С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българските потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон, при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.
- Какво представлява Дигиталната карта?
Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.
Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.
Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни - като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.
Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.
* Най-просто казано NFC може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.
- Как работи дигиталната карта?
Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.
За да се случи магията, услугата NFC на смартфона трябва да е включена.
- Плащане
За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.
- В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
- За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
- С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).
- Как да заявите „Дигитална карта”?
За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.
Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:
- Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
- Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
- Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
- Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.
Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.
Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.
- Сигурност:
„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.
Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката. При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.
- Технически изисквания
Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.
Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.
* Host card emulation
- Такси и комисиони:
Плащане:
Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.
В чужбина: по Тарифа на Банката
Дигитална дебитна карта:
Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента 1 лв.
Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.
Дигитална кредитна карта:
За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента - 5 лв.
Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.
- За възникнали въпроси:
При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.
- Е-банкиране :0700 12 777
- +359 2 8002700;
- +359 2 8180003
или email: e-bank@fibank.bg
При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):
- 0700 12 012 – Картов център
- +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
- 0888 68 10 10
А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини - Радослав Янков:
Страхомир Стоманов 2016-04-20 13:14:10
Поддръжката за iOS трябва да стане през Apple Pay интеграция, тъй като не дават директен достъп до NFC хардуера (където го има). Работите ли по въпроса, Fibank? :)
Custumer Support 2016-04-21 11:40:42
Привет, Започваме работа по обновяването и на приложението за iOS и когато имаме новини, ще ги обявим чрез официалните ни канали за комуникация :) Поздрави и хубав ден! :)
Borislav Donchev 2016-04-20 11:43:01
Здравейте! Въпросът ми е кога услугата за плащане през NFC ще бъде налична и за клиентите с iOS устройства (iPhone 6S). Лек и успешен ден!
Custumer Support 2016-04-20 11:45:56
Здравейте, Борислав, благодарим Ви за интереса :) Към момента услугата се предлага само за устройства, работещи с ОС Android, тъй като е базирана на технологията NFC, която пък от своя страна се предоставя само за мобилни устройства, работещи с Android. Поздрави и хубав ден! :) Екипът на Fibank
Иван 2016-04-20 16:25:34
Fibank, NFC има и на iPhone 6 (и Plus), и на iPhone 6s (и Plus), и на iPhone SE. Не можете да го пуснете, защото там плащанията засега, а може би и занапред, минават през зоркото око на Apple и Apple Pay. Дано все пак има развитие и на този фронт. Тук надеждата е в MasterCard вече и желанието ви да приложите и друга технология, не непременно ваша ;)
Поздрави на колегите,
Иван
Емил 2016-04-19 16:59:56
Здравейте,
Наистина опцията "Период" е оправено, но проблема с опция "Тази седмица", когато е избрана в неделя си остава. Примерно тази неделя 17.04.2016 при избор на "Тази седмица" резултата беше от 18.04.2016 до 17.04.2016. Също така при избор на "Тази седмица" от днес 19.04.2016 в Картови авторизации ми обхваща коректно транзакциите от 18.04.2016 защото периода съответно е от 18 до 19. Но когато избера "Период" от 18 до 19 не показва транзакциите от 18ти. Няма да проверявам в другите справки, за които съм писал преди, но предполагам и там е същото. Изпробвано е на Андроид ОС. Ако се наложи ще дам инфо и от iOS, но мисля че екипа от разработчици имат къде да тестват тези функционалности.
Надявам се в следващото обновление тези малки проблема да бъдат отстранени.
Успешна седмица на целия екип!
Custumer Support 2016-04-20 08:57:39
Здравейте отново, благодарим Ви за подробното описание, ще проверим датите. Успешна седмица и на Вас! :)
Емил 2016-04-18 12:17:29
Поздравления за новата услуга за плащане през телефон чрез NFC.
С новата версия, всеки пък при използване на "Clear data" на Android устройствата за приложението Fibank, трябва всеки път да идентифицирам устройството и то вече е с различно генерирано ID. Може би това е свързано с обявената от Вас функционалност "*Improving security through a new method of generating the ID number of devices"?
За съжаление отново не са отстранени проблемите със справките и датите, а за тези проблеми съм подал сигнал преди повече от година. От тогава имаше 3 обновявания на приложението.
Хубаво е когато се добавят нови функционалности и технологии, но всяко неотстраняване на текущите проблеми води до натрупване на повече и повече такива с всяка нова версия, което може да доведе до повече негативизъм към използването на приложението.
Успех за в бъдеще и се надявам скоро да може да използваме и услугите "Комунални плащания" през мобилното приложение.
Custumer Support 2016-04-18 13:26:20
Здравейте, Емил, благодарим Ви за интереса и за това, че както винаги ни давате градивна обратна връзка :) Проблемът с датите в справките е оправен. Можете да променяте периода от опцията „Период“ с падащото меню със сроковете на справките. Грешката беше, че когато фиксирате период, не бе възможно да се променя от опцията „Период“. Но тази възможност вече е налице. Комуналните плащания също са обект на бъдещи обновявания на приложението. Поздрави и успешна седмица! :) Екипът на Fibank