От известно време в интернет пространството се появи сайт, който предлага на потребителите модификация на интерфейса на Виртуалния банков клон на ПИБ.

Този сайт не е сайт на Първа инвестиционна банка. Скриптът не е одобрен от банката, не е тестван от нас и взаимодействието му с нашия сайт не е ясно. Поради тази причина не препоръчваме на клиентите на банката употребата на скрипта, който този сайт предлага, тъй като не можем да гарантираме сигурността и коректността на работа на клиентите, които го използват.

ПИБ отчита мнението на клиентите си относно интерфейса на FC@ и вече е предприела мерки за неговата промяна.

Коментари

  1. Здравейте,
    Искам само да споделя и моя горчив опит с новата система за банкиране. Значи следвайки инструкциите се опитвам да направя превод в лева към сметка в друга банка от собствената си сметка в ПИБ - добавих без проблем кореспондент за превод със име/сметка/банков код и т.н. - проблема е че при опит да въведа платежното ми дава съобщение "невалиден сорт код".
    Сега у незапознатите с "чудесната нова система" ще възникне изконното питане - "добре де явно сорт кода не ти е верен"
    - на това макар и разумно питане е необходимо малко пояснение
    - първо - нито едно от полетата във уеб формата не се казва "сорт код"
    - второ - няма такова понятие и в документацията
    - трето - след като се консултирах със хората от поддръжката, ми стана ясно, че сорт кода е част от сметката на кореспондента. Това добре лошото е че сметката си е напълно валидна и след като изгубих сума време в "чудесната" нова система - отидох на касата и си платих "ръчно" - превода си мина без проблеми и хората си получиха парите (демек сметката си е ок)

    Това е само един от многото проблеми, мога да добавя още доста неща, като ужасен интерфейс, неинтуитивност, множество объркващи съобщения, правописни грешки, недобра съвместимост с браузери различни от IE и т.н.
    Последно: старата ви система си беше 100 пъти по-добра! (понеже това е 3th party продукт, демек не е разработван от ПИБ - предполагам че някой директор се е нагушил с хубава комисионна за да внедри тая боза на мястото на стария софтуер)

  2. Уважаеми ДИЛЕТАНТ, Ако все още срещате затруднение с извършването на превод през е-банкинга, моля Ви да се обадите на телефона на кол центъра (0800 11 011), за да разрешим заедно казуса. Уверяваме Ви, че това е възможно, тъй като в момента е-банкирането на ПИБ работи безпроблемно, както е работело и по време на писане на Вашето запитване тук. По отношение на картата за лоялен клиент, която сме Ви издали, бихме искали да Ви уведомим, че сме обособили няколко офиса, които обслужват единствено и ексклузивно притежателите на подобни карти. Пълен списък може да намерите тук: http://www.fibank.bg/blog/zaklientite/vip_priemni/ С пожелание за приятни почивни дни, Екип на ПИБ

  3. имам два въпроса:

    1. Какво стана с информацията за дата на падеж по депозит? В старата система я имаше, в тази - не, но за сметка на това има няколко ненужни никому полета...

    2. Защо IBAN номерата не се изписват напълно (липсва част от началото)?

  4. Преди десетина дни (в неделя) виртуалният клон не работеше. Тази вечер отново не мога да извърша един превод.
    Преди няколко дни ми дадоха карта "лоялен клиент". Днес отивам по работа в клона на Народно събрание 2. Имаше доста чакащи. Аз попитах дали тази карта не ми дава предимство и ми отговориха - да, но когато има възможност. Е, що за предимство е това? И изобщо, така ли се привличат клиенти?
    Аз съм един от най-старите клиенти на банката, още от 1998 г. Бях и един от първите, като физическо лица, ползващо виртуалния клон.Но вече наистина започва да ми омръзва и започвам да мисля дали да не се прехвърля в друга банка.

  5. Искам само да уточня, че започнах да пиша отговора на Customer Support казва: 26.06.2008 в 11:04 преди да се е появил отговора на Kostadinov и понеже го писах с доста прекъсвания се случи това което се вижда.
    Той е казал всичко което и аз искам да кажа

  6. Customer Support

    1 Ами браво! Само да ви кажа като човек работещ основно с пароли, пиша такива по 200 пъти на ден и ми се струва крайно неудачно да ми се налага да пиша 2 пъти паролата си за да потвърдя всяка транзакция. Това е псевдо сигурност според мен.
    2 Добре, ама какво правим когато искаме да пуснем превод еднократно? Пак си създаваме шаблон? Шаблон хората си правят, за да улеснят многократно повтарящи се операции, а по логиката на системата ви аз трябва да си инсталирам принтер за случай в който мога да свърша работа и с химикалка. Стига надухте ми главата с тези шаблони.
    3 Щом така смятате. Вероятно сте прави. Само не мога да разбера какво е улеснението за клиентите да се налага да помнят кой бенифициент е клиент на ПИБ и кой не. Защото при търсене на запаметен бенифициент ако горкичкия е клиент на ПИБ не излиза.
    4 Не мога да схвана къде е удобството при положение че ако трябва да преведа повече мога да изредактирам лимита? Ако е удобство трябва да е опционално, а не задължително.
    5 ОК
    6 Ха да вземете сега да разясните как да си експортнем платежното към Агенцията по вписванията и да им пратим подписано с универсамен електронен подпис за да го обнародват, че крайния срок наближава и ще си спестите много телефонни мъки.

    ИНШАЛЛАХ, аз няма да пиша повече тук. Даже няма и да ви се обаждам. Смятам че бидейки ВСЕ още клиент на банката и похарчвайки толкова много клавиатурночовековреме съм допринесъл за това нещата да станат по добри. Поне в горното това се твърди. Ако имате нужда и ви пука свържете се вие с мен.


  7. Благодарим за изчерпателното инфо за "новите" възможности, но бих си позволил няколко коментара по тях:
    1. По- голяма сигурност – най-важно условие за всяка банкова система - не мога да взема адекватно отношение без достатъчно информация за начина на функциониране, но всяко твърдение, което включва и приключва със съждения от типа по-добро, по-голям, по-сигурен.... е меко казано обща приказка. Разбира се докато не се направи обосновано обяснение, подкрепено с примери.
    2. Възможност за създаване на шаблони, които да се използват при създаването на нови преводи. Не е необходимо всеки път да се въвеждат отново данните, а се ползват готовите форми /шаблони/; - и да и не, в предишната форма също имаше шаблони, които работеха перфектно, единственото неудобство беше в повторното въвеждане на декларацията, НО какво ще се случи с настоящия вид на шаблоните, когато представляващия фирмата се смени???? ще подписва с шаблона на предишния представляващ ли???
    3. Достъп до различни сметки – има възможност за всеки потребител да бъдат определени конкретни сметки, с които да работи и по този начин да се регулира достъпа на информация; - интересно хрумване, бих попитал тук колко от фирмите използват тази възможност??? Коагато правиш такова разделение, се налага да има винаги човек, който да следи общото състояние на тези сметки, тъй като изолирането на даден потребител от информация за общото състояние, може да доведе до конкретни правилни решения (плащания или тегления), но които да нямат логика имайки предвид глобалното (в рамките на фирмата) състояние. Пример:Приемаме , че днес е 9 юни.Имаме за плащане 2 фактури, всяка зависи от отделен потребител, едната е с падеж 10 юни, другата е 10 юли. В рамките на фирмата има достатъчно пари да се плати само едната, но те са в сметката на този който има падеж 10 юли????? Какво се случва тогава???
    4. Възможност за определяне на отделни лимити за преводи за всеки отделен потребител и кореспондент; - изключително непотребна функция, която натоварва бюрократичната рамка. Това се допълва и от невъзможността да изключиш тази функция - ако бъркам и съществува такава функция - то нямам против задаването на лимити.
    5. В справката за салда по сметки е възможно да се конвертира салдото на всички сметки в различни валути; - прекрасно хрумване, няма спор по този въпрос, НО бихте ли ми казали по какъв курс се смятат тези превръщания??? Пример: Ако имам 100 евро в еврова сметка и искам да видя колко е това в лева, какво се случва:
    а) Виждам, че имам 195.583 лева или
    б) Виждам, че имам Х което отразява актуалния курс по който банката ще ми купи еврото?

    Ако отговорът е а) то имаме проблем, тъй като информацията която подавате е само информативна, а не реалистична!!!

    6. Възможност да се прави експорт на данни; - тази функционалност е ок стига да включва и XML формат.

    Хубав ден и отново благодаря за старанието Ви да отговаряте на нашите мнения и коментари

  8. Здравейте,

    Искам да изкаже огромното си разочарование от новата странциа за електронно банкиране. Освен, че изглежда все едно е написана от ученици има и редица правописни грешки.
    В продължение на два дни се опитвам да изпратя пари на друг клиент на първа инвестиционна банка и се оказва, че това е доволно трудна задача.
    Вземете да си оправите системата, че ако не мога да изпълнявам елементарни операции просто ще потърся друга банка.

  9. @ ЧИЧКАТА Здравейте, Мигрирането към новата система има няколко основни предимства за клиентите на ПИБ: 1. По- голяма сигурност – най-важно условие за всяка банкова система; 2. Възможност за създаване на шаблони, които да се използват при създаването на нови преводи. Не е необходимо всеки път да се въвеждат отново данните, а се ползват готовите форми /шаблони/; 3. Достъп до различни сметки – има възможност за всеки потребител да бъдат определени конкретни сметки, с които да работи и по този начин да се регулира достъпа на информация; 4. Възможност за определяне на отделни лимити за преводи за всеки отделен потребител и кореспондент; 5. В справката за салда по сметки е възможно да се конвертира салдото на всички сметки в различни валути; 6. Възможност да се прави експорт на данни; Екипът ни е запознат с всички посочени от Вас проблеми и мога да Ви уверя, че се работи по отстраняването им като сме взели под внимание всеки един изпратен от Вас e-mail или предложение, направено в блога. Както не еднокаратно споменахме, за съжаление, процеса по осъвършенстване и тестване отнема време, защото става въпрос за Вашите пари и сигурността при онлайн банкирането. Нещо, с което новата система категорично може да се похвали. С уважение, Светослав Молдовански

  10. Мерси за съвета Милена :) Извън страната съм. Не мога да ги чакам по 20 минути да ми пускат реклами :( експоръра си ми е все същия ... една седмица работи после не ?! Некадарна работа !

Коментирай