С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българскimg_nfc_tutorial_8ите потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон,  при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.

 

  • Какво представлява Дигиталната карта?

 

Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.

Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.

Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни - като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.

Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.

* Най-просто казано NFC  може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.

 img_nfc_tutorial_6

 

  • Как работи дигиталната карта?

 

Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.

За да се случи магията, услугата NFC  на смартфона трябва да е включена.

 

  • Плащане

 

За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.img_nfc_tutorial_5

    • В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
    • За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
    • С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).

 

 

 

 

 

 

 

  • Как да заявите „Дигитална карта”?

 

За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.

img_nfc_tutorial_1Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю  „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:

    • Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
    • Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
    • Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
    • Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.

 

Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.

Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.

img_nfc_tutorial_2 img_nfc_tutorial_3 img_nfc_tutorial_4

 

  • Сигурност:

 

„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.

Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката.  При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.

 

  • Технически изисквания

 

Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.

Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.

* Host card emulation

 

  • Такси и комисиони:

 

 Плащане:

Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.

В чужбина: по Тарифа на Банката

Дигитална дебитна карта:

Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента  1 лв.

Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.

Дигитална кредитна карта:

За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента  - 5 лв.

Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.

 

 

  • За възникнали въпроси:

 

При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от  дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.

    • Е-банкиране :0700 12 777
    • +359 2 8002700;
    • +359 2 8180003

 

или email: e-bank@fibank.bg

При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):

    • 0700 12 012 – Картов център
    • +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
    • 0888 68 10 10

 


 

А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини - Радослав Янков:

" target="_blank">

Данира Доспевска-Шаренкапова

Данира е мениджър „Корпоративни комуникации”. Чрез блога на Fibank тя се грижи да получавате полезна и актуална информация от банковата сфера. Интересува се от развитието на дигиталните комуникации, информационните технологи и новите възможности, които те предоставят на потребителите.

Коментари

  1. Поддръжката за iOS трябва да стане през Apple Pay интеграция, тъй като не дават директен достъп до NFC хардуера (където го има). Работите ли по въпроса, Fibank? :)

    1. Привет, Започваме работа по обновяването и на приложението за iOS и когато имаме новини, ще ги обявим чрез официалните ни канали за комуникация :) Поздрави и хубав ден! :)

  2. Здравейте! Въпросът ми е кога услугата за плащане през NFC ще бъде налична и за клиентите с iOS устройства (iPhone 6S). Лек и успешен ден!

    1. Здравейте, Борислав, благодарим Ви за интереса :) Към момента услугата се предлага само за устройства, работещи с ОС Android, тъй като е базирана на технологията NFC, която пък от своя страна се предоставя само за мобилни устройства, работещи с Android. Поздрави и хубав ден! :) Екипът на Fibank

    1. Fibank, NFC има и на iPhone 6 (и Plus), и на iPhone 6s (и Plus), и на iPhone SE. Не можете да го пуснете, защото там плащанията засега, а може би и занапред, минават през зоркото око на Apple и Apple Pay. Дано все пак има развитие и на този фронт. Тук надеждата е в MasterCard вече и желанието ви да приложите и друга технология, не непременно ваша ;)

      Поздрави на колегите,
      Иван

  3. Здравейте,
    Наистина опцията "Период" е оправено, но проблема с опция "Тази седмица", когато е избрана в неделя си остава. Примерно тази неделя 17.04.2016 при избор на "Тази седмица" резултата беше от 18.04.2016 до 17.04.2016. Също така при избор на "Тази седмица" от днес 19.04.2016 в Картови авторизации ми обхваща коректно транзакциите от 18.04.2016 защото периода съответно е от 18 до 19. Но когато избера "Период" от 18 до 19 не показва транзакциите от 18ти. Няма да проверявам в другите справки, за които съм писал преди, но предполагам и там е същото. Изпробвано е на Андроид ОС. Ако се наложи ще дам инфо и от iOS, но мисля че екипа от разработчици имат къде да тестват тези функционалности.
    Надявам се в следващото обновление тези малки проблема да бъдат отстранени.
    Успешна седмица на целия екип!

    1. Здравейте отново, благодарим Ви за подробното описание, ще проверим датите. Успешна седмица и на Вас! :)

  4. Поздравления за новата услуга за плащане през телефон чрез NFC.
    С новата версия, всеки пък при използване на "Clear data" на Android устройствата за приложението Fibank, трябва всеки път да идентифицирам устройството и то вече е с различно генерирано ID. Може би това е свързано с обявената от Вас функционалност "*Improving security through a new method of generating the ID number of devices"?
    За съжаление отново не са отстранени проблемите със справките и датите, а за тези проблеми съм подал сигнал преди повече от година. От тогава имаше 3 обновявания на приложението.
    Хубаво е когато се добавят нови функционалности и технологии, но всяко неотстраняване на текущите проблеми води до натрупване на повече и повече такива с всяка нова версия, което може да доведе до повече негативизъм към използването на приложението.

    Успех за в бъдеще и се надявам скоро да може да използваме и услугите "Комунални плащания" през мобилното приложение.

    1. Здравейте, Емил, благодарим Ви за интереса и за това, че както винаги ни давате градивна обратна връзка :) Проблемът с датите в справките е оправен. Можете да променяте периода от опцията „Период“ с падащото меню със сроковете на справките. Грешката беше, че когато фиксирате период, не бе възможно да се променя от опцията „Период“. Но тази възможност вече е налице. Комуналните плащания също са обект на бъдещи обновявания на приложението. Поздрави и успешна седмица! :) Екипът на Fibank

Коментирай