В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Извлечения по карта и аз получавам от дъжд на вятър, от банката ми казаха, че имали проблеми с това.

    Интерфейса на новия сайт е много зле в сравнение със стария.

    На първо място тоя AJAX е отврат, като тръгна да попълвам платежно нареждане на всяко преместване на фокуса ми презарежда формата и забърсва всичко освен първата промяна която съм направил.

    Освен това на страницата е маркирано (*), че сума на превода е задължително, но отстрани е пояснено, че само 1 от полетата сума на превода и сума от сметката на клиента е задължително. Малко объркващо е, по скоро би трябвало и на двете полета да няма *.

    Целия виртуален клон ми се отваря в нов прозорец, вместо това можеше просто да си се вижда в стария както преди. Аз мога и сам да си преценя кога да отворя нов прозорец.

    По скоро за новия софтуер като цяло отколкото за виртуалния клон - сега ми се налага да си попълвам статистическите форми на ръка, преди бяха попълнени всички данни които от банката така или иначе знаят за превода.

    При превод за други банки се иска sort code, трябваше да се обадя на 0800 телефона, за да ми кажат какъв е тоя код защото с IBAN не стана.

    При преводи към сметки във ПИБ трябва да се попълни IBAN без BG отпред, което също никъде не го пише по интерфейса и пак на телефона 5 мин докато се свържа с оператор.

  2. Има редица проблеми откъм ползваемост, да видим:

    1.) Не мога да въведа платежно нареждане, без първо да съм създал кореспондент, защото полето име на бенефициент е нередактируемо. По непонятни за мен причини, въпреки че ползвам УЕП, не можех да добавям кореспонденти първоначално. След едно обаждане до виртуален клон проблема се реши.

    2.) При добавяне на кореспондент е задължително полето Адрес на кореспондента и Адрес на банката. На накои кореспонденти не им знам адреса. А за банките - нали не очаквате да тръгна по сайтовете им и да им вадя адресите?

    3.) При въвеждане на IBAN винаги иска код на банков клон в следващото поле. Защо е това, при положение, че този код присъства в самия IBAN - сигурно за тормоз на потребителите.

    4.) При въвеждане на IBAN, и при преглед на вече въведен такъв, цифрите не са разделени, както е стандарта във всички бланки, на 4-ки и една 2-ка накрая. Страшно неудобно за проверка, особено когато има серия еднакви цифри, от сорта на 888888 - имам такъв случай...

    5.) Падащия списък с номерата на кодовете в нарежданията към бюджета са много лош избор. Кодовете са 100-200 или повече, скролването надолу и търсенето с очи въобще не е оптимално. Много по-добре е да разрешите въвеждане на цифри, а след това да правите автоматично проверка по този масив и ако кода е невалиден, да се връща съобщение за грешка за това.

    6.) Защо всички бутони из формите са JavaScript, и още по-зле, защо като са JavaScript не поддържат изпращане с Enter (лесно е, мога да ви покажа как се прави :-D) не ми е ясно.

    7.) При добавяне на нов кореспондент в началото има една абсолютно ненужна, поне за мен, форма. Ненужна е, защото дори и да изпратя празно поле за търсене, като кликна Търсене ми излиза банковата сметка. За какво е формата тогава... Предполагам, че повечето ви клиенти нямат по 100 сметки, при които случай вероятно би било оправдано да има тази опция. За клиенти с 1-10 сметки би било добре да се показват директно сметките, вместо да ги карате да кликат на Търсене, за да си ги видят.

    8.) Доколкото помня последния път, когато се консултирах с документацията, част от нея все още не беше преведена на български.

    9.) Така и не разбрах как се ползват тези "темплейти". Знам какво означава темплейт, опитах се да запазя един, и после така и не можах да го намеря никъде в системата.

    Това се сещам на първо четене :-)

  3. Напълно съм съгласен с Ирина. И понеже искате съвети, ето ви:
    - оправете дизайна. сигурно е въпрос за заигравка с 1-2 CSS файла. В момента изглежда крайно непрофесионално. Мои колеги се преместиха към други банки само заради това. После се оказа, че и тези банки ползват FlexCube, но с пипнат дизайн.
    - влезте в сайтове на конкуренцията, които използват FlexCube. Пробвал съм този на Алианц, там формите са много по-интуитивни, дори изглеждат все едно се попълва хартиен документ, много по-добре е
    - сложете помощна информация (help) вътре в системата. Не като се обадя по телефона да ми казват, "ами вижте в Demo-то". Демо сайта е крайно орязан. Освен това има разлика, когато банкирането е на юридическо или физическо лице. Например добавянето на контрагенти (кореспонденти). Добре е и тези детайли да ги има някъде.
    - това, което обяснявате на хората по телефона, го слагайте във FAQ секция (често задавани въпроси), пак вътре в системата, за да намалите броя на обажданията
    - когато по формите има задължителни полета, обозначени със * е добре да има инфо какво трябва да се попълни.
    - когато едно поле е забранено да се въвежда ръчно, това също да личи по дизайна.

    В заключение да кажа, че новата система ми е по-удобна от старата, като изключим непрехвърлянето на историята. С макетите/шаблоните и запомнянето на информацията се работи по-лесно от преди. Разбира се, това ми костваше 1-2 дни главоблъскане. Като малка компенсация за неудобството, бихте могли да намалите таксите по платежните нареждания, вашите са по-високи от тези на другите банки, които ползвам. Желая ви успех.

  4. Освен това според мен би било по-практично ако първата страница, която се зарежда при влизане в профила, е направо "Сметки" както беше в предишната система. Така или иначе смяната на езика и другите настройки едва ли се модифицират от потребителите постоянно, не виждам смисъл всеки път да се озовавам на този екран.

  5. Като притежател на VISA кредитна карта, за мен е много удобно да мога да проверя транзакциите за периода 20.05.2008-19.06.2008 например. Новата система обаче ме задължава да избера максимален брой транзакции - 5/10/15, които да ми бъдат показани.

    В предната система нямаше ограничение за броя заявки и тази функционалност категорично ми липсва! Сега за да видя задълженията си по VISA-та за текущия отчетен период трябва да изпълнявам няколко поредни запитвания за движения по сметката с цел да видя всичките си разходи.

  6. Здравейте,

    Не съм сигурен, че това по-долу е точно за тази категория/тема, но не видях и подходяща такава:
    Това е коментара ми не само за виртуалния клон, а за банката и опита ми с нея.
    За 6 месеца се сблъсках със следните проблеми:

    1) Загубиха ми копието от личната карта и трябваше да ходя отново да ми я преснемат. След като има закон за защита на личните данни обяснението "ами тук някъде сме го загубили, не се притеснявайте" показва единствено некадърност, а дори и незачитане на закона (очаква се че банката е регистрирана като администратор на лични данни и наистина може да борави с тях).

    2) Информацията, която получавах на телефона, четейки сайта и разговаряйки със служителите в офисите обикновено се разминаваше (в най-добрия случай служителките признаваха, че не знаят). Това не би било проблем, ако:

    3) Днес ми изтече 3-месечния депозит (сключен на 10 март), който очаквах да е по промоцията "Дяволски добър депозит - 6.66%". Да, ама не - оказа се, че тези промоции не важели когато депозита е открит през виртуалния клон. Нищо че тогава бях изрично попитал по телефона за това (а дори и във офис на гише докато една позната откриваше същия депозит). Днес ми беше отговорено, че съм бил "подведен" тогава, но за съжаление нищо не може да се направи понеже не съм попитал за името на служителя. Докато останалите точки по-горе (а и по-долу) са просто неудобство, тази липса на координация и информираност в служителите на банката ми струваше пари (вярно, не много - 50-60 лева, но все пак пари).

    4) За новия виртуален клон - няма какво да се говори. Очевидно като потребителски интерфейс е много по-зле от преди, а и като функционалност някои неща липсват. Тук обаче, поне за мен, големия проблем е че цялата ми история не беше прехвърлена и нямам начин да направя справка за минали плащания. Да, стария сайт съществува, но неговия сертификат не може да бъде проверен (по-скоро е някакъв измислен), което го прави крайно несигурен.

    5) Извлечения по кредитната карта (хартиен носител, нормална поща) - това за 6 месеца ми се случи един единствен път. Вероятно по някаква случайност...

    Това е моя опит с ПИБ за последните 6 месеца. Честно казано въпреки добрата ви ПР кампания (Бербатов си е Бербатов), реалността за мен е друга.

    За момента съм уведомил единствено комисията за защита на потребителя за точка 3), като не очаквам нещо да се случи и предполагам до края на месеца ще си закрия сметките.

    Просто опита ми с вас е силно негативен (въпреки огромния плюс, че за разлика от другите банки в офисите не ти тръсват един куп бележки, които да попълваш в някой ъгъл).

Коментирай