От известно време в интернет пространството се появи сайт, който предлага на потребителите модификация на интерфейса на Виртуалния банков клон на ПИБ.

Този сайт не е сайт на Първа инвестиционна банка. Скриптът не е одобрен от банката, не е тестван от нас и взаимодействието му с нашия сайт не е ясно. Поради тази причина не препоръчваме на клиентите на банката употребата на скрипта, който този сайт предлага, тъй като не можем да гарантираме сигурността и коректността на работа на клиентите, които го използват.

ПИБ отчита мнението на клиентите си относно интерфейса на FC@ и вече е предприела мерки за неговата промяна.

Коментари

  1. Здравейте г-н Сербезов Благодарим че се свързахте с нас. Това ще помогне за подобряване на нашата услуга. Направена е подробна справка относно осчетоводяване на Вашите транзакции чрез дебитната Ви карта. В периода 01.10.2008 – 05.10.2008 беше проведено периодично обновяване/осъвременяване на работния софтуер на Casys International. Както във Вашият случай, така и при голям брой други клиенти, осчетоводяването на транзакции след 30.09.2008г. е започнало след 06.10.2008г., от там идва забавянето. Приемете нашите извинения. Конкретния случай е пример за полезна обратна връзка, чрез която ние подобряваме услугите си. Поздрави. Екип на ПИБ

  2. Извинявам се, че пак ще възобновя темата, но ето ги голите факти:

    истемна дата Дата на изпълнение Референция описание Сума - дебит Сума - кредит Бенефициент - име Текущо салдо
    09/10/2008 04/10/2008 000ZCMG08283B3CF Плащане / отмяна ПОС BILLA SLAVIA -SPJIK .....
    09/10/2008 03/10/2008 000ZCMG08283E5QY Плащане / отмяна ПОС GLADEN BG -EASY PAY ....
    09/10/2008 03/10/2008 000ZCMG08283E5QZ Такси картови операции GLADEN BG -EASY PAY ....
    09/10/2008 04/10/2008 000ZCMG08283B3CG Такси картови операции BILLA SLAVIA -SPJIK ....


    Ето това имах предвид, а вероятно и г-н Димитров ако се замисли ще види, че и при него е така. Струва ми се че не са точно два работни дни? Малко множко ми се струва за чакане, и както бях писал по-горе, като ми се натрупат няколкостотин лева като блокирана сума ми е доста трудно да помня какво съм плащал. Все пак два дни е приемливо като срок, но тук май че и до четири дни стига. И не се случва за първи път. Бих желал съпорта да вземе аргументирано отношение по въпроса, и то не само за мен а да се ангажира за всички потребители на карти, а не само да коментира колко е хубав картовия център, няма спор върши добра работа, но трябва все пак и в банковата система да се обработват данните малко по-чевръсто.

  3. Здравейте г-н Димитров, С удоволствие ще продължим дискусията. Както вече споменахме собственият авторизационен център на ПИБ позволява своевременно актуализиране на салдото по сметката на картата при промяна в него. С други думи, когато Вие получите превод, той веднага е достъпен по картата. В случай, че направите транзакция, независимо дали е след или преди превода, както описвате във Вашата ситуация, по сметката Ви се формира блокировка за съответната сума, която не позволява да я ползвате отново. В ПИБ процедурата по обработка на транзакцията (в момента става въпрос конкретно за транзакция в България с дебитна карта) е 2 работни дни. Фактът, че операцията се отразява по сметката по-късно по никакъв начин не въздейства върху актуалността на салдото достъпно с картата Ви. Нашето мнение, е че за клиента е по-важно да разполага с постъпилите средства веднага, отколкото да чака няколкочасови допълнителни обработки, които да актуализират салдото към картата. Оставаме на разположение. Поздрави, Екип на ПИБ

  4. Благодаря Ви за подробния отговор!
    Все пак искам да продължа дискусията. Признавам, че нищо не разбирам от банково дело, но ми е странно как при условие, че работите със собствен авторизационен център и както разбирам от Вашия отговор е направен с идеята за следене в реално време, се случи следната ситуация:
    извършвам плащане с картата във вторник.
    в четвъртък на картата ми се превежда заплатата.
    Резултатът е, че в онлайн банкирането е отчетено постъпването на пари от заплатата ми преди плащането (което е извършено преди повече от 48 часа.). Или аз нещо не разбирам, или нещата сякаш не се случват както би трябвало да бъде (следене на салдото в реално време).

    Поздрави,
    Пламен Димитров

  5. Здравейте г-н Димитров, Като начало Ви Благодарим за вашите въпроси. Те са важни за подобряване на качеството на обслужване от страна на ПИБ. Първа инвестиционна банка е една от малкото банки на територията на страната, която обработва самостоятелно транзакциите с карти посредством собствен авторизационен център работещ в онлайн режим. Основната идея на банката да предприеме тази стъпка бе да предостави на своите клиенти възможността за достъпност на средствата в реално време, а не да разчита на двукратно в рамките на деня, например, актуализиране на салдата. В тази връзка настъпи промяна в цикъла на обработване (осчетоводяване) на транзакциите. Всички транзакции с дебитни карти на територията на България се отразяват по клиентската сметка на втория работен ден след датата на транзакцията. Основният принцип в международен план е достъпността на средствата по сметката чрез картата, докато осчетоводяването може да се забави. Това по никакъв начин не би трябвало да ви притеснява, тъй като наличността се поддържа актуална към всеки един момент. Относно обработката на транзакциите с кредитни карти трябва да се отбележи, че този процес е зависим от банката, на чийто терминал е ползвана картата. Стандартно времето за осчетоводяване на подобна транзакция е 3-5 дни. С цел по-голяма отчетност и сигурност ПИБ предлага на своите клиенти услугата СМС уведомление при извършване на транзакция с карта. За Ваше удобство и допълнителна информация относно Вашите транзакции може да се обърнете към специалистите от Картови разплащания. Те са на разположение 24 часа на посочените на гърба на Вашата карта телефони. Отново благодарим за интереса и оставаме с уважение, Поздрави, Екип на ПИБ

  6. Съвет от мен, не си губи времето да пишеш. звъниш и др. подобни. Вариант е да работиш с това, което се предлага или др. вариант е да си смениш банката ... всичко останало според мен е загуба на време - ти решаваш.

  7. Изглежда никой не желае да отговори. Напоследък май нещо хората от съпорта отговарят доста бавно.

  8. Господин Сербезов,

    Благодаря Ви за забележката. И аз видях, че не е за тук, но беше вече късно. Просто преглеждах коментарите и реших и аз да изкажа недоволството си, без да осъзнавам, че коментарите са тематизирани.

    Все пак се надявам, че някой ще обърне внимание и ще получим отговор на поставените въпроси.

  9. Въпросът не е за тази тема, но да, и на мен ми е интересно защото толкова много се чака за да се обработят транзакциите. Седят само като блокирана сума, ама човек може ли да помни какво е правил за да си провери дали нещо не е осчетоводено два пъти? И това не зависи дали атм-а или пос-а е на ПИБ или е на друга банка, поне според моите наблюдения. И още нещо, има забавяния в пращането на смс-ите при авторизации, по някой път се бавят с часове, понякога не пристигат изобщо, а ми се е случвало и да дойде два пъти. Моля съпорта да отговори, и то не избирателно само за част от въпросите, а на всички.

  10. Здравейте,

    От близо 7 месеца ползвам онлайн банкирането, за да следя и управлявам средствата си в кредитната карта MasterCard, която имам в ПИБ.
    От две седмици ползвам онлайн банкирането, за да следя средствата си и по дебитната карта. С доста голямо очудване установих, че транзакциите, които извършвам, се обновяват след повече от 48 часа!! (за сравнение, електронното банкиране на Пощенска банка ми обновяваше транзакциите още същия ден, когато тя е направена например сутринта).
    За кредитните карти криво-ляво ми обясниха защо се обновява след няколко дни (стигало е и до 10) , но нещо не виждам това обяснение да е приложимо за дебитните Ви карти.

    Можете ли да ми дадете повече информация, защо това се случва и каква е причината да се поддържа горе-долу точна информация за това какви транзакции са се извършили, ако не същия, то поне от предния ден?

    Благодаря Ви предварително.

Коментирай