С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българскimg_nfc_tutorial_8ите потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон,  при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.

 

  • Какво представлява Дигиталната карта?

 

Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.

Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.

Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни - като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.

Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.

* Най-просто казано NFC  може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.

 img_nfc_tutorial_6

 

  • Как работи дигиталната карта?

 

Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.

За да се случи магията, услугата NFC  на смартфона трябва да е включена.

 

  • Плащане

 

За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.img_nfc_tutorial_5

    • В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
    • За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
    • С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).

 

 

 

 

 

 

 

  • Как да заявите „Дигитална карта”?

 

За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.

img_nfc_tutorial_1Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю  „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:

    • Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
    • Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
    • Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
    • Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.

 

Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.

Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.

img_nfc_tutorial_2 img_nfc_tutorial_3 img_nfc_tutorial_4

 

  • Сигурност:

 

„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.

Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката.  При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.

 

  • Технически изисквания

 

Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.

Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.

* Host card emulation

 

  • Такси и комисиони:

 

 Плащане:

Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.

В чужбина: по Тарифа на Банката

Дигитална дебитна карта:

Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента  1 лв.

Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.

Дигитална кредитна карта:

За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента  - 5 лв.

Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.

 

 

  • За възникнали въпроси:

 

При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от  дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.

    • Е-банкиране :0700 12 777
    • +359 2 8002700;
    • +359 2 8180003

 

или email: e-bank@fibank.bg

При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):

    • 0700 12 012 – Картов център
    • +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
    • 0888 68 10 10

 


 

А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини - Радослав Янков:

" target="_blank">

Данира Доспевска-Шаренкапова

Данира е мениджър „Корпоративни комуникации”. Чрез блога на Fibank тя се грижи да получавате полезна и актуална информация от банковата сфера. Интересува се от развитието на дигиталните комуникации, информационните технологи и новите възможности, които те предоставят на потребителите.

Коментари

    1. Благодаря, точно това беше проблема:) Имам успешно плащане:)

  1. Благодаря Ви за отговора ... Надявам се скоро да мога и да плащам сметките си през мобилното приложение ... Аз имам регистрации и в "myfibank" и в "e-fibank", като в "e-fibank" имам и активно банкиране с "Токен" (ако така се нарича де) ... Та когато влизам в "e-fibank" през PC съм си направил няколко макета ... въпроса ми беше мога ли да достъпя точно тези макети (които сам съм направил профила си в "e-fibank") защото иначе трябва да ги правя пак в профила си на мобилното приложение (надявам се да съм го обяснил правилно) ... Благодаря Ви предварително ...

    1. Привет отново, към момента двете системи e-fibank и Мобилно приложение не са свързани и информацията от едната не е достъпна при ползване на другата, т.е. няма възможност да ползвате създадените макети в e-fibank при работа с приложението. В следващите версии на приложението тази опция ще бъде налична. Поздрави! :)

  2. Браво на вас ... Зарибих се с ПИБ още преди много години ... Тогава вие бяхте първите, които предлагаха дебитна карта по Интернет... Дано винаги да сте така иновативни... Заявих си електронна карта за плащане по NFC и се надявам скоро да мога да работя с телефона ... Сега въпроса: имам регистрация в myfibank и в e-fibank... За съжаление ми няма макетите, които имам заложени, когато ползвам компютър а не телефона ... Та има ли опция да се ползват макетите през телефона?
    В my fibank ми излизат сметките, които трябва да плащам (имам регистрация за всички сметки - ток, парно и т.н.) в софтуера за Android обаче няма такъв бутон ... или аз не съм го намерил ... Пак там ми излиза и заема който имам, както и данъците... Има ли такъв бутон и ако няма, кога евентуално ще има?

    1. Здравейте, г-н Петров, Благодарим Ви за доверието и интереса към новите ни продукти и услуги! :) Моята Fibank/ e-fibank и Мобилното ни приложение са съвсем различни системи. За улеснение на клиента предлагаме достъп до приложението с потребителското име и паролата съответно от Моята Fibank или e-fibank. В мобилното ни приложение към настоящия момент не предлагаме функционалност за плащане на битови сметки. Можете да създавате и използвате макети за преводи (при приложение с активно банкиране). Работим по функционалност за извършване на комунални плащания и през мобилното приложение. Когато това бъде налице, първо тук ще го обявим :) Желаем Ви хубава седмица! :) Поздрави, Екипът на Fibank

  3. Здравейте,

    Когато сме в търговски обект , как да разберем дали POS терминала во обекта обслужва безконтактни плащания и използва тази технология NFC

    Поздрави и хубав ден

    1. Здравейте, Ако ПОС терминалът приема безконтактни плащания, това е достатъчно, за да можете да направите плащане с дигитална карта. Няма разлика между безконтактни плащания с стандартни банкови карти и с дигитални. Дали терминалът приема безконтактни плащания може да разберете най-лесно, като попитате служителите в обекта. Всички безконтактни терминали са обозначени със знак, който обуславя приемането на безконтактни плащания. Технологията NFC е задължително техническо условие, за да може телефонът Ви да извършва дигитални плащания. Дали устройството поддържа тази функционалност, може да се види в спецификациите му. В списъка със сертифицирани устройства на MasterCard можете да откриете дали устройството Ви отговаря и на останалите технически изисквания. Поздрави, Екипът на Fibank

  4. Здравейте,
    Имам няколко въпроса които не стават ясни от вашето описание.
    1. При плащане с телефон, за сума над 25лв изисква ли ПИН?
    2. Ако да, как мога да си сменя ПИН-а на виртуалната карта, в опциите има само възможност да видя генерирания от вас ПИН.
    3. След доближаване апарата до терминала, на телефона се показва меню, потвърди или отхвърли. Ако избера "отхвърли" как информацията стига до терминала след като телефона вече е отдалечен от него.

    Поздрави

    1. Здравейте, При плащане в България на стойност над 25 лв. се изисква въвеждане на ПИН. Към момента не предлагаме функционалност за смяна на ПИН кода, но в следващите версии на приложението ще имате тази възможност. След доближаване на смартфона до ПОС терминала се показва екран със съобщение, че транзакцията е предадена успешно към ПОС терминала. Няма значение какво ще изберете – бутонът потвърди се ползва за изход от екрана, за да не се скрива преди да сте видял съобщението (както бутон ОК) ПОС терминалът обработва плащането, след като е получил информация от телефона Ви. Поздрави и хубав ден! :)

  5. Здравейте,
    Има ли някакви новини за клиентите ви изполващи Windows Mobile?

    My.fibank.bg не може да се ползва пълноценно през телефон, а алтернатива няма.

    Идеята за NFC плащанията е супер, бих екплоатирал веднага :))

Коментирай