С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българските потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон, при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.
- Какво представлява Дигиталната карта?
Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.
Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.
Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни - като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.
Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.
* Най-просто казано NFC може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.
- Как работи дигиталната карта?
Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.
За да се случи магията, услугата NFC на смартфона трябва да е включена.
- Плащане
За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.
- В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
- За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
- С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).
- Как да заявите „Дигитална карта”?
За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.
Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:
- Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
- Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
- Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
- Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.
Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.
Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.
- Сигурност:
„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.
Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката. При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.
- Технически изисквания
Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.
Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.
* Host card emulation
- Такси и комисиони:
Плащане:
Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.
В чужбина: по Тарифа на Банката
Дигитална дебитна карта:
Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента 1 лв.
Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.
Дигитална кредитна карта:
За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента - 5 лв.
Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.
- За възникнали въпроси:
При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.
- Е-банкиране :0700 12 777
- +359 2 8002700;
- +359 2 8180003
или email: e-bank@fibank.bg
При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):
- 0700 12 012 – Картов център
- +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
- 0888 68 10 10
А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини - Радослав Янков:
Филип Филипов 2016-04-21 01:06:33
Много съм горд, че работих с колегите ми от Whiz по този проект. Това е бъдещето :)
Явор Минков 2016-04-20 19:10:07
Добра инициатива. Отново показвате, че сте сред напредничавите банки у нас. Но е изключително разочароващо да продължава липсата на universal апликация за windows 10.
Костадин Фиданчев 2016-04-20 16:45:56
Здравейте, радвам се, че мислите за нови услуги улесняващи потребителите. Имам телефон HTC One , който според списъка на мастер кард поддържа услугата...но като натисна nfc изписва device is not supported..къде бъркам?
Custumer Support 2016-04-21 11:39:38
Здравейте, Вашият Android с каква официална версия е? За да работи услугата, OC Android не трябва да е по-ниска от 4.4.
Костадин Фиданчев 2016-04-21 13:06:00
НТС One е с последната официална версия на андроид 5.0.1
Костадин Фиданчев 2016-04-21 13:50:59
Моделът е PN072 ,проверих и се поддържа според MasterCard. Единственото нещо,което ми хрумва е, че имам руут ...но едва ли е това...
Костадин Фиданчев 2016-04-21 18:56:22
За жалост не е това проблема...сложих официален андроид 4.4.2 и резултата е същия :устройството ви не може да извършва безконтактни плащания, съгласно изискванията на mastercard... други идеи за решаване на проблема?
Костадин Фиданчев 2016-04-22 18:34:03
хм, аз също проверих и според една програмка телефона си поддържа Host card emulation ето снимка:
<a href="http://pics.data.bg/categories/1/%d0%be%d0%b1%d1%89%d0%b8/14b69e7c9dec50309ac52b29cd0a6909/screenshot_2016-04-22-18-08-32/" rel="nofollow">Screenshot_2016-04-22-18-08-32</a> има ли някакъв начин чрез дебъгер или някак да проверя какво не съответства...
Георги Кодинов 2016-04-20 15:12:57
На блога ми съм описал подробно неуспешните си опити да "подкарам" услугата на андроид.
Жалко ! Идеята е добра.
http://georgi.kodinov.net/?p=1117
Custumer Support 2016-04-20 15:29:40
Здравейте, Запознахме се с описаната от Вас информация. :) Можете да смените вида банкиране - от Активно на Пасивно по двата начина, които сте описали, като необходимо условия за сигурността на сметките Ви е устройството да е регистрирано. И двата начина изискват да използвате токен. Третата опция да регистрирате устройството е, като посетите удобен за Вас офис на Банката. На място колегите ще проверят поради каква причина регистрацията не е била успешна и ще регистрират избраното от Вас устройство. Другият вариант е да пишете на колегите от Е-банкиране (e-bank@fibank.bg), които да проверят защо регистрацията не е минала успешно и ще отстранят проблема, като ще е необходимо освен описаната информация в Блога Ви, да приложите и Вашите три имена и ЕГН. Относно банкирането - правилно сте се ориентирал към Виртуалния банков клон, Моята Fibank е справочна система. :) Оставаме на разположение. Поздрави, Екипът на Fibank