Нека най-накрая някой да се ангажира със срокове и би било чудесно да се каже кое изобщо ще се оправя и с кое трябва да се примиряваме. Все пак всеки вече (крайно време е) трябва да си вземе решение докога може и дали изобщо повече трябва да търпи.

  8. Здравейте,

    Не искам да ставам банален с поредното оплакване. Работя в IT фирма - очевидно е, че пускането на виртуалния клон в това състояние е пълен провал. Ако това наистина е банка на място не само че нередностите трябва да бъдат отстранени в кратък срок, но и отговорните за случилото се трябва да бъдат изгонени, за да не се случва никога повече.

    1) Така прехвалените шаблони за мен са по-скоро усложнение, отколкото улеснение. Преди можех да копирам последното подобно платежно и готово. На това отгоре в момента шаблоните не разрешават изтриване. С течение на времето се натрупват много и търсенето става трудно особено ако за едно и също плащане вече имам с индекси от 1 до 12 по една или друга причина.

    2) Преди беше възможно да се въведе платежно без да бъде пуснато. Сега сигурно трябва да го въведа с дата след една година за да постигна подобен ефект, но това е доста неудобно. Изглежда логично човек да въведе платежни за да си спести на самия ден време и тогава само да ги пусне и не винаги този ден е известен. (Моля не ме карайте да си пускам операторски логин за да постигна това)

    3) Когато се отиде в Разглеждане на преводи най-естественото нещо е както преди последните да са показани първи. В момента подредбата е меко казано неясна по какво.

    4) В Кореспонденти за преводи когато търся такива, въведени в предишната система - не се откриват. За сметка на това се откриват когато ги търся от формата за въвеждане на преводи. Докато го разбера това се сдобих с по няколко копия на всеки стар кореспондент. На това отгоре има цял екран информация за въвеждане за кореспондент, но във формата за търсене ти показва само име и сметка. Между другото default валутата за всеки кореспондент е Австралийски долар. Това най-често използваната валута от ваши клиенти ли е или просто за да не би случайно да е лесно ако е Български лев.

    5) Извлеченията - защо ги има като възможност, след като не вършат работа? Защо просто не показете извлеченията, които служителите на фронт офис разпечатват? Ще спестите доста хартия, а ние - време, а и ще е по-удобно - все пак идеята им е да могат да се ползват от счетоводителите, което в момента е невъзможно.

    6) Разпечатване на платежно - писаха и други хора вече. Това беше проблем и преди - отпечатвах винаги едно по едно и задавах само първата страница, защото ми вадеше винаги празна втора страница. Но сега е ужасно - как може едно платежно дето е по-малко от половин страница да се отпечатва на 2?

    7) Инкасо - какво е станало тука? Нови законови разпоредби ли има? Защо трябва да се пишат толкова декларации и какво ли още не? На това отгоре прословутите шаблони тука ги няма никакви.

    8) В предишната система имах 2 логина (за юридическо лице) - един административен и един титуляр. Покрай преминаването на новата система административния логин вече не работи и не мога да настройвам достъпа на хората си до системата.

    В заключение искам да ви пожелая успех и в най-скоро време (а не в неизвестното бъдеще) да поправите системата и да покажете, че заслужавате търпението и доверието ни.

  9. я вземете и кажете какви са плановете (във времето) да оправите неудобствата и липсващата функционалност на интерфейса?
    1. като се логнеш, защо винаги пита за език ? все едно че основно за това се логвам
    2. по всички места дето трябва да се избират дати, бройки и т.н. е изключително неудобно липсата на сойности по подразбиране, както и някакви елементарни инструменти за избор (на дати и предефинирани периоди)
    3. възможност за предефиниране на извлечения (примерно - за кредитни карти, месечни отчети и подобни)
    4. информация по депозитите - дата на падеж, лихви проценти, очаквани лихви при падеж ...
    5. възможност за customization - всеки спапан портал има my.weppage.bg, та очаквах някакъв вариант на my.e-fibank.bg, но гризнах дръвцето ...

  10. Аз също споделям мнението, че не е разумно да се правят промени без да са тествани. И аз имам трудности да работя с 'виртуалния клон', но къде с обаждания (2 пъти попадам на много учтиви и знаещи служители), къде сам се оправям. Имам опит с on-line банкирането само в една друга банка, но там нямат възможност да 'вградят' авторизиране с електронен подпис (а само със сертификат). Та - аз ще почакам. Когато съм имал необходимост от допълнителна услуга банката ми я даде - сега аз ще бъда лоялен. А тези VIP карти (или каквито са) са ненужни - за разлика от в салоните на банката на годината за 2008, аз винаги съм се чувствал добре във ПИБ.

Коментирай