Уважаеми дами и господа,
Благодарим на всички клиенти, които през последните 3 месеца ни изпращаха своите конструктивни предложения и препоръки за по-доброто, улеснено и клиентски-ориентирано функциониране на Виртуалния банков клон. В момента Първа инвестиционна банка работи активно по интегрирането на Вашите препоръки и очакваме до края на годината осъвременената версия на интернет банкирането да бъде пусната на живо.
С уважение,
Светослав Молдовански
"Оперативен директор"
Дамян 2010-02-03 22:45:11
@Десислава Иванова
Благодаря, за отговора. За сега съм доволен от Вашите реакции относно критиките ни, с малки изключения. За мен, една банка печели доверието на клиентите си, с компетентното и не подценяващо отношение към тях. Има още какво да се желае в компетентността на служителите в банк. ви клонове, но в блога Ви това качество е на доста по-високо ниво. Затова, съжелявам, ако понякога съм бил по-остър в реакциите си в блога, но това е предизвикано от механичните Ви отговори относно проблемите, за които се пишат, а това е лесно забележимо. Повярвайте ми!
С поздрав!
Дамян-Ваш за сега почитател!
ПП:Имате и пуснати анкети в сайта на ПИБ чрез, които можете да определите отношението към банката, а българина е недоверчив по природа, и не напразно.Който и да е живял в нашите условия/независимо на коя модерна европейска държава е жител/, щеше и да е по-зле от нас относно доверието си в държавните и финансови институции.
Customer Support 2010-02-02 13:29:39
@ Stoyanov Да, можете да заявите издаване на дебитна карта от ПИБ в интеренет и автоматично ще бъде открита разплащателна сметка към картата. За момента не е възможно закриване на каквито и да било сметки през виртуалния клон, но работим усилено по въпроса. Депозитът Ви ще се поднови автоматично за същия период, сметката ще бъде активна и без такси за поддръжка. Поздрави, Екип на ПИБ
Customer Support 2010-02-02 13:28:54
@ Дамян Здравейте, обмисляме Вашите предложения за онлайн закриване на сметки. Ние също имаме желание да добавим тази опция за клиентите ни. Необходимо ни е още време, за да успеем да преценим по-детайлно всички процедури съпътстващи процеса по закриване. Поздрави! Десислава Иванова Директор "Интернет клон"
Stoyanov 2010-01-31 01:30:22
Мерси за отговорите. Имам още два въпроса. В такъв случай а възможно ли е да си открия сметка с дебитна карта от интернет ? Какво се случва с депозит открит през онлайн клона на банката след изтичането на срока му (отново ли влиза в ефект ограничението, че сметка не може да се закрива в интернет) ?
Дамян 2010-01-30 16:58:00
@Customer Support
Много интересно какви са тези счетоводни причини поради, които не могат да се закрият собствените ни банк. сметки. Защо все се аргументирате със счетоводителите за нещо, което може да стане с две кликвания на мишката в Интернет банкиране Ви. Още повече, че досега съм имал интернет банкиране в около 5-6 банки в България и нямам никакъв проблем след като нулирам сметката да я закрия чрез е-банкирането. Само при Вас още се оправдавате със счет. отдел. Ами срещнете с тях и си настройте ВБК, за го направите възможна тази операция, и да не разкарвате клиентите си да ходят за безсмислени причини до банк. Ви клонове. Стига с тези усложнения. Апропо, много от нещата, които преди сте отговаряли, че са невъзможни с виртуалното банкиране, ги направихте възможни, а това/закриването на банк. сметки чрез ВБК/ е най-малкото, което може да активирате.
Дерзайте и не отговаряйте като бюрократи.
Customer Support 2010-01-27 14:51:22
@ Stoyanov Не е възможно закриването на сметки чрез виртуалното банкиране поради счетоводни причини. Можете да упълномощите трето лице да се разпореди, както желаете, чрез нотариално заверено пълномощно. Единствено разплащателните сметки без дебитна карта се таксуват месечно с 0.30 лв., без значение дали са открити в интернет. Поздрави, Екип на ПИБ
Stoyanov 2010-01-24 09:53:16
Тъй като съм в чужбина ми се налага да използвам онлайн банкирането и за сега съм доволен. Но, до колкото разбрах не мога да закрия сметка през него... Има ли друг вариант без лично присъствие ? Също така сметките открити през онлайн банковия клон, имат ли месечни такси ?
Здравко Кордов 2010-01-06 12:44:33
@ВБК и ежедневни обработки,
Така, да приемем, че това, което казвате е достоверно и съответно, описанието в хелпа на сайта секция Наредени документи е, цитирам:
"Значението на статусите за платежни документи във Виртуалния банков се определя от следните особености:
За Превод собствени сметки, Вътрешен превод и Покупкопродажба на валута:
◦Одобрен- документът е успешно осчетоводен;"
край на цитата
Обърнете внимание-Одобрен- документът е успешно осчетоводен.
Така, по-нататък. Показаното в секция Наредени документи в самия документ Превод собствени сметки:
а)за единия превод:
-горе в документа
"Статус дата: 27/12/2009 11:40:16
Референция: хххххх....; Статус: Одобрен"
-долу в документа
"Статус:Създаден; Дата на статус:27/12/2009 11:40:10"
б)за другия:
-горе в документа
"Статус дата: 27/12/2009 11:37:22
Референция: хххххх....; Статус: Одобрен"
-долу в документа
"Статус:Създаден; Дата на статус:27/12/2009 11:37:16"
Или, както се вижда и двата ми превода са ми одобрени на 27/12/2009, единия в 11:37:22ч., другия в 11:40:16ч. Т. е. предиобяд, като периода за обработка е точно 6 секунди и за двата /времеинтервала м/у статус: създаден и статус: одобрен/. Е, пак се връщам на питането си, поради какви причини са осчетоводени на 28/12/2009г., в противоречие с вашия отговор и описаното в хелпа. М/у другото нямал съм проблеми с интернет банкирането на ПИБ досега, независимо кога съм правил вътрешни преводи, дали е делничен ден, или почивен, винаги са се осчетоводявали същия ден. Чакам по-приемлив отговор. Достатъчно аргументи представих, за разминаването м/у вашия отговор и действителното интернет банкиране на ПИБ.
Поздрави!
ВБК и ежедневни обработки 2010-01-04 11:43:30
@Здравко,
Всички банки в БГ са обявили, че е-банкинга им е 24x7. Всъщност на всички банки им е необходимо да правят ежедневни обработки. По време на тези обработки, нито една банка не приема плащания, а ги задържа до следващ работен ден. Осчетоводяват се с вальор на новия раб. ден. Поправи ме ако има банка в БГ, която е изключение от това правило. Разбира се дължината на ежедневната обработка е различна в различните банки и зависи от броя сметки в нея. В по малките банки дължината е около 3-4 часа, а в по големите е дори 13-14часа. В тези часове справките са наистина 24x7, но осчетоводяването на постъпилите платежни ще бъде е със следваща счет. дата. В ПИБ можеш да разбереш, че банката е в период на ежедневни обработки, когато платежното ти нареждане застане в статус Очаква обработка. Статуса е описан в хелпа на сайта секция Наредени документи.
Здравко Кордов 2009-12-31 19:56:32
Искам да направя един коментар относно ВБК, и да се спре с заблуждението, че банковите операции осъществени чрез ВБК са в реално време, както е рекламиран в сайта на ПИБ и също в противоречие на отговорите на служителите на инф. тел. за онлайн-банкирането при мои неколкократни запитвания, относно това. Случая е следния: На 27.12.2009г./неделя/ беше падежа на два мои срочни преференциални депозита и аз обърнах цялото село, където бях на почивка, за да намеря интернет, за да ги прехвърля в др. мои преференциални ср. депозити, чрез ВБК / носих си лаптопа с флашка заредена със необходимия сертификат/, все пак времето е пари , нали така, още повече, че не бяха малка сума. Всичко мина нормално, като ми отчете веднага , че преводите са осъществени на същата дата преди обяд/около 11:40ч./. Но каква беше изненадата ми когато се прибрах в града и влязох в онлайн-банкирането си, на 29.12.2009г., и видях, че лихва по депозитите е начислена за един ден, вместо за два/от 27.12 до 29.12/, като дата на последно движение/извършените гореспоменати вътр. преводи-собсвенни сметки/, бе 28.12.2009г. Позвъних на инф. тел. за ВБК и получих всякакви необосновани обяснения, въпреки, че от същия тел. ме убеждаваха, че независимо кога правя транзакция чрез ВБК, то тогава и датата на осчетодовяване, и това е предимството на онлайн-банкирането. Поискаха да се консултират и т.н., но в общи линии, нищо достоверно не казаха, а ме посъветваха да пусна молба от някои банк. клонове. Тогава обясних ситуацията чрез пощата на моя логин във ВБК и от там ми отговориха, да се обърна към гл. счетоводител на ПИБ в града ни. Е, позвъних му и го запознах с проблема и той се съгласи с мен, че това разминаване в датите е в ущърб на мен, но т. к. са коледни празници и служителите също заслужават почивка, то каквото и да съм осъществил чрез ВБК от 24.12.2009г. до 28.12.2009г., то ще бъде осчетодовено на първия раб. ден, а именно 28.12.2009г. /или формално има интернет банкиране, но финансово го няма, през тези дни/. За мен това звучеше, все едно да нямам интернет по време на празниците, защото служителите на интернет доставчика, трябва да си почиват тогава. През годината има много празници, които са по няколко дни/ ами, ако са по десет дни, както в някои евр. държави с католическо вероизповедание/ и е недопустимо, клиентите на банката да не могат да боравят рационално, чрез ВБК с вложените си средства /нали това е смисъла на онлайн-банкирането/. Времето е пари и надявам се Вие като финансисти, трябва много добре да го знаете това. Идва следващата 2010г. и Ви желая, да подобрите услугите си , особено вашия ВБК, за да сме на европейско ниво, а не на балканско.
Весело посрещане на новата година!
П.С: Изказвам благодарността си, за подобрението на интернетбанкирането Ви през изминаващата година, и особено на изпълнението на 80% от препоръките ми и критиките, чрез блога през нея година.