От известно време в интернет пространството се появи сайт, който предлага на потребителите модификация на интерфейса на Виртуалния банков клон на ПИБ.

Този сайт не е сайт на Първа инвестиционна банка. Скриптът не е одобрен от банката, не е тестван от нас и взаимодействието му с нашия сайт не е ясно. Поради тази причина не препоръчваме на клиентите на банката употребата на скрипта, който този сайт предлага, тъй като не можем да гарантираме сигурността и коректността на работа на клиентите, които го използват.

ПИБ отчита мнението на клиентите си относно интерфейса на FC@ и вече е предприела мерки за неговата промяна.

Коментари

  1. Здравейте
    От около 11 години се занимавам с компютри, сървъри, интернет и малко програмиране.
    Изказването което цитирам по-долу ми се струва странно и непрофесионално.
    Предложението на saiman е логично и лесно постижимо с java script, който е client side - не натоварва сървърите Ви нито забавя транзакциите (даже може може и да ги ускори ако се прави професионално (reusable code, caching))!
    Смятам че индийците които са правили системата са избрали най-лесния за тях начин и най-нефункционалния (неудобен) за клиента.
    Когато в системата има недомислици и проблеми не трябва да се опитвате да ги защитавате а да ги отстранявате и то моментално!
    Хващайте се за работа. Очаквам от Вас спискък с проблемите и срещу всеки дата за неговото отстраняване. 3 месеца минаха, действия (оправени проблеми по системата) от Вас не виждам. Защо ? До кога ?

    >В конкретения случай, ако бъде реализирана работата на програмата >попредложения от Вас начин, ще се забави скоростта на извършване на
    > транзакции, зареждане на страницата, преминаване от едно меню в друго.
    >Затова сме избрали най-добрият оптимален вариант като скорост и >функционалност на системата.

    >С поздрав,
    >Живка Пушкарова

  2. Здравейте,

    първо бих искал да се обърна към г-жа Пушкарова.
    Всяко нещо, което би довело до повишаване на удобството при работа на Вашите клиенти има смисъл. Но да речем, че колкото и да е добро, предложението на господина за автоматизация (която аз много ценя и харесвам) няма да реши нещо супер важно. Ето защо, мисля, че за всички клиенти на виртуалния клон на банката е важно да разберат какви са Вашите приоритети, какво имате в списъка си със задачи и с какви срокове. Тъй като става дума за работата на хиляди клиенти (вярвам, че все още са толкова), те имат право да получат тази информация.
    Аз самият ползвам системата и за личните си и за фирмените си сметки. Досещате ли се при работа какво затруднение е за всеки Вътрешнобанков превод да се налага да проверяваме за какво е преводът, тъй като за повече от 2 месеца от личното Ви обещание няма промяна в тази информация?! Защо при извлечение по сметка не може да се види IBAN на изпращача, неясно защо дефиниран като Бенефициент? Защо се налага при всяко извлечение да избирам номер на сметка, дори ако имам само една сметка? Защо в списъка на сметките (който разбира се е по-важен от избора на език) не мога да поставя собствен коментар или описание на сметката - как според вас да различа сметка по карта Maestro, VISA, VISA Electron от останалите? Депозитите поне си имат различни кодове.
    Много бих искал да отговорите на въпросите ми един по един, при това не е лошо да ползвате помощта на Вашия PR специалист преди да давате обяснения относно какво има смисъл.
    В допълнение - що за блог е този и какъв е смисълът от него, ако не мога да пиша по главната тема, а се налага да правя коментар на някакво си изявление. Вашите изявления имат място в новините, а не в блога. Да бяхте направили един форум, поне да можете да си записвате мненията на хората и да не им губите времето. Всъщност, забравих, че времето на хората не е важно - важно е процесорното време на сървърите Ви. Извинете, Вие в кой век и кой свят живеете?! Няма нищо по-важно от клиентите и от времето на хората.
    В заключение бих искал да Ви обърна внимание, че макар и да не съм акционер на Вашата банка, то съм съвсем лоялен клиент. Но има начини клиентите да останат лоялни - сменят се служителите. Ако Вашият екип не върши работа - сменете го. Ако Вие не вършите работа, дайте път на някой, който ще го направи.
    Последното нещо - след като Вие мисля отговаряте за виртуалния клон, защо не направихте необходимото и не настояхте този интерфейс да бъде обстойно тестван преди да бъде пуснат?! Как изобщо си позволихте да пуснете неработеща система и да карате клиентите си да чакат да я оправите? Как си позволихте да пуснете интерфейс с толкова много правописни грешки и откровени глупости?
    В заключение бих искал да Ви обърна внимание, че е добре, когато се подписвате да изписвате и позицията (длъжността) си в банката и отдела, тъй като Вие я представлявате. Това е желязно правило.

    В очакване на Вашия отговор и планове,
    Боян Алексиев

  3. Здравейте,

    отново бих искал да попитам отговорните (в смисъл на тези, които могат да поемат отговорност за взетите решения и съответно да понесат отговорността за предприетите действия) служители. Наистина ли ще трябва ние, недоволните от предоставените за момента услуги, да се изморим да пишем тук???
    Смятате ли, че всяко чудо за три дни, смятате ли, че ние - пишещите тук, сме група безделници, които само намират кусури, на безпогрешно работещата система????
    Наистина ли не съзирате конструктивност в нашите предложения?
    Знаете ли започвам да подозирам, че някъде по линията на отговорностите има държавни или поне бивши държавни служители, по друг начин не мога да си обясня безхаберието.
    Ако следваме тази логика, нали знаете кога ще се вземат мерки - когато се издъни тотално системата в някой елемент, тогава този, който си е позволил да не обръща внимание на тук посочените несъвършенства, ще му се наложи да се поизпоти.
    Надявам се това да не се случва, но наистина пренебрежението към сигналите, които ви подаваме е просто...непонятно за мен.
    Хайде хубав ден от мен безхаберника с достатъчо много свободно време.
    Само да подчертая, че освен загрижен и добросъвестен клиент на банката съм и акционер в нея! А пренебрежението към миноритарните акционери е нещо което не съответства на добрата практика на едно публично дружество, каквото е ПИБ.

  4. Здравейте saiman, Това, което предлагате, може да бъде реализирано в софтуерните разработки. Въпросът е какви ресурси ще отнеме и дали има смисъл да бъде правено. В конкретения случай, ако бъде реализирана работата на програмата попредложения от Вас начин, ще се забави скоростта на извършване на транзакции, зареждане на страницата, преминаване от едно меню в друго. Затова сме избрали най-добрият оптимален вариант като скорост и функционалност на системата. С поздрав, Живка Пушкарова

  5. я вземете и кажете какви са плановете (във времето) да оправите неудобствата и липсващата функционалност на интерфейса?
    1. като се логнеш, защо винаги пита за език ? все едно че основно за това се логвам
    2. по всички места дето трябва да се избират дати, бройки и т.н. е изключително неудобно липсата на сойности по подразбиране, както и някакви елементарни инструменти за избор (на дати и предефинирани периоди)
    3. възможност за предефиниране на извлечения (примерно - за кредитни карти, месечни отчети и подобни)
    4. информация по депозитите - дата на падеж, лихви проценти, очаквани лихви при падеж ...
    5. възможност за customization - всеки спапан портал има my.weppage.bg, та очаквах някакъв вариант на my.e-fibank.bg, но гризнах дръвцето ... и сега трябва за да свърша 2 елементани неща да си водя записки

    че ако става дума за 1-2 месеца - ще издържа, но иначе - ще забравите за мен..

  6. "Проверката се въвежда, поради динамичното закриване и
    откриване на клонове на банки /всеки банков клон е със самостоятелен
    SWIFT код/, както и при сливане на банки."

    Добре де:
    1) въвеждам IBAN
    2) Вие извиличате от IBAN-а SWIFT, без да се налага аз да го въвеждам !!!
    3) Имате SWIFT и проверявате дали е валиден, ако не е ... правите каквото правите. Казвате, че има грешка, че клона е закрит, че IBAN-а е невалиден или каквото там се прави.

    Къде е проблема тук ?

  7. Здравейте saiman, Ръчното въвеждане на SWIFT кодът е необходимо, за да се провери неговата валидност. Проверката се въвежда, поради динамичното закриване и откриване на клонове на банки /всеки банков клон е със самостоятелен SWIFT код/, както и при сливане на банки. С поздрав, Живка Пушкарова

  8. Щом сте на разположение, разяснете следното:
    Защотрябва да въвеждам едно и също нещо 2 пъти. След като този swift код, се съдържа в IBAN-а и аз веднъж съм вкарал IBAN-а ЗАЩО трябва да вкарвам и swift. Този велик софтуер сътворен от вас, няма ли възможност САМ да вземе swifta използвайки вече записаният от мен IBAN ?

  9. Здравейте L_user, Всяко плащане през банковата информационна система за електронни разплащания има 3 необходими атрибута, за да бъде изпълнено успешно: 1. IBAN на сметката на получателя 2. Име на получателя 3. Банков код или SWIFT код на банката на получателя Преди миграцията ПИБ използваше за разплащания SWIFT кода на банката на получателя. След 01.05.2008 година в платежните нареждания се въвежда т.нар банков код /сорт код/. Той задължително се съдържа в IBAN на сметката на получателя /от 5 до 12 символ/. Например ако IBANA на сметката на получателя е BG42BUIB988888928301000, банковия код е BUIB9888. На разположение съм за въпроси и разяснения! С поздрав, Живка Пушкаровa

  10. L_user, аз също използвам интернет банкирането на ПИБ и се сблъсках със същия проблем. Прав си, никаде не е обяснено, но Sort Code се състои от символите (от 5ти до 12ти) на IBAN. На мен това ми обясниха на телефоните на виртуалния банков клон и от тогава не съм имала проблеми. Може би е редно някаде отстрани (дори и с много дребен шрифт) да обяснят от ПИБ що е то Sort Code и как се генерира.

Коментирай