В началото на май Първа инвестиционна банка премина към новата банкова информационна система Flex Cube.

Flex Cube е напълно централизирана и интегрирана основна банкова система за банкиране на дребно, корпоративно банкиране и инвестиционно банкиране. Flex Cube е системата с най-големи възможности за допълнително повишаване на качеството й, гъвкавост и приспособимост от всички основни банкови продукти.

С въвеждането на новата система се промени ползваният софтуер от Виртуалния банков клон на ПИБ.

В интернет пространството станахме свидетели на много обсъждания и коментари свързани с интегрирането на Flex Cube.

В блога на Първа инвестиционна банка имате възможността да се обърнете пряко към нашите специалисти. Отворени сме за коментари и препоръки от ваша страна свързани с интернет банкирането на ПИБ и с удоволствие ще изслушаме всяко едно мнение и ще отговорим на всички ваши въпроси.

Коментари

  1. Да добавя, понеже четох проблясъците от call центъра на ПИБ и искрено се смях:

    Клиент: Добър ден! Дали бихте могли да ми помогнете, аз...
    Оператор: Ами ако не мога аз, ще ви свържа с някоя колежка.

    Приключение с офис:

    Клиент: Добър ден. Тъй като си забравих паролата за онлайн банкирането и знам, че трябва да дойда в офис и вие сте ми най-близкия, бихте ли ми казали колко време отнема получаването на нова парола.
    Служителка: А, изчакайте половин час и пробвайте пак.
    Кл: Няма смисъл да чакам, аз не я помня.
    Сл: Ама след половин час ще можете пак.
    Кл: Ама аз не я помня. Трябва ми нова!
    Сл: Ааа, ама вие обадихте ли се на виртуалния клон?
    Кл: Ами не, понеже знам, че трябва на място.
    Сл: Не, не, обадете се на виртуалния клон, тогава елате.
    Кл (към "виртуалния клон"): Добър ден, аз си забравих паролата за интернет банкирането...
    Виртуален клон: Идете в реален клон.
    Кл (на място в реалния клон): Добър ден, имам следния проблем, забравих си паролата за интернет....
    Сл: Ама вие обадихте ли се на виртуалния клон?
    Кл: Да, казаха ми да дойда в реален.
    Сл: Аха, ами аз съм тук от скоро, имате ли нещо против да минете при колежката?
    Кл: Не. Няма проблем.
    Сл 2: Така, Ама да знаете, че има такса. Мисля 10 лева.
    Кл: Ок.
    Сл 2: Момент, така. А... (към Сл 3) абе не я виждам.
    Сл 3: Чакай да дойда... Мммммммм... май наистина я няма..
    Кл: А може би няма такса? :)
    Сл 2 § Сл 3: А, има има, но я няма тук..... Ами знаете ли, ще си удържим от сметката ви 10 лева.
    Кл: Стига да може. Нещо да подпиша?
    Сл 2: Не, ние ще си ги вземем.
    Кл: ОК. След колко време ще стане горе-долу?
    Сл 2: Ми не знаем, те ще си се свържат с вас от виртуалния.
    Кл: Ами телефонът и ел. адресът са си същите, които са в системата ви, така че ще очаквам да ми се обадите.
    Сл 2: Да, добре, това е.
    Кл: Все пак, сигурна ли сте за таксата. Дойдох специално заради вас, не живея тук. Ако искате ще изчакам, за да проверите.
    Сл 2: Не, не, ще се оправим.
    Кл В такъв случай бих искала да направя един друг превод сега, тъй като не се знае за колко време става...
    Сл. 2: А, да, да, ей сега. Такааа. ИМАТЕ ЛИ БАНКОВА СМЕТКА ПРИ НАС?
    Кл.: ????!!!!!!
    ........

    На другия ден. Клиентът не е вече във въпросния град.

    Сл 2: Ъъъъ, добър ден. Обаждам се........ и т.н. Можете ли да дойдете да платите таксата от 10 лв в офиса ни?

  2. Ето и моето мнение:

    Съгласна съм с повечето вече изброени неща за онлайн банкирането, така че ще се опитам да избегна прекаленото повтаряне.

    1) Според мен интерфейсът за един нормален потребител е изключително мъчителен. Да, аз също свикнах след 2-3 дни бълване на отрицателна енергия, но едва ли това е целта на ПИБ.

    2) Липсва ми много опцията тип View all, т.е. за кореспондентите, за темплейтите и т.н. И аз погледах известно време и се сетих къде да кликна, че да излязат, но нищо интуитивно нямаше в това.

    3) Наистина липсва Help вътре в самата система. Дори като малка колонка отстрани би било много по-лесно (вкл. за sort code, с който аз също се борих, активните и задължителни (*) полета и т.н).

    4) Опцията за максимум 15 транзакции за преглед не помага особено.

    5) Описанието на извършените транзакции е абсолютно безумно (най-вероятно и за самите служители на ПИБ).

    6) Естествено, неприятен е изборът коя информаця да се "мигрира" в новата система, но какво да се прави. Малко произволно ми се струва ПИБ да прецени, че нямам нужда да си гледам преводите и операциите преди 1 май (или че трябва другаде да си ги гледам), но...

    7) Отвъд самото банкиране, нелицеприятни правописни грешки, от типа "транСакция" и "деПит", които, сигурна съм, лесно могат да се отстранят.

    8) Проблемът с получаването на месечните извлечения очевидно е повсеместен и най-вероятно свързан, освен с всичко друго, и с нашите пощенски кутии и входове. Не би било зле опцията за получаване на извлечения при поискване и т.н. да фигурира и в онлайн варианта.

    9) И последно, за опита ми с офисите на банката.
    Изключително оценявам работното време на офисите (до 19.00 или дори 22.00 ч) на ПИБ и това, че нещата стават значително по-бързо. Сигурна съм обаче, че всички ще се съгласят, че многото гишета, когато са празни не помагат кой знае колко. Преди всичко особено неприятно впечатление ми е направил фактът, че точно в обедната почивка, някъде между 12.00 и 14.00, когато потчи всички се втурват да свършат нещо в банката, там остават 1 1/2 служител(к)и, които сумтят, ако другите не са се върнали навреме или претупват всичко набързо, защото е техен ред да излязат в почивка. Естествено, че те също имат нужда от почивка, но нещо трябва да се измисли. На няколко пъти съм ставала свидетелка на доста неприятни сдърпвания между служителки по този повод и то в различни офиси. Същият проблем е в сила и за "допълнителното" работно време, когато остава само 1 служител. Смисълът малко се губи, при условие че пак стават огромни опашки.
    Факт е, че и заради това предпочитам онлайн банкирането, но има неща, за които трябва да се ходи.

    Оставам верен фен на ПИБ и съм готова да проявя търпение (вече го правя) и ще се радвам ако наистина се доизпипат нещата.

    Успехи!

  3. Искам да отбележа още някои неща, които има нужда да се оправят, обаждал съм Ви се да ви уведомя за тях, според мен са важни. При платежните само първият ред от основанието отива в другата банка - за последно го проверих преди една седмица, за мен това е голям проблем, все пак по формат са минимум два. В извлечението по сметка вече излизат данни за транзакциите по-подробни, но ако е превод - не излиза както преди с име и сметка на контрагента, основание и пояснение. С две думи за преводите нищо смислено не излиза в извлечението, само името на кореспондента, и то както аз съм го написал. Отделно и печатната бланка за превод - ми не отговаря на стандарта. Пише примерно БИК код, а вади БАЕ (или така наречения от индийците sort code). Отделно за сметката наредител BG-то отпред на Ибана го е хванала липсата. А и да кажа на всички незнаещи, ако решите да пращате мейл през системата до съпорта - да знаете че кирилицата не минава. Отделно и нещата дето са ги писали по-горе. Да не ги повтарям. Би било хубаво да се чуе официално мнение че се работи по отстраняването на бъговете и доооправянето му, идеално би било и някакъв прогнозен срок. Това е от мен за днес.

  4. Благодарим на всички Вас, които така активно се включвате в дискусията! Всички Ваши забележки ще бъдат внимателно прегледани. Ще се радваме да разберем и кое в новата система Ви харесва, за да можем да насочим усилията си в усъвършенстване на Виртуалния банков клон на ПИБ. Онлайн банкирането е продукт, който е за Вас - клиентите на ПИБ, и кой друг, ако не Вие можете да ни кажете от какво имате нужда и какви корекции трябва да предприемем. Живка Пушкарова, директор Виртуален банков клон

  5. @Ирина

    Мерси!

    @Lidka

    Аз съм си търпелив. Даже нямаше и да се обадя, ама така любезно като ме подканят...

  6. Аз лично няма да съм така подробна, защото вече свикнах с интерфейса на Виртуалния клон, макар и с 2 дни борби и разговори надълго и нашироко с девойките от кол центъра. Но в крайна сметка лесни неща в живота няма. И без търпение не се получава.
    Мисля си, че тези от вас, които харесват ПИБ могат да са малко по-търпеливи, като мен. Да изчакаме и да видим дали ще чуят препоръките, които давате към банкирането.

  7. Понеже в началото разводних малко темата, ето (още малко към горните) коментари за сайта:

    1) Login page - това защо му е Cancel бутон?
    2) При плащане ми иска 2 пъти паролата??? Това някой сигурно е copy/paste-нал кода от страницата за смяна на паролата.
    3) Разглеждане на преводи (списъка) - за "Дата на изпълнение" ми дава датата когато съм направил заявката, а не датата за която съм го schedule-нал
    4) Статус на scheduled превод, който не е минал още се показва като Осчетоводен; няма ли по-добро разделение на това?
    5) Където има дати за въвеждане - може ли някаква контролка да се ползва?
    6) В момента искам да си закрия депозита - казва че не го намира??? В закриване на сметки също ми казва, че не намира нищо.
    7) Изискванията за парола са доста ограничени - няма @ например

    Ами това засега.
    Въпреки че за последния месец имаше някои подобрения все още е доста зле това.

  8. Да кажа и нещо добро все пак - опцията вътрешен превод собствени сметки е полезна.

    На някои транзакции не се вижда описанието, за да си добавя една карта като verified в Paypal трябваше да ходя до клон на банката където да ми дадат описанието на транзакцията.

  9. Geo, "Преводи и справки" > "Плащания" > "Шаблон за копиране" ти дава форма за търсене сред записаните от теб темплейти. На всеки можеш да дадеш "Копие" и да промениш само нужните данни за новата транзакция.

  10. От стария софтуер ми бяха импортнати по няколко копия на кореспондентите, някои от които бяха с IBAN на мои сметки.

    Когато ползвам темплейти системата идентифицира бенефициента по зададеното име и избира някое от копията. По тази причина трябваше наново да си въведа всички кореспонденти с нови имена, за да мога да ползвам темплейтите.

Коментирай