С новата услуга на Fibank – Дигитална карта, за първи път на българските потребители се дава възможността да извършват бързи безконтактни плащания само с помощта на мобилния си телефон, при това без да е необходимо да носят със себе си своите банкови карти.
- Какво представлява Дигиталната карта?
Дигиталната карта дава възможност за разплащане от ново поколение. Тя е специално разработен банков продукт, който ще направи достъпа до средствата Ви още по-лесен, бърз и удобен, благодарение на възможностите на съвременните мобилни технологии.
Дигиталната карта е cloud базирана услуга, стъпваща на технологията NFC (Near Field Communications)*.
Иновативната карта се издава като допълнителна карта към вече съществуваща Ваша сметка с дебитна или кредитна карта. Лимитите за плащане с Дигиталните карти са стандартни - като на останалите банкови карти и можете да ги промените в удобен за Вас офис на Банката.
Дигиталните кредитни карти използват кредитния лимит по сметката заедно с основната карта.
* Най-просто казано NFC може да се определи като: „набор от комуникационни протоколи, които позволяват на две електронни устройства, едно от които е обикновено преносимо устройство като смартфон, да установят комуникация чрез приближаването им едно от друго в рамките на 4 см”.
- Как работи дигиталната карта?
Посредством технологията NFC, Вашият смартфон се свързва с безконтактния ПОС терминал. Информацията, която те обменят, представлява същинският процес на плащане.
За да се случи магията, услугата NFC на смартфона трябва да е включена.
- Плащане
За да платите с Дигитална карта, е необходимо само да доближите гърба на Вашето смарт устройство до безконтактен ПОС терминал.
- В България плащанията до 25 лв. не изискват въвеждането на ПИН код за авторизацията, а в чужбина според лимита за безконтактни плащания на самия ПОС терминал;
- За плащания над 25 лв. е необходимо да въведете ПИН код на дигиталната карта;
- С услугата ни „дигитална карта” можете да извършите до 10 плащания в режим офлайн (без устройството Ви да е свързано с интернет).
- Как да заявите „Дигитална карта”?
За да заявите „Дигитална карта”, е необходимо на първо място да използвате мобилното ни приложение Fibank – с активно банкиране и да работите от регистрирано мобилно устройство; смартфонът Ви да работи под операционната система Android с версия не по-ниска от 4.4 и да поддържа технологията NFC.
Не е необходимо да посещавате офис на Банката и да попълвате формуляри. Заявката за дигитална карта става бързо и лесно през мобилното ни приложение Fibank. В менюто на приложението ще откриете подменю „Дигитални плащания с NFC”. Стъпка по стъпка интуитивното меню ще Ви отведе до завършване на заявката за Дигитална карта. След като заявката Ви бъде обработена от Банката, ще получите известие, което ще Ви отведе в меню „Дигитални плащания с NFC”, а оттам ще можете да:
- Използвате дигиталната си карта от Fibank за бързи безконтактни плащания;
- Да промените псевдонима на картата, за по-голямо удобство;
- Да променяте статуса на картата на активна и неактивна;
- Да получите ПИН кода на Дигиталната карта за плащания, които изискват потвърждение с ПИН код.
Можете да издадете по 1 Дигитална карта към всяка от Вашите сметки с карти, издадени от Първа инвестиционна банка. Веднъж издадена, дигиталната карта ще бъде видима в меню „Карти” на мобилното приложение, както и в „Справки” в Моята Fibank и Виртуален банков клон. Всички налични справки за стандартните Ви карти от системите за дистанционно банкиране, ще бъдат достъпни и за Дигиталните Ви карти.
Услугата „дигитална карта” е достъпна само за клиенти физически лица.
- Сигурност:
„Дигиталната карта” е cloud базирана услуга. Това гарантира максимална сигурност на Вашите данни и средства, тъй като те не се съхраняват на физически носител.
Смартфонът Ви служи като средство за идентификация. Ето защо можете да използвате дадена Дигитална карта само на едно устройство – устройството, от което тя е заявена. Друго условие, за да бъде възможно използването на Дигиталната Ви карта, е мобилното устройство да е регистрирано в Банката. При преинсталация на приложението ще се наложи отново да регистрирате устройството си в Банката, но ако картата е заявена от същото устройство, ще можете да я използвате след регистрацията му.
- Технически изисквания
Услугата е достъпна за устройства с лицензирана версия операционна система Android (не по-ниска от 4.4)., които поддържат NFC.
Устройството следва да е одобрено и сертифицирано от MasterCard и да фигурира в списъка с устройства, поддържащи HCE* елемент.
* Host card emulation
- Такси и комисиони:
Плащане:
Плащането с „дигитална карта” в България е без такса.
В чужбина: по Тарифа на Банката
Дигитална дебитна карта:
Издаването на дигиталната дебитна карта е с такса по Тарифа на Банката – към момента 1 лв.
Дигиталната дебитна карта е освободена от такса поддръжка.
Дигитална кредитна карта:
За първата една година кредитната дигиталната карта е освободена от такса поддръжка, а след това таксата е по Тарифа на Банката, към момента - 5 лв.
Издаването на дигитална кредитна карта е без такса.
- За възникнали въпроси:
При възникнали въпроси можете да се свържете с нас, като ни пишете в Блога, Facebook, Twitter или Google+, както и да се свържете директно с колегите от дирекциите Е-банкиране или Картови разплащания.
- Е-банкиране :0700 12 777
- +359 2 8002700;
- +359 2 8180003
или email: e-bank@fibank.bg
При възникнали затруднения при плащане (Картови разплащания):
- 0700 12 012 – Картов център
- +359 2 817 11 43; +359 2 817 11 44
- 0888 68 10 10
А ето и видеото ни, представящо Дигиталната карта. В главната роля влиза носителят на световната купа по сноуборд в паралелните дисциплини - Радослав Янков:
Йоана Байчева 2019-11-02 16:44:48
Здравейте, напоследък съм объркана. Навсякъде има безконтактни терминали, банкомати. На някой места плащанията с умни устройства минават, на други места не. При мой познати с магазин на морето положението е още зле, особено през летният период когато е пълно с чужденци - на едни клиенти минават на други не. Направо не знам какъв е проблема и защо се получава това... уж всичко е за наше улеснение.
Десислава Богданова 2019-11-08 12:36:02
Здравейте! Това зависи от настройките на терминала.
Димитър Генов 2019-08-20 17:07:17
Как мога да активирам дигитална карта и каква е месечната такса за поддръжката?
Десислава Богданова 2019-08-20 17:16:00
Здравейте! Можете да се запознаете с процедурата за активиране тук https://newblog.fibank.bg/дигитализиране-на-карти-mastercard.html
Таксата за издаване на дигитална дебитна карта е 1 лев. За дигитална кредитна карта - няма такса издаване. С останалите такси можете да се запознаете в Тарифа на банката, стр. 25-29.
Георги Жечев 2017-12-15 15:41:39
Здравейте,
опитвам се да си настрия телефона за плащане с NFC. Получих карта, активирах я, но когати натисна бутона за плащане изписва: "Зареждане..." и след известно време: "Картата е заета. Моля опитайте отново." Какъв може да е проблема и как може да се реши.
Благодаря предварително
Г. Жечев
Христо 2017-04-01 09:48:50
Здравейте,
Имам същия проблем като на Жеко Янев - устройството ми е "Samsung Galaxy S7 (SM-G930F)" - и не е root-нат със сигурност, но приложението ми изписва, че не е съвместимо с изискванията на MasterCard. Можете ли да окажете съдействие?
П.С. Също така съм Update-нал приложението до последна версия (30.03) 2.1.1
Поздрави,
Христо
Dessislava Bogdanova 2017-04-03 12:49:00
Здравейте! Възможно е да получавате съобщение за грешка, ако телефонът Ви не поддържа дигитални плащания, поради това, че не сте активирал всички нужни за работата на приложението permission-и: Settings – Applications – Application manager – намирате в приложението My Fibank и разрешавате всички permission-и за него. Другата опция, ако това не помогне, е да направите тест със специално разработеното за целта приложение: HCE Compliance Checker - Android Apps on Google Play.
Иван 2016-10-15 11:23:50
Вече извърших първото си плащане с мобилен телефон, така че изглежда с телефона и дигиталната карта всичко е наред.
За съжаление опитите ми да платя в магазин Кауфланд досега бяха неуспешни. Изписва ми някакво съобщение за грешка и ме пита дали желая да опитам отново.
Възможно ли е причината да е в техния пос-терминал или да не са активирали подобна услуга? Единия път даже бяха твърде учудени: "Ама как така ще платите с телефон"?
Разбира се, пос-терминалът им приема плащания с безконтактни карти.
Customer Support 2016-10-17 10:13:57
Здравейте, Иван, Вероятно проблемът е в пост терминала на съответния търговец. Възможно е да се дължи и на комуникационен проблем в момента на извършване на плащането. Ако ПОС терминалът и устройството не са били достатъчно близо, е възможно да се получи тази грешка. Важно е и да се знае къде точно е NFC антената на самото мобилно устройство -така безконтактните плащания ще се осъществяват по-лесно. От страна на търговеца не е необходимо да се правят допълнителни настройки, единствено терминалът трябва да приема безконтактни плащания – ако приема безконтактни плащания с карта, ще ги приема и с мобилно устройство. От Вашите думи разбираме, че служителите просто не познават тази възможност. :) Успешна седмица! :) Поздрави, Екипът на Fibank
Жеко Янев 2016-07-15 16:26:11
Здравейте,
Според приложението телефонът ми не отговаря на техническите изисквания, но в линка, който сте дали тук към мастеркард - фигурира (става въпрос за Galaxy S7 Edge /SM-G935F/).
Моля, обновете проложението с новите устройства.